PB og HPV vaccine.. Info til jer piger :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2012

christina92

th skriver:

JEg fik at vide af lægerne at man godt måtte amme, men at der ikke var teste på det og da den er gratis i hele 2012 og 13, ville jeg nok vente til amningen var færdig.

Jeg begynder først at amme oktober 2012, men mon ikke jeg nok skal nå det. må bare lave en aftale med lægen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2012

Miss-86

Benjamins'mor skriver:

Må man IKKE?!

Jeg fik den imens jeg var gravid for 2 år siden.

Nej, det måtte man ikke sagde hun...

Anmeld

24. august 2012

Miss-86

Noneother skriver:

Står heldigvis ikke i et skal/skal ikke dilemma med børn, og jeg bestilte tid med det samme der kom dato på.

men jeg vil da bare sige til dem der tvivler at de skal se at få bestilt tid inden det bliver dyrt igen. Begge mine to bedste veninder fik konstateret celleforandringer. Den ene i så svær grad at der skulle to keglesnit til før at hun blev "frikendt" -og hun havde det forfærdeligt i hele perioden fra hun fik det konstateret det til at hun endelig blev erklæret rask.

Jeg gik heldigvis fri, med en fin prøve.. men hellere forebygge end at helbrede.. Jeg tør ikke lade være. 

Jeg læste at Sygesikring Danmark giver tilskud til den (og jeg er medlem), så jeg betaler selv, når vi kommer dertil.. Vil IKKE udskyde pb endnu ½ år.. Og vil helt sikkert have vaccinen.

Anmeld

24. august 2012

kiwiol

UnderCover35 skriver:

Tag endelig imod den vaccine når nu I har muligheden for, endda at få den gratis!! 

Jeg véd godt at tanken om at vente yderligere ½ år på at kunne gå igang med at få børn er længe når man ønsker det men, den vaccine kan skåne jer for så meget bøvl hvis I er nogle af de kvinder der har den type hpv der kan give forstadier til / livmoderhalskræft og i sidste ende redde jeres liv!!

Enig.. Jeg ville ønske at det samme tilbud havde været der da jeg var under 26..  Jeg fik konstateret livmoderhalskræft for 4 mdr siden.. og har fået fjernet livmoderen

Så jeg ville helt sikkert have taget i mod den med kyshånd hvis jeg havde haft muligheden.

Anmeld

24. august 2012

Miss-86

Enig.. Jeg ville ønske at det samme tilbud havde været der da jeg var under 26..  Jeg fik konstateret livmoderhalskræft for 4 mdr siden.. og har fået fjernet livmoderen

Så jeg ville helt sikkert have taget i mod den med kyshånd hvis jeg havde haft muligheden.

Ja det er også noget af et tilbud at få, må man nok sige ...

Jeg håber du har det godt på trods af kræften.

Anmeld

24. august 2012

UnderCover37

kiwiol skriver:

Præcis derfor er den vaccine SÅ vigtig!

jeg har betalt 3600 for min i sin tid da jeg meget tidligt fik svære celleforandringer - dog ikke pga HPV virus men ville have den alligevel for at sikre mig i fremtiden... man ved jo aldrig om man bliver smittet!

Anmeld

24. august 2012

ano14316

Jeg skal vaccineres på onsdag..

Anmeld

24. august 2012

th

Chel1992 skriver:

Står selv med samme dilemma.. Men hvor længe efter man har fået den sidste skal der egentlig gå før man så måtte komme igang med PB hvis du ved det??

Jeg har lige kigge mine få

Anmeld

27. august 2012

LMA

christina92 skriver:

Jeg begynder først at amme oktober 2012, men mon ikke jeg nok skal nå det. må bare lave en aftale med lægen.

Du skal lige være opmærksom på, at vaccinen indebærer 3 vacciner over 6 måneder 

Når du har fået den første vaccine skal der gå 2 måneder, så får du nummer to, og 4 måneder derefter får du den tredje 

Anmeld

27. august 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
UnderCover35 skriver:

Tag endelig imod den vaccine når nu I har muligheden for, endda at få den gratis!! 

Jeg véd godt at tanken om at vente yderligere ½ år på at kunne gå igang med at få børn er længe når man ønsker det men, den vaccine kan skåne jer for så meget bøvl hvis I er nogle af de kvinder der har den type hpv der kan give forstadier til / livmoderhalskræft og i sidste ende redde jeres liv!!

Jeg kunne ikke være mere enig. Hvad gør 1/2 år til eller fra.

Jeg har haft celelforandringer og fået lavet keglesnit, så jeg kan kun sige: brug tilbuddet alle dem som er indenfor aldersbegræsningen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.