grøn · ært skriver:
Når jeg siger du ikke har set videoen, er det fordi de gør det meget klart, at der ikke er nogen "bagside af medaljen". Der er ikke noget negativt. Derfor er der jo ikke noget negativt de kan sige - det eneste negative er, at det er ulovligt!
Jeg vil MEGET gerne diskutere - jeg er bare så træt af (læs: udmattet) folk der udtaler sig, om et emne de faktisk ikke ved noget om. Det er super ærgeligt, at de er 100% overbevise om, at hash giver psykoser, gør folk sinssyge og at hamp-planten ikke kan bruges til noget. Det er helt forkert. Hamp kan bruges til uendelig mange ting og er DEN ENESTE plante i planteriget, med så mange egenskaber. Jeg siger: Legaliser hamp og legaliser cannabis! Lad os få lægeordineret cannabis og lad os udnytte hamp-planten, til det den er sat på jorden for!; mad, olie, brændstof, bygge huse, medicin osv.!
Og det er netop "ingen bagside " der gør mig mistænksom

det siger mig, at der er noget af sandheden man skjuler for at få sin pointe frem eller at der simpelthen er ting man endnu ikke har undersøgt.
Et eksempel kunne være de meget i denne tråd omtalte psykoser - hvis cannabis kan forstærke en psykose, ja så er det da en bagside, og et fakta som man skal have med. Det kunne det måske være en dårlig ide at ordinere cannabis til folk i højrisiko for at udvikle psykose

jeg er ikke medicinsk uddannet, og kan derfor ikke udtale mig om specifikke ting, men min alm sunde fornuft siger mig, at jeg mangler nogle fakta. Jeg tror simpelthen ikke på, at et stof KUN gør gode ting Jeg siger ikke, at fordi der også er en bagside, så skal cannabis være ulovligt, jeg siger bare, at jeg som alm borger( og ja uvidende må du gerne kalde mig), enormt gerne vil have fakta om både fordele OG ulemper, også træffe min beslutning. Og i det kan det da meget vel være at fordelene ved cannabis er langt større end ulemper, ikke desto mindre så virker det useriøst på mig at man fuldstædig ignorere at der kan være også kan være skadelige effekter.