PB og HPV vaccine.. Info til jer piger :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2012

Rikke, Liam & Linus

MariaKyedDK skriver:

det er en vaccine mod LIVMODERhalskræft! Mænd har ikke en Livmoder, så forstår ikke helt hvad du mener med det du skriver.

Det er ikke en vaccine mod livmoderhalskræft, tværtimod. Det er en vaccine mod den virus som kan forårsage celleforandringer, som så derfra kan føre til livmoderhalskræft.

Og også mænd kan smittes med HPV virus.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

Miss-86

Karla skriver:

Ih så irriterende. Ville rigtig gerne have den vaccine! Men nu er det 11 måneder siden vi startede på PB, og efter en GUL for 2 måneder siden, er drømmen om lille bebs ikke blevet mindre, ville da slet ikke kunne sætte det på pause i et halvt år? den er svær! For det ville godt nok også være surt, hvis man så engang får noget, og man så ikke har fået den vaccine. Øv altså!

Jeg har det præcist som dig

Anmeld

12. november 2012

La´chrissen

Jeg har selv valgt at holde en pause fra behandlinger for at få vaccinen. Første skud er overstået, og kan se frem til foråret hvor jeg kan begynde i behandling igen, det et selvfølgelig svært at udskyde ens drøm om et barn, men jeg vil gerne leve så længe som muligt. Mit kommende barn skal ikke som jeg miste sin mor meget tidligt

Anmeld

12. november 2012

SussieThyssen

UnderCover35 skriver:

Tag endelig imod den vaccine når nu I har muligheden for, endda at få den gratis!! 

Jeg véd godt at tanken om at vente yderligere ½ år på at kunne gå igang med at få børn er længe når man ønsker det men, den vaccine kan skåne jer for så meget bøvl hvis I er nogle af de kvinder der har den type hpv der kan give forstadier til / livmoderhalskræft og i sidste ende redde jeres liv!!

Helt enige...bebsen kan I altid få, men I kan ikke få et nyt liv, hvis livmoderhalskræft slår jer ihjel.

Så jeg synes ikke det er svært at vælge.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. november 2012

TR

Miss-86 skriver:

Jeg har idag snakket med min læge's sekretær omkring HPV vaccinen, der er tidsbegrænsning på, vaccinen er kun gratis hele 2013 med..

Og det med at blive gravid, det må man ikke, mens man får vaccinerne, der er 3 stk, som man får over ½ år..

Øv Øv, siger jeg, som skal til og igang med PB om 1 uge.. Hmm, vil rigtig gerne have vaccinen, men jeg vil ikke vente yderligere ½ år på at komme igang med PB. Tænker også på at jeg bliver 26 år til November, såååe ...

Jeg fik bestilt tid idag og jeg står samme sted som dig med at være i gang med bp. 

Men jeg fik afvide at så stoppet vi bare kuren indtil jeg har født , hvis jeg sku gå hen og blive gravid

Anmeld

17. november 2012

Miss-86

TR skriver:

Jeg fik bestilt tid idag og jeg står samme sted som dig med at være i gang med bp. 

Men jeg fik afvide at så stoppet vi bare kuren indtil jeg har født , hvis jeg sku gå hen og blive gravid

Sagde din læge at du godt kunne få vaccinerne, selvom du evt. blev gravid??

Anmeld

17. november 2012

henh01

Jeg fik første sprøjte under en mdr inden jeg blev gravid - fik beskeden (som mange andre) at man ville påbegynde en revaccination efter fødslen. Min læge var itvivl om hvorvidt jeg kunne nøjes med 2 sprøjter eller om man skulle starte helt forfra. Jeg tænker det er fordi det hele er så nyt, at foskningen/svarene på simple spørgsmål ikke bare lige foreligger. MIn læge skulle i hvert fald undersøge det

Anmeld

18. november 2012

TR

Miss-86 skriver:

Sagde din læge at du godt kunne få vaccinerne, selvom du evt. blev gravid??

Nope det vil hun ikk .. 

Anmeld

18. november 2012

Miss-86

TR skriver:

Nope det vil hun ikk .. 

Nej vil min heller ikke.

Men kan godt være du har skrevet det før og jeg er tungnem: Men altså, hvis nu man får 2 vacciner og så bliver gravid, kan man så få den 3. efter endt graviditet eller starte forfra?

Anmeld

18. november 2012

TR

Miss-86 skriver:

Nej vil min heller ikke.

Men kan godt være du har skrevet det før og jeg er tungnem: Men altså, hvis nu man får 2 vacciner og så bliver gravid, kan man så få den 3. efter endt graviditet eller starte forfra?

Jeg ved ikk rigtig meget om det , men har forstået at man får resten , når man har født .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.