PB og HPV vaccine.. Info til jer piger :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.916 visninger
130 svar
12 synes godt om
24. august 2012

Miss-86

Jeg har idag snakket med min læge's sekretær omkring HPV vaccinen, der er tidsbegrænsning på, vaccinen er kun gratis hele 2013 med..

Og det med at blive gravid, det må man ikke, mens man får vaccinerne, der er 3 stk, som man får over ½ år..

Øv Øv, siger jeg, som skal til og igang med PB om 1 uge.. Hmm, vil rigtig gerne have vaccinen, men jeg vil ikke vente yderligere ½ år på at komme igang med PB. Tænker også på at jeg bliver 26 år til November, såååe ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2012

Peanut

Stod i samme situation for 1½ år siden 

Og ja det er svært at beslutte sig.

Men jeg valgte ikke at få vaccinen (den kostede vidst 3000 kr på det tidspunkt) - og vi er stadig ikke blevet gravide.. Såh jeg kunne godt have fået den uden det betød noget for os.

Anmeld

24. august 2012

Karla

Miss-86 skriver:

Jeg har idag snakket med min læge's sekretær omkring HPV vaccinen, der er tidsbegrænsning på, vaccinen er kun gratis hele 2013 med..

Og det med at blive gravid, det må man ikke, mens man får vaccinerne, der er 3 stk, som man får over ½ år..

Øv Øv, siger jeg, som skal til og igang med PB om 1 uge.. Hmm, vil rigtig gerne have vaccinen, men jeg vil ikke vente yderligere ½ år på at komme igang med PB. Tænker også på at jeg bliver 26 år til November, såååe ...

Ih så irriterende. Ville rigtig gerne have den vaccine! Men nu er det 11 måneder siden vi startede på PB, og efter en GUL for 2 måneder siden, er drømmen om lille bebs ikke blevet mindre, ville da slet ikke kunne sætte det på pause i et halvt år? den er svær! For det ville godt nok også være surt, hvis man så engang får noget, og man så ikke har fået den vaccine. Øv altså!

Anmeld

24. august 2012

UnderCover37

Tag endelig imod den vaccine når nu I har muligheden for, endda at få den gratis!! 

Jeg véd godt at tanken om at vente yderligere ½ år på at kunne gå igang med at få børn er længe når man ønsker det men, den vaccine kan skåne jer for så meget bøvl hvis I er nogle af de kvinder der har den type hpv der kan give forstadier til / livmoderhalskræft og i sidste ende redde jeres liv!!

Anmeld

24. august 2012

JulieAlex89

UnderCover35 skriver:

Tag endelig imod den vaccine når nu I har muligheden for, endda at få den gratis!! 

Jeg véd godt at tanken om at vente yderligere ½ år på at kunne gå igang med at få børn er længe når man ønsker det men, den vaccine kan skåne jer for så meget bøvl hvis I er nogle af de kvinder der har den type hpv der kan give forstadier til / livmoderhalskræft og i sidste ende redde jeres liv!!

Anmeld

24. august 2012

mpr

Miss-86 skriver:

Står selv med samme dilemma.. Men hvor længe efter man har fået den sidste skal der egentlig gå før man så måtte komme igang med PB hvis du ved det??

Anmeld

24. august 2012

Noneother

Står heldigvis ikke i et skal/skal ikke dilemma med børn, og jeg bestilte tid med det samme der kom dato på.

men jeg vil da bare sige til dem der tvivler at de skal se at få bestilt tid inden det bliver dyrt igen. Begge mine to bedste veninder fik konstateret celleforandringer. Den ene i så svær grad at der skulle to keglesnit til før at hun blev "frikendt" -og hun havde det forfærdeligt i hele perioden fra hun fik det konstateret det til at hun endelig blev erklæret rask.

Jeg gik heldigvis fri, med en fin prøve.. men hellere forebygge end at helbrede.. Jeg tør ikke lade være. 

Anmeld

24. august 2012

th

Chel1992 skriver:

Står selv med samme dilemma.. Men hvor længe efter man har fået den sidste skal der egentlig gå før man så måtte komme igang med PB hvis du ved det??

Jeg var med i det forsøg der har gjort at i andre kan få den gratis, jeg mener der stod at man måtte gå i gang efter den sidste sprøjte, men er ikke helt sikker, jeg har alle mine papir derhjemme, så skal give dig et svar i aften.

Anmeld

24. august 2012

mpr

th skriver:

Jeg var med i det forsøg der har gjort at i andre kan få den gratis, jeg mener der stod at man måtte gå i gang efter den sidste sprøjte, men er ikke helt sikker, jeg har alle mine papir derhjemme, så skal give dig et svar i aften.

Mange tak må du meget gerne Kan godt se mine udsigter hvis jeg bare får den i næste uge (hvis det overhovedet kan lade sig gøre) så går pb ikke igang før sidst i feb/ start marts 2013 :/ puha der er lange udsigter men det er vel det hele værd

Anmeld

24. august 2012

th

Chel1992 skriver:

Mange tak må du meget gerne Kan godt se mine udsigter hvis jeg bare får den i næste uge (hvis det overhovedet kan lade sig gøre) så går pb ikke igang før sidst i feb/ start marts 2013 :/ puha der er lange udsigter men det er vel det hele værd

jeg synes klart det er det hele værd. vi ventede og det er jeg glad for nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.