PB og HPV vaccine.. Info til jer piger :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2012

Miss-86

Jeg kunne ikke være mere enig. Hvad gør 1/2 år til eller fra.

Jeg har haft celelforandringer og fået lavet keglesnit, så jeg kan kun sige: brug tilbuddet alle dem som er indenfor aldersbegræsningen

½ år gør rigtig meget, når man har gået og ventet i 1 år på PB og er så tæt på nu + jeg bliver 26 år om lidt..

Men dertil vil jeg så sige, at jeg meget gerne selv vil betale på den bekostning, for at få den, efter en graviditet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Miss-86 skriver:

½ år gør rigtig meget, når man har gået og ventet i 1 år på PB og er så tæt på nu + jeg bliver 26 år om lidt..

Men dertil vil jeg så sige, at jeg meget gerne selv vil betale på den bekostning, for at få den, efter en graviditet..

Det er også fint, hvis du vælger selv, at betale. Det jeg prøver, at sige er bare vigtigheden i, at få den vaccination. Jeg ville ønske man kunne vaccinere mod livmoderhalskræft noget før, så jeg havde været fri for, at have fået et keglesnit.

26 år er da en dejlig alder - man er på ingen måde gammel

Anmeld

27. august 2012

A&F

Jeg sidder og overvejer om jeg skal tage imod tilbuddet eller ej. Så vidt jeg har forstået , bliver man smittet ved at have mange partnere eller pga tobak.  Og jeg er ikke ryger, og har kun haft en partner,  min mand. Og vi vil forhåbentligt være sammen altid. Hvordan kan man ellers blive ramt af livmoderhalskræft ? 

Anmeld

27. august 2012

LMA

A&F skriver:

Jeg sidder og overvejer om jeg skal tage imod tilbuddet eller ej. Så vidt jeg har forstået , bliver man smittet ved at have mange partnere eller pga tobak.  Og jeg er ikke ryger, og har kun haft en partner,  min mand. Og vi vil forhåbentligt være sammen altid. Hvordan kan man ellers blive ramt af livmoderhalskræft ? 

http://www.cancer.dk/Hjaelp+viden/kraeftformer/kraeftsygdomme/livmoderhals/aarsager+livmoderhalskraeft/

Her kan du se årsager til livmoderhalskræft, og det du nævner er rigtigt nok i forhold til om man får det. 

Jeg har, ligesom dig, kun haft én partner og jeg ryger ikke. Men det første jeg gjorde, da jeg kom fra skole i dag var at ringe til lægen og bestille tid til vaccinationen. Jeg vil ikke spille russisk roulette om, at jeg får kræft eller ej. Jeg har en enestående mulighed for at få en gratis vaccination, som kan forebygge kræft, hvis mine celler pludselig forandrer sig 

Det er da med at tage tilbuddet mens det er der. Du mister ikke noget ved at få den 

Anmeld

27. august 2012

A&F

http://www.cancer.dk/Hjaelp+viden/kraeftformer/kraeftsygdomme/livmoderhals/aarsager+livmoderhalskraeft/

Her kan du se årsager til livmoderhalskræft, og det du nævner er rigtigt nok i forhold til om man får det. 

Jeg har, ligesom dig, kun haft én partner og jeg ryger ikke. Men det første jeg gjorde, da jeg kom fra skole i dag var at ringe til lægen og bestille tid til vaccinationen. Jeg vil ikke spille russisk roulette om, at jeg får kræft eller ej. Jeg har en enestående mulighed for at få en gratis vaccination, som kan forebygge kræft, hvis mine celler pludselig forandrer sig 

Det er da med at tage tilbuddet mens det er der. Du mister ikke noget ved at få den 

Tak for linket. Better safe then sorry . Vil også kontakte min læge ,

Anmeld

27. august 2012

LMA

A&F skriver:

Tak for linket. Better safe then sorry . Vil også kontakte min læge ,

Anmeld

27. august 2012

Miss-86

MoarHvidovre skriver:

Det er også fint, hvis du vælger selv, at betale. Det jeg prøver, at sige er bare vigtigheden i, at få den vaccination. Jeg ville ønske man kunne vaccinere mod livmoderhalskræft noget før, så jeg havde været fri for, at have fået et keglesnit.

26 år er da en dejlig alder - man er på ingen måde gammel

Jaa for jeg vil have den Ved godt det er vigtigt.

Nej, siger heller ikke at 26 år er gammelt, jeg siger bare at inden man evt. bliver gravid, kan der gå længe, så ½ år er 'meget' at "spilde" (forstå mig ret)
Har altid ville være omkring 23-25 år, når jeg fik mit første barn, så på den måde, synes jeg ikke at der er noget tid at spilde.

Anmeld

27. august 2012

christina92

LMA91 skriver:

Du skal lige være opmærksom på, at vaccinen indebærer 3 vacciner over 6 måneder 

Når du har fået den første vaccine skal der gå 2 måneder, så får du nummer to, og 4 måneder derefter får du den tredje 

Skal man have alle 3 indenfor 2013 eller skal den bare være påbegyndt ? Ved du det?

Anmeld

27. august 2012

LMA

christina92 skriver:

Skal man have alle 3 indenfor 2013 eller skal den bare være påbegyndt ? Ved du det?

Du skal have dem alle INDEN 2013 er overstået - den/dem du mangler skal du selv betale for, hvis du får dem i 2014  Så det er med at få bestilt tid - og som udgangspunkt senest juni 2013 

Anmeld

27. august 2012

christina92

LMA91 skriver:

Du skal have dem alle INDEN 2013 er overstået - den/dem du mangler skal du selv betale for, hvis du får dem i 2014  Så det er med at få bestilt tid - og som udgangspunkt senest juni 2013 

Super! Tusind tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.