PB og HPV vaccine.. Info til jer piger :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2012

tweety2060

er det alle der kan få vaccinationen gratis?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2012

Sara.

tweety2060 skriver:

er det alle der kan få vaccinationen gratis?

Alle fra 1992 til 1985 kan :-)

Anmeld

29. august 2012

tweety2060

Sara. skriver:

eredofondømuve

Alle fra 1992 til 1985 kan :-)

ØV, jeg er dømt ude

Anmeld

6. september 2012

Rikke mor

Er ret sikker på at det er alle fra 1985, som kan?? 

Anmeld

6. september 2012

132319

Jeg vil også tilråde alle at tage imod den og er SÅ bitter over at der er aldersbegrænsning på, synes det er tåbeligt!

I øvrigt vil jeg luge indskyde at man ikke er 100% beskyttet mod celleforandringer fordi man får vaccinen.

Selv har jeg den hpv der hedder 51, som har foresaget svære celleforandringer og den havde jeg fået uanset vaccine eller ej da det ikke er en af de der vaccineres imod

Anmeld

6. september 2012

132319

Lunae skriver:

Jeg står i samme situation. Jeg kan ikke beslutte mig for vaccine eller pb. Vi ville gerne igang med pb til oktober, men med vaccinen ville det først være en gang i feb/marts næste år.

Jeg har valgt at få lavet et celleskrab og hvis prøven kommer tilbage uden anmærkninger, så udskyder jeg vaccine til efter pb. Hvis der derimod er celleforandringer, må vi sætte pb på standby og jeg skal vaccineres!

Hvis du allerede har celleforandringer, gør vaccinen hverken fra eller til. Den går ikke ind og fjerner hpv eller celleforandringer men beskytter mod fem typer hpv FØR smitte.

Anmeld

6. september 2012

Muffin_girl

132319 skriver:

Hvis du allerede har celleforandringer, gør vaccinen hverken fra eller til. Den går ikke ind og fjerner hpv eller celleforandringer men beskytter mod fem typer hpv FØR smitte.

Der vil jeg lige pointere at det ikke er helt korrekt.. I hvert fald ifølge både min læge og en sygeplejerske.. Der har lige været et foredrag, hvor studier påpeger at mange der har fået celleforandringer, efter at have fået vaccinen, så går de væk.. 

Det var et foredrag de havde været til i sidste uge, af en meget dygtigt læge inden for gynækæologi og sådan noget der .. 

Anmeld

6. september 2012

132319

AalborgPigen skriver:

Der vil jeg lige pointere at det ikke er helt korrekt.. I hvert fald ifølge både min læge og en sygeplejerske.. Der har lige været et foredrag, hvor studier påpeger at mange der har fået celleforandringer, efter at have fået vaccinen, så går de væk.. 

Det var et foredrag de havde været til i sidste uge, af en meget dygtigt læge inden for gynækæologi og sådan noget der .. 

Det har jeg godt nok aldrig hørt om (er selv sygeplejerske)

Der sker dog hele tiden nye forskningresultater så jeg vil da rigtIg gerne læse noget evidensbaseret viden herom, hvis du kan finde det?

Anmeld

6. september 2012

Lunae

132319 skriver:

Jeg ved ikke så meget om det, da det er mit første celleskrab nogensinde!

Min veninde havde celleforandringer og fik derfor vaccinen. Det har gjort at hendes nu er normalt igen!

Jeg har netop ringet til lægen og ALT var normalt - hun sagde bare at jeg skulle få lavet en undersøgelse om 3 år igen

Anmeld

6. september 2012

Muffin_girl

132319 skriver:

Det har jeg godt nok aldrig hørt om (er selv sygeplejerske)

Der sker dog hele tiden nye forskningresultater så jeg vil da rigtIg gerne læse noget evidensbaseret viden herom, hvis du kan finde det?

Jeg kan spørge sygeplejersken, når jeg kommer derop igen .. Og så kan du få det der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.