"Så er I inviteret" - dem der har overset......:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2012

Madam Blå

grøn · ært skriver:

Jeg er helt enig med din sidste sætning.

Grunden til hamp er ulovligt, er bla. fordi medicinindustrien, textilindustrien, fødevareindustrien, papirindustrien, brændstofsindustrien og bygningsindustrien ville blive udkonkurreret af hamp-planten. Det her handler om penge - ikke om fornuft. Som så meget andet i denne verden gør.

Men penge kan simpelthen ikke være den eneste grund.. Læger fortæller jo også om, hvilken "skade" det kan gøre.

Jeg kan godt se de mange positive virkninger det kan have. Men jeg ser også nogle negative.

Skulle det legaliseres, hvordan skulle det så sælges? Og skulle det overhoved sælges til privat forbrug?

Jeg tror, at det inden længe bliver frigivet. Nu har man talt om det i politisk sammenhæng af mange omgange, og tror kun det er et spørgsmål om tidfør det legaliseres.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

nielsen80

grøn · ært skriver:

Jeg forstår slet ikke, at du mener, at ulemperne bliver ignoreret...????
Den eneste ulempe er, at planten er ulovligt!! På den måde kan børn og unge under 18 år NEMT anskaffe sig cannabis. Og dem under 18 bør holde sig væk fra det - ligesom de bør holde sig fra cigaretter, alkohol, heroin, svampe OSV. OSV. !

Jeg mener, at jeg har nogle uafklaret spørgsmål( er måske bedre formuleret).

Cannabis er super for scelerose patienter, det er jeg med på....MEN hvis man har tendens til at udvikle psykose, er cannabis så stadig at foretrække for denne patient? Eller kan cannabis i det tilfælde gøre mere skade end gavn?

Cannabis er et bedre alternativ til mange smertestillende produkter på markedet, men skal man også give det til patienter som tager depressiv medicin eller andet samtidig, eller kan der være nogle konsekvenser der man ikke har taget højde for?

Der er sådanne spørgsmål jeg sidder tilbage med. Igen jeg siger faktisk ikke jeg er uenig med dig, mener klart at hvis cannabis er et så godt alternativ til meget medicin vi i dag har på markedet, så skal vi selvfølgelig bruge det. Men synes så bare ikke man skal begå den fejltagelse at bruge det helt ukritisk og tro det er løsningen for alle.

Ovenstående overvejelser, er også grunden til jeg ikke er afklaret vedr. en total lovliggørelse. Man ved i dag, at brugen af alkohol kan være særlig farligt for visse mennesker(folk med tendens til at udvikle despression, folk med hjerteproblemer etc), er ret sikker på det samme gør sig gældende for cannabis. Og det vil jeg gerne have afdækket inden jeg beslutter mig.

Håber det gav mere mening

Anmeld

16. august 2012

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

grøn · ært skriver:

Så lad os forbyde mad!!  Det kender jeg også folk der har misbrugt - og stadig har mén af i dag; og nogle dør endda af det. :-( (man dør ikke af cannabis eller hamp)

Problemet i det du skriver her, er så bare at

1: mad er lovligt- det er hash og cannabis så ikke !

2: du kan IKKE overleve uden mad, men du kan så sandelig overleve uden de to ting der!

Klam ting og smide på et baby forum, og udnytte at der er mange brugere herinde, og håbe det trækker "stemmer", til misbrugets side, Hva regner man/du med ? Det er for fan et BABY forum !!? Regner ikke med at en særlig stor procentdel er enig i det der, af de bruger her inde !

Og jeg kender flere som har ændret FULDSTÆNDIG personlighed under lorte hash misbrug, bla en kæreste jeg havde gennem flere år, som vendte fuldstændig og var såååååå uhyggelig kold og fandens ligeglad med mig lige pludselig, om jeg så græd mig selv i laser, tikkede og bad om forklaring og hva ved jeg, og sagde jeg ikke vidste hva der gik af ham :,( kan sige at han blev sig selv igen da misbruget stoppede !!!!!!! Håber aldrig og skal opleve noget lignende igen :,(

Anmeld

16. august 2012

frkanonym

grøn · ært skriver:

Hehe

Nej, jeg prøver ikke at overbevise - kun bevise. Man bliver ikke skør.
Tænk en gang, i går gik min kæreste og jeg en trille-tur med vores søn - min kæreste røg en joint... Og han slog ingen ihjel. Vi gik endda rundt om en stor sø - og han druknede heller ikke sig selv.

Men det her er endeløst. Du er 100% overbevist om, at man bliver skør af hash. Jeg ved, at man ikke bliver skør. 

ja, denne debat er endeløs. og du må tydeligt kunne se, folk her på baby.dk er imod hash. så måske burde debatten bare blive lukket. man kommer ingen vegne med denne debat, vi går jo mere eller mindre "mange mod 1" ..

at du vil til den demonstration skal du næsten have lov til. men du får nok ikke ret mange her fra baby.dk med på den.

og du kan ingenting bevise overfor mig. jeg kender mange der ryger det, og jeg har været i selskab med dem, når de har gjort det, og jeg ved hvordan de reagerer på det. alle reagerer forskelligt, nogle bliver jo også aggressive af alkohol. men fri hash? NO f****** way!

Anmeld

16. august 2012

Muhmi

frkanonym skriver:

ja, denne debat er endeløs. og du må tydeligt kunne se, folk her på baby.dk er imod hash. så måske burde debatten bare blive lukket. man kommer ingen vegne med denne debat, vi går jo mere eller mindre "mange mod 1" ..

at du vil til den demonstration skal du næsten have lov til. men du får nok ikke ret mange her fra baby.dk med på den.

og du kan ingenting bevise overfor mig. jeg kender mange der ryger det, og jeg har været i selskab med dem, når de har gjort det, og jeg ved hvordan de reagerer på det. alle reagerer forskelligt, nogle bliver jo også aggressive af alkohol. men fri hash? NO f****** way!

Hvorfor skulle den lukkes bare fordi du ikke er enig??

Selvom der måske er mange imod fri hash, så skal ts da have lov til at reklamere for det ligeså vel som alle andre har lov til at reklamere om deres hunde eller mødrehjælpen... Same thing bare en anden lugt

Anmeld

16. august 2012

Den lykkelige

grøn · ært skriver:

Hehe

Nej, jeg prøver ikke at overbevise - kun bevise. Man bliver ikke skør.
Tænk en gang, i går gik min kæreste og jeg en trille-tur med vores søn - min kæreste røg en joint... Og han slog ingen ihjel. Vi gik endda rundt om en stor sø - og han druknede heller ikke sig selv.

Men det her er endeløst. Du er 100% overbevist om, at man bliver skør af hash. Jeg ved, at man ikke bliver skør. 

Kan godt være din kæreste ikke reagerede på det.. men du kan ikke komme og sige at folk ikke reagere på det!!
Jeg kender 3 som røg det i en årrække.. "vi andre" i kliken rørte det ikke og er normale og velfungerende idag.. de 3 som kørte det ræs der, det er tydelig at mærke på dem den dag idag!! De virker mere "sløve" oveni hovedet.. snakker langsomt og kan kan tydelig mærke de ikke er "klare" i hovedet..
Min bror reagerede voldsomt på det efter kun en gang prøvet og det var lige ved at ende galt.. og JA det var hash!!!
Har iøvrig ingen respekt for at i ryger det sammen med jeres børn..  Men bare min mening.......

Anmeld

16. august 2012

Den lykkelige

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^ skriver:

Problemet i det du skriver her, er så bare at

1: mad er lovligt- det er hash og cannabis så ikke !

2: du kan IKKE overleve uden mad, men du kan så sandelig overleve uden de to ting der!

Klam ting og smide på et baby forum, og udnytte at der er mange brugere herinde, og håbe det trækker "stemmer", til misbrugets side, Hva regner man/du med ? Det er for fan et BABY forum !!? Regner ikke med at en særlig stor procentdel er enig i det der, af de bruger her inde !

Og jeg kender flere som har ændret FULDSTÆNDIG personlighed under lorte hash misbrug, bla en kæreste jeg havde gennem flere år, som vendte fuldstændig og var såååååå uhyggelig kold og fandens ligeglad med mig lige pludselig, om jeg så græd mig selv i laser, tikkede og bad om forklaring og hva ved jeg, og sagde jeg ikke vidste hva der gik af ham :,( kan sige at han blev sig selv igen da misbruget stoppede !!!!!!! Håber aldrig og skal opleve noget lignende igen :,(

Enig!!!
Man kan slet ikke sammenligne mad med hash!!
Jeg har det som dig.. kender så mange der ændrede sig TOTALT ved at ryge det lort..
Er ked af det du var igennem

Anmeld

16. august 2012

frkanonym

Muhmi skriver:

Selvom der måske er mange imod fri hash, så skal ts da have lov til at reklamere for det ligeså vel som alle andre har lov til at reklamere om deres hunde eller mødrehjælpen... Same thing bare en anden lugt

hvor har jeg skrevet henne, debatten burde lukkes fordi JEG ikke er enig? egentlig var det et spørgsmål, men glemte at sætte et spørgsmålstegn. men hvis du læser det ordentligt, ville du nok kunne se, det var et spørgsmål. "så måske burde debatten bare blive lukket." ??

Anmeld

16. august 2012

grøn · ært

Muhmi skriver:

tak..... synes godt nok jeg bliver sablet ned  Hvis det er et "BABY forum", så må jeg vel heller ikke 'reklamere', hvis der er en kagebegivenhed et sted i DK jeg synes folk skal have muligheden for at være med til...... ??? :-(  Jeg ser jo ikke hamp-planten som noget farligt, så jeg mente jo ikke jeg ville skade nogen, ved at invitere til noget jeg glæder mig til.

Anmeld

16. august 2012

grøn · ært

Enig!!!
Man kan slet ikke sammenligne mad med hash!!
Jeg har det som dig.. kender så mange der ændrede sig TOTALT ved at ryge det lort..
Er ked af det du var igennem

ÅHA ALTSÅ! Jeg sammenlignede mad med cannabis, fordi en skrev at man bliver afhængig af hash. Så skrev jeg, at man også kan blive afhængig af mad!!! SE HELE DEBATTEN MENNESKER. ØV.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.