"Så er I inviteret" - dem der har overset......:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2012

miig1989

grøn · ært skriver:

Problemet ved dette, er, at det blot er en text - der er ingen beviser. :-(

Har du nogensinde kunne skrive en rapport i skolens naturfag, unden at skulle have alverdens fodnoter med diverse henvisninger med, hvor du havde alle dine udtalelser og beviser fra.?

....." Cannabis, som næsten udelukkende bruges som et rusmiddel" Det er jo løgn. Og hvor er det bare ærgeligt, at de lyver Cannabis bliver brugt til medicin hele verden over!

Hvis du kan lægge en video ud , der er så overvejende positiv, kan jeg også lægge det link ud, da jeg ikke synes den video holder, da der som i mit link kun er set fra den ene side :p ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

fresia

Profilbillede for fresia

Hej.

Du bliver ved med at sige at der intet skadeligt er ved cannabis, og at det er åh så godt for alle. 

Dog vil jeg lige sige at cannabis, og dets kemiske ''hovedstof'' THC (tetra-hydro-cannabiol) påvirker hjernen væsentligt meget! I bund og grund har det en sløvende effekt på centralnervesystemet! og dermed også det limbiske system, som styre vores følelsesliv, dvs. at man mener at indtagelse af stoffet THC kan gøre at man få dvs. grineflip eller spontane depressive tanker. 

Jeg vil lige citere hvad der står i Rusmidlernes Biologi, af Henrik Rindom, udgivet af Sundhedsstyrrelsen:

''Ved indtagelse af moderat til høje doser THC kan der pludselig optræde depressive reaktioner og akut panisk angst. Desuden beskriver mange en let paranoia, hvor man har en oplevelse af at være forfulgt eller føler at andres øjne stirre lige igennem en.

Endelig kan der optræde synshallucinationer, hvor man ser ting der ikke er der. Hvordan disse reaktioner udløses vides ikke med sikkerhed, men der er næppe tvivl om, at det limbiske system er involveret''. 

Jeg er MEGET imod indtagelse af cannabis som et nydelsesmiddel.

Men som der står i samme bog som jeg har citeret fra ovenover, kan der være nogle medicinske goder ved det.

Bl.a. hos AIDS-patienter der ikke kan indtage føde. For et forsøg har vist at pga. lysten til sukker efter indtagelse af cannabis, kan disse personer holde deres vægt et stykke tid længere end de ellers ville have kunnet. 

Det er lidt lige som at der er amfetamin lignende stoffer i noget ADHD medicin. 

Skal lige siges at jeg også er imod alkohol, og ikke har drukket det i tre år da jeg ikke syntes om at ændre min hjerne

Her er lige et link til den bog jeg har citeret, hvis man er interesseret i at læse noget mere om det

http://www.sst.dk/publ/publ2000/rus_bio/rusmidlr.pdf

Anmeld

16. august 2012

frkanonym

grøn · ært skriver:

En obduktion ville med garanti bevise, at hun ikke døde af hash. Det er umuligt. 

Jeg er ikke sikker på, hvad du mener med "hvem får den "værste" effekt"...??

Det er helt fint, at du har den holdning du har. Jeg kan kun sige, at jeg synes det er  ærgeligt, at du ikke vil åbne dit hjerte og din hjerne og revurdere det, du hele dit liv er blevet bildt ind. En gang havde jeg det nøjagtig ligesom dig. Og vi skal ikke mange år tilbage. Jeg forbandede alle der røg det og havde ingenting tilovers for "de (usle) mennesker"! Men så begyndte jeg at undersøge sagen nærmere og nu hvor jeg kender til sandheden, så er mit syn altså nu helt ændret.

det er min venindes kusine, og min veninde siger, det er 100% sikkert, det var hash der slog hende ihjel.

værste effekt.. ved hash bliver man skæv og mærkelig. det gør man ikke ved cigaretter. ved hash kan det gå grueligt galt, og jo, det kan det. har set en af mine venner ryge det lort, hvor det gik galt og han måtte på sygehuset. og nej, der var ikke alkohol indblandet.

hvad er sandheden? at hash er sundt og kan bruges som lægemiddel. herregud - vi sagde det samme som cigaretter for år tilbage. jeg kan simpelthen ikke tro på det. hash burde forbydes OVERALT!

Anmeld

16. august 2012

grøn · ært

nielsen80 skriver:

Og det er netop "ingen bagside " der gør mig mistænksom det siger mig, at der er noget af sandheden man skjuler for at få sin pointe frem eller at der simpelthen er ting man endnu ikke har undersøgt.

Et eksempel kunne være de meget i denne tråd omtalte psykoser - hvis cannabis kan forstærke en psykose, ja så er det da en bagside, og et fakta som man skal have med. Det kunne det måske være en dårlig ide at ordinere cannabis til folk i højrisiko for at udvikle psykose jeg er ikke medicinsk uddannet, og kan derfor ikke udtale mig om specifikke ting, men min alm sunde fornuft siger mig, at jeg mangler nogle fakta. Jeg tror simpelthen ikke på, at et stof KUN gør gode ting Jeg siger ikke, at fordi der også er en bagside, så skal cannabis være ulovligt, jeg siger bare, at jeg som alm borger( og ja uvidende må du gerne kalde mig), enormt gerne vil have fakta om både fordele OG ulemper, også træffe min beslutning. Og i det kan det da meget vel være at fordelene ved cannabis er langt større end ulemper, ikke desto mindre så virker det useriøst på mig at man fuldstædig ignorere at der kan være også kan være skadelige effekter.

Jeg forstår slet ikke, at du mener, at ulemperne bliver ignoreret...????
Den eneste ulempe er, at planten er ulovligt!! På den måde kan børn og unge under 18 år NEMT anskaffe sig cannabis. Og dem under 18 bør holde sig væk fra det - ligesom de bør holde sig fra cigaretter, alkohol, heroin, svampe OSV. OSV. !

Anmeld

16. august 2012

frkanonym

IsabellaW skriver:

Hej.

Du bliver ved med at sige at der intet skadeligt er ved cannabis, og at det er åh så godt for alle. 

Dog vil jeg lige sige at cannabis, og dets kemiske ''hovedstof'' THC (tetra-hydro-cannabiol) påvirker hjernen væsentligt meget! I bund og grund har det en sløvende effekt på centralnervesystemet! og dermed også det limbiske system, som styre vores følelsesliv, dvs. at man mener at indtagelse af stoffet THC kan gøre at man få dvs. grineflip eller spontane depressive tanker. 

Jeg vil lige citere hvad der står i Rusmidlernes Biologi, af Henrik Rindom, udgivet af Sundhedsstyrrelsen:

''Ved indtagelse af moderat til høje doser THC kan der pludselig optræde depressive reaktioner og akut panisk angst. Desuden beskriver mange en let paranoia, hvor man har en oplevelse af at være forfulgt eller føler at andres øjne stirre lige igennem en.

Endelig kan der optræde synshallucinationer, hvor man ser ting der ikke er der. Hvordan disse reaktioner udløses vides ikke med sikkerhed, men der er næppe tvivl om, at det limbiske system er involveret''. 

Jeg er MEGET imod indtagelse af cannabis som et nydelsesmiddel.

Men som der står i samme bog som jeg har citeret fra ovenover, kan der være nogle medicinske goder ved det.

Bl.a. hos AIDS-patienter der ikke kan indtage føde. For et forsøg har vist at pga. lysten til sukker efter indtagelse af cannabis, kan disse personer holde deres vægt et stykke tid længere end de ellers ville have kunnet. 

Det er lidt lige som at der er amfetamin lignende stoffer i noget ADHD medicin. 

Skal lige siges at jeg også er imod alkohol, og ikke har drukket det i tre år da jeg ikke syntes om at ændre min hjerne

Her er lige et link til den bog jeg har citeret, hvis man er interesseret i at læse noget mere om det

http://www.sst.dk/publ/publ2000/rus_bio/rusmidlr.pdf

Anmeld

16. august 2012

Madam Blå

grøn · ært skriver:

Nej. Sådan en mand/kvinde kender jeg ikke.
Jeg siger det gerne igen: Der er ikke noget negativt at tale om. 

DU mener, at der ikke er noget negativt at tale om.. Det må der være - ellers ville det da være gjort lovligt for længst. Der ER nogle minusser ved det.

JEG mener, at der er negative sider ved det. Jeg kan ikke helt se, hvilken vægtskål, der vejer mest. Den positive eller den negative. Men jeg kan godt se begge sider - og vil for altid insistere på, at man tager begge sider til overvejelse, inden man træffer beslutninger..

Anmeld

16. august 2012

grøn · ært

frkanonym skriver:

det er min venindes kusine, og min veninde siger, det er 100% sikkert, det var hash der slog hende ihjel.

værste effekt.. ved hash bliver man skæv og mærkelig. det gør man ikke ved cigaretter. ved hash kan det gå grueligt galt, og jo, det kan det. har set en af mine venner ryge det lort, hvor det gik galt og han måtte på sygehuset. og nej, der var ikke alkohol indblandet.

hvad er sandheden? at hash er sundt og kan bruges som lægemiddel. herregud - vi sagde det samme som cigaretter for år tilbage. jeg kan simpelthen ikke tro på det. hash burde forbydes OVERALT!

Din veninde, har hun så lavet en obduktion? Igen, jeg tror ikke blidt på det folk siger (om sådanne enmer), jeg vil have beviser. Og at nogen bare fortæller, er ikke et bevis.

Skæv, mærkelig? Mærkelig er din egen tolkning. Skæv er helt korrekt. Men det er den eneste bevirkning, den medicin har. Og det er absolut ikke en farlig bivirkning!

Vi sagde det samme om cigaretter, fordi de ikke var videnskabeligt undersøgt. Det er hamp-planten. I mange mange MANGE årtier endda.

Anmeld

16. august 2012

frkanonym

grøn · ært skriver:

Din veninde, har hun så lavet en obduktion? Igen, jeg tror ikke blidt på det folk siger (om sådanne enmer), jeg vil have beviser. Og at nogen bare fortæller, er ikke et bevis.

Skæv, mærkelig? Mærkelig er din egen tolkning. Skæv er helt korrekt. Men det er den eneste bevirkning, den medicin har. Og det er absolut ikke en farlig bivirkning!

Vi sagde det samme om cigaretter, fordi de ikke var videnskabeligt undersøgt. Det er hamp-planten. I mange mange MANGE årtier endda.

skal ikke kunne svare på, om kusinen blev obduceret. og at du ikke tror på det, er din hovedpine.

ja, mærkelig er min egen tolkning af det. og skæv, er sku da ikke godt. øh jo, det kan så være farligt. en af mine bekendte har været ved at drukne sig selv, fordi han var skæv. man kan ikke styre sig selv, når man er skæv, hvilket han selv har sagt, og ligeledes har hans "ryger-venner" .. en af mine venners venner har været ved at slå sin lillebror ihjel, netop fordi han ikke kunne styre sig selv pga han var skæv. og så kommer du og prøver at overbevise mig om, det ikke er en farlig bivirkning?

Anmeld

16. august 2012

grøn · ært

Madam Blå skriver:

DU mener, at der ikke er noget negativt at tale om.. Det må der være - ellers ville det da være gjort lovligt for længst. Der ER nogle minusser ved det.

JEG mener, at der er negative sider ved det. Jeg kan ikke helt se, hvilken vægtskål, der vejer mest. Den positive eller den negative. Men jeg kan godt se begge sider - og vil for altid insistere på, at man tager begge sider til overvejelse, inden man træffer beslutninger..

Jeg er helt enig med din sidste sætning.

Grunden til hamp er ulovligt, er bla. fordi medicinindustrien, textilindustrien, fødevareindustrien, papirindustrien, brændstofsindustrien og bygningsindustrien ville blive udkonkurreret af hamp-planten. Det her handler om penge - ikke om fornuft. Som så meget andet i denne verden gør.

Anmeld

16. august 2012

grøn · ært

frkanonym skriver:

skal ikke kunne svare på, om kusinen blev obduceret. og at du ikke tror på det, er din hovedpine.

ja, mærkelig er min egen tolkning af det. og skæv, er sku da ikke godt. øh jo, det kan så være farligt. en af mine bekendte har været ved at drukne sig selv, fordi han var skæv. man kan ikke styre sig selv, når man er skæv, hvilket han selv har sagt, og ligeledes har hans "ryger-venner" .. en af mine venners venner har været ved at slå sin lillebror ihjel, netop fordi han ikke kunne styre sig selv pga han var skæv. og så kommer du og prøver at overbevise mig om, det ikke er en farlig bivirkning?

Hehe

Nej, jeg prøver ikke at overbevise - kun bevise. Man bliver ikke skør.
Tænk en gang, i går gik min kæreste og jeg en trille-tur med vores søn - min kæreste røg en joint... Og han slog ingen ihjel. Vi gik endda rundt om en stor sø - og han druknede heller ikke sig selv.

Men det her er endeløst. Du er 100% overbevist om, at man bliver skør af hash. Jeg ved, at man ikke bliver skør. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.