"Så er I inviteret" - dem der har overset......:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2012

MorDk

grøn · ært skriver:

Jeg er oplyst korrekt. Jeg synes helt ærlig du skal se "Kampen om Hampen" og også gerne denne:  http://www.youtube.com/watch?v=6jO_ncXj7RE

Hvis ikke, så helt kort gå ind og læs, hvad Dr.Lester Grinspoon har at sige omkring cannabis. Han ville skrive en bog, der oplyse de unge om, hvor farligt marijuana er og hvor mange der døde af det hvert år osv.... Men, han kunne ingen beviser finde - og endte med at skrive en bog om, hvor fantastisk cannabis og hamp egentlig er.!

Altså... jeg ved det kan være super godt til diverse sygdomme... MEN hvordan kan det så være der er SÅ mange som bliver indlagt med psykoser mm. og er dybt dybt afhængige? Min kæreste kunne ikke føre en normal hverdag til sidst? Er det værdigt? Han kunne ikke styre det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

grøn · ært

nielsen80 skriver:

Helt fint du ikke gider at diskutere, men har faktisk set videoen, og mangler " den negative vinkel". Det er meget tydeligt en video FOR cannabis, med det formål at fortælle om de positive effekter. Jeg siger ikke at videoen er usand, bare at jeg mangler den kritiske vinkel, for at få hele billedet. Men helt fint du ikke vil diskutere . Jeg er faktisk enig i, at cannabis bør lovliggøres som en medicinsk plante, men jeg mener dens indtag skal administeres af fagfolk. Som du selv er inde på, kan planten jo forstærke nogle ting som psykoser m.m, hvorfor det er vigtigt, at fagfolk er inde over - ligesom de er med andet medicin. Lovliggørelsen af cannabis i dagligdagen som rusmiddel, er jeg lidt mere usikker på.....og er langt mere uafklaret på det område.

Når jeg siger du ikke har set videoen, er det fordi de gør det meget klart, at der ikke er nogen "bagside af medaljen". Der er ikke noget negativt. Derfor er der jo ikke noget negativt de kan sige - det eneste negative er, at det er ulovligt!

Jeg vil MEGET gerne diskutere - jeg er bare så træt af (læs: udmattet) folk der udtaler sig, om et emne de faktisk ikke ved noget om. Det er super ærgeligt, at de er 100% overbevise om, at hash giver psykoser, gør folk sinssyge og at hamp-planten ikke kan bruges til noget. Det er helt forkert. Hamp kan bruges til uendelig mange ting og er DEN ENESTE plante i planteriget, med så mange egenskaber. Jeg siger: Legaliser hamp og legaliser cannabis! Lad os få lægeordineret cannabis og lad os udnytte hamp-planten, til det den er sat på jorden for!; mad, olie, brændstof, bygge huse, medicin osv.!

Anmeld

16. august 2012

grøn · ært

Altså... jeg ved det kan være super godt til diverse sygdomme... MEN hvordan kan det så være der er SÅ mange som bliver indlagt med psykoser mm. og er dybt dybt afhængige? Min kæreste kunne ikke føre en normal hverdag til sidst? Er det værdigt? Han kunne ikke styre det?

Du skriver "så mange"? Hvor mange er mange og hvor har du tallet fra? Jeg giver ikke noget, for nogen der bare siger - jeg vil SE beviset.

I USA er der en overflåd af folk der er på afvænningsklinikker - det gør de, fordi de blev taget for besiddelse af cannabis og fik mulighed 1) Fængselstraf eller 2) Afvænningsklinikker. Hvad tror du folk vælger? De vælger naturligvis ikke fængsel - og derfor er der "så mange" på afvænning. Men så snart de har "afsonet deres straf", begynder de (fleste) at ryge/dampe/what ever cannabis igen.

Nej, det er ikke et værdigt liv!! Og jeg tror på, at han har haft et alt for stort forburg af cannabis. Ligesom man kan have med så meget andet (/alt). Og det er aldrig et værdigt liv at leve, hvis man er afhængig af noget!!! Og jeg mener man altid skal søge hjælp, hvis man opdager, at man har et overforbrug, der skader en psykisk og/eller fysisk. Uanset hvad det så er. 

Anmeld

16. august 2012

MorDk

grøn · ært skriver:

Når jeg siger du ikke har set videoen, er det fordi de gør det meget klart, at der ikke er nogen "bagside af medaljen". Der er ikke noget negativt. Derfor er der jo ikke noget negativt de kan sige - det eneste negative er, at det er ulovligt!

Jeg vil MEGET gerne diskutere - jeg er bare så træt af (læs: udmattet) folk der udtaler sig, om et emne de faktisk ikke ved noget om. Det er super ærgeligt, at de er 100% overbevise om, at hash giver psykoser, gør folk sinssyge og at hamp-planten ikke kan bruges til noget. Det er helt forkert. Hamp kan bruges til uendelig mange ting og er DEN ENESTE plante i planteriget, med så mange egenskaber. Jeg siger: Legaliser hamp og legaliser cannabis! Lad os få lægeordineret cannabis og lad os udnytte hamp-planten, til det den er sat på jorden for!; mad, olie, brændstof, bygge huse, medicin osv.!

Kan du så fortælle mig hvorfor der er SÅ mange der ryger i psykotiske tilstande? Bliver dybt afhængige? Udvikler depressioner osv. efter de har røget? Siger ikke ALLE men MANGE? Hvor står der skrevet at det bestemt IKKE er hash der gør dette ved folk?

SUNDT er det ikke! Det tror jeg simpelthen ikke på! Det påvirker jo hjernen og evnerne...

Anmeld

16. august 2012

grøn · ært

MorDk skriver:

Kan du så fortælle mig hvorfor der er SÅ mange der ryger i psykotiske tilstande? Bliver dybt afhængige? Udvikler depressioner osv. efter de har røget? Siger ikke ALLE men MANGE? Hvor står der skrevet at det bestemt IKKE er hash der gør dette ved folk?

SUNDT er det ikke! Det tror jeg simpelthen ikke på! Det påvirker jo hjernen og evnerne...

Du bliver ved at skrive "så mange". Jeg kunne stadig godt tænke mig at høre, hvor du har tallene fra. For der er ingen beviser for, at man får depressioner, psykoser osv. af at indtage cannabis. Dét er videnskabeligt bevist. !

Anmeld

16. august 2012

M!

Uanset om det er bevidst eller ej, så er hash bestemt ikke godt for nogen!

Jo, folk med sclerose får det bedre og det er helt ok de ryger i ny og næ.

Men jeg er SÅ meget imod hash, og det kan en video ikke få mig væk fra.

Anmeld

16. august 2012

grøn · ært

frkanonym skriver:

jo, jeg lytter til, hvad du har at sige.

jeg er godt klar over, det er bevist, cannabis er mindre skadeligt en cigaretter. men hvem får den "værste" effekt? cannabis-rygeren eller cigaret-rygeren? nu kender jeg så en, der er død af at ryge det. hvordan det er gået til, skal jeg ikke ku svare på - men hun døde.
jeg har nogle bekendte der ryger det, og jeg er SÅ meget imod det! de skal på ingen måde tænke på at ryge det, når jeg er i nærheden. snakker ikke særlig meget med dem, udelukkende pga de ryger cannabis. engang var de mine bedste venner.

at cannabis kan lindre de sygdomme, ligger mig simpelthen så fjernt. engang troede man, almindelige cigaretter var det rene lægemiddel - men det passede jo heller ikke, vel? jeg tror ikke på, cannabis er "sundt" på nogen som helst måde, og jeg kommer aldrig nogensinde til det.

for at beskrive det med mine egne ord: cannabis er det værste lort, der findes. og jeg har INGEN medlidenhed overfor folk, der ryger det, og det evt går galt.

En obduktion ville med garanti bevise, at hun ikke døde af hash. Det er umuligt. 

Jeg er ikke sikker på, hvad du mener med "hvem får den "værste" effekt"...??

Det er helt fint, at du har den holdning du har. Jeg kan kun sige, at jeg synes det er  ærgeligt, at du ikke vil åbne dit hjerte og din hjerne og revurdere det, du hele dit liv er blevet bildt ind. En gang havde jeg det nøjagtig ligesom dig. Og vi skal ikke mange år tilbage. Jeg forbandede alle der røg det og havde ingenting tilovers for "de (usle) mennesker"! Men så begyndte jeg at undersøge sagen nærmere og nu hvor jeg kender til sandheden, så er mit syn altså nu helt ændret.

Anmeld

16. august 2012

mortilnoahogmelina

Jeg nægter at tro på at det på nogen måde kan være sundt for kroppen , det er jo vanedannende det skidt , og det bliver man afhængig af .

Du synes måske det ville være okay at dit eget barn kom om 15 år og læs dybt afhængig af Det lort jeg kender flere eksempler på det , Og de mennesker er jo ikke normale idag .

JEg nægter simpelthen at støtte op om det .
Jeg mener der er en negativ ting ved alt og det er der bestemt os ved det her , det ødelægger noget i din krop når du tager sådan noget skidt . Bevist eller ej , det gør det .

Der bliver dagligt opdagede nye ting som var godt for dit og dat for år tilbage men som rent faktisk viser sig er skadeligt i stedet .

Anmeld

16. august 2012

grøn · ært

Haapshaps skriver:

Uanset om det er bevidst eller ej, så er hash bestemt ikke godt for nogen!

Jo, folk med sclerose får det bedre og det er helt ok de ryger i ny og næ.

Men jeg er SÅ meget imod hash, og det kan en video ikke få mig væk fra.

Det er din helt egen personlige og ufaglige vurdering. Og det er helt fint. Alverdens videnskabsmænd og læger bla. vil dog være helt uenige med dig. 

Det gør ikke bare livet bedre for folk med sclerose - cannabis kan lindre en meget lang række sygdomme og smerter.

Anmeld

16. august 2012

nielsen80

grøn · ært skriver:

Og det er netop "ingen bagside " der gør mig mistænksom det siger mig, at der er noget af sandheden man skjuler for at få sin pointe frem eller at der simpelthen er ting man endnu ikke har undersøgt.

Et eksempel kunne være de meget i denne tråd omtalte psykoser - hvis cannabis kan forstærke en psykose, ja så er det da en bagside, og et fakta som man skal have med. Det kunne det måske være en dårlig ide at ordinere cannabis til folk i højrisiko for at udvikle psykose jeg er ikke medicinsk uddannet, og kan derfor ikke udtale mig om specifikke ting, men min alm sunde fornuft siger mig, at jeg mangler nogle fakta. Jeg tror simpelthen ikke på, at et stof KUN gør gode ting Jeg siger ikke, at fordi der også er en bagside, så skal cannabis være ulovligt, jeg siger bare, at jeg som alm borger( og ja uvidende må du gerne kalde mig), enormt gerne vil have fakta om både fordele OG ulemper, også træffe min beslutning. Og i det kan det da meget vel være at fordelene ved cannabis er langt større end ulemper, ikke desto mindre så virker det useriøst på mig at man fuldstædig ignorere at der kan være også kan være skadelige effekter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.