PB og HPV vaccine.. Info til jer piger :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Hvad sker der hvis man bliver gravid ved et uheld f.eks??? Hvad kan det gøre ved fosteret??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2012

LMA

christina92 skriver:

Super! Tusind tak for hjælpen

Selv tak 

Anmeld

27. august 2012

sweet

Miss-86 skriver:

Jeg har idag snakket med min læge's sekretær omkring HPV vaccinen, der er tidsbegrænsning på, vaccinen er kun gratis hele 2013 med..

Og det med at blive gravid, det må man ikke, mens man får vaccinerne, der er 3 stk, som man får over ½ år..

Øv Øv, siger jeg, som skal til og igang med PB om 1 uge.. Hmm, vil rigtig gerne have vaccinen, men jeg vil ikke vente yderligere ½ år på at komme igang med PB. Tænker også på at jeg bliver 26 år til November, såååe ...

har læst om en masse bivirkninger om den og snakker med en hvis datter falder om i tide og utide.. og det skal nu indberettes som en bivirkning af det...

jeg havde tænkt mig at få den men lige pt skal jeg ikke nyde noget efter alt det der har været oppe med den.. venter og ser hvad de finder ud af når den er undersægt noget mere,,

Anmeld

27. august 2012

LMA

Omsorgsgiver skriver:

Hvad sker der hvis man bliver gravid ved et uheld f.eks??? Hvad kan det gøre ved fosteret??

Jeg har ikke fundet noget, hvor der står, hvad det kan gøre ved fosteret.. Det de skriver er, at vaccinationen bør udsættes, hvis man er gravid - så det kan jeg ikke lige hjælpe dig med, desværre  Men prøv selv at søge på "HPV vaccinationen under graviditet" - det kan jo være, at jeg har overset nogle hjemmesider, hvor de beskriver, hvad det kan gøre ved fosteret 

Anmeld

27. august 2012

Lunae

Jeg står i samme situation. Jeg kan ikke beslutte mig for vaccine eller pb. Vi ville gerne igang med pb til oktober, men med vaccinen ville det først være en gang i feb/marts næste år.

Jeg har valgt at få lavet et celleskrab og hvis prøven kommer tilbage uden anmærkninger, så udskyder jeg vaccine til efter pb. Hvis der derimod er celleforandringer, må vi sætte pb på standby og jeg skal vaccineres!

Anmeld

28. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
LMA91 skriver:

Jeg har ikke fundet noget, hvor der står, hvad det kan gøre ved fosteret.. Det de skriver er, at vaccinationen bør udsættes, hvis man er gravid - så det kan jeg ikke lige hjælpe dig med, desværre  Men prøv selv at søge på "HPV vaccinationen under graviditet" - det kan jo være, at jeg har overset nogle hjemmesider, hvor de beskriver, hvad det kan gøre ved fosteret 

Ok

Anmeld

29. august 2012

Lund18

Vi er sådan set også igang med pb men nu tog jeg altså i mod vaccinene, jeg har også forstået at hvis man bliver gravid stopper man blot med vaccinen. Så vi må se,, kan jeg være der går lang tid før man bliver gravid også hellere på den sikre side med vaccinen da det ligesom ligger i familien...

Anmeld

29. august 2012

Miss-86

Lunae skriver:

Jeg står i samme situation. Jeg kan ikke beslutte mig for vaccine eller pb. Vi ville gerne igang med pb til oktober, men med vaccinen ville det først være en gang i feb/marts næste år.

Jeg har valgt at få lavet et celleskrab og hvis prøven kommer tilbage uden anmærkninger, så udskyder jeg vaccine til efter pb. Hvis der derimod er celleforandringer, må vi sætte pb på standby og jeg skal vaccineres!

Det var også fornuftigt.. Jeg tror jeg får brev om den undersøgelse her senere på året, det er vist hvert tredje år, så det passer med i år..

Vil da ligesom dig, sige at hvis der ikke er noget, så fortsætter vi PB

Anmeld

29. august 2012

Miss-86

Lund18 skriver:

Vi er sådan set også igang med pb men nu tog jeg altså i mod vaccinene, jeg har også forstået at hvis man bliver gravid stopper man blot med vaccinen. Så vi må se,, kan jeg være der går lang tid før man bliver gravid også hellere på den sikre side med vaccinen da det ligesom ligger i familien...

Okay, hvis det ligger i familien, så kan jeg godt forstå dig..

Anmeld

29. august 2012

Miss-86

har læst om en masse bivirkninger om den og snakker med en hvis datter falder om i tide og utide.. og det skal nu indberettes som en bivirkning af det...

jeg havde tænkt mig at få den men lige pt skal jeg ikke nyde noget efter alt det der har været oppe med den.. venter og ser hvad de finder ud af når den er undersægt noget mere,,

Det lyder bestemt ikke behageligt

Kan bestemt godt forstå dig, det er så første gang jeg hører om en bivirkning omkring vaccinen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.