grøn · ært skriver:
Jeg forstår slet ikke, at du mener, at ulemperne bliver ignoreret...????
Den eneste ulempe er, at planten er ulovligt!! På den måde kan børn og unge under 18 år NEMT anskaffe sig cannabis. Og dem under 18 bør holde sig væk fra det - ligesom de bør holde sig fra cigaretter, alkohol, heroin, svampe OSV. OSV. !
Jeg mener, at jeg har nogle uafklaret spørgsmål( er måske bedre formuleret).
Cannabis er super for scelerose patienter, det er jeg med på....MEN hvis man har tendens til at udvikle psykose, er cannabis så stadig at foretrække for denne patient? Eller kan cannabis i det tilfælde gøre mere skade end gavn?
Cannabis er et bedre alternativ til mange smertestillende produkter på markedet, men skal man også give det til patienter som tager depressiv medicin eller andet samtidig, eller kan der være nogle konsekvenser der man ikke har taget højde for?
Der er sådanne spørgsmål jeg sidder tilbage med. Igen jeg siger faktisk ikke jeg er uenig med dig, mener klart at hvis cannabis er et så godt alternativ til meget medicin vi i dag har på markedet, så skal vi selvfølgelig bruge det. Men synes så bare ikke man skal begå den fejltagelse at bruge det helt ukritisk og tro det er løsningen for alle.
Ovenstående overvejelser, er også grunden til jeg ikke er afklaret vedr. en total lovliggørelse. Man ved i dag, at brugen af alkohol kan være særlig farligt for visse mennesker(folk med tendens til at udvikle despression, folk med hjerteproblemer etc), er ret sikker på det samme gør sig gældende for cannabis. Og det vil jeg gerne have afdækket inden jeg beslutter mig.
Håber det gav mere mening
Anmeld