"Så er I inviteret" - dem der har overset......:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2012

karisima

Du bliver ved at skrive "så mange". Jeg kunne stadig godt tænke mig at høre, hvor du har tallene fra. For der er ingen beviser for, at man får depressioner, psykoser osv. af at indtage cannabis. Dét er videnskabeligt bevist. !

Hejsa

Du bliver ved med at efterspørge undersøgelser og den nyeste jeg har fundet ved at søge i peer review artikler (dvs videnskabelig artikler der er blevet bedømt af adskillige eksperter på feltet inden de er offentliggjort i enerkendte tidsskrifter) er fra juni 2012 så man må sige at det er helt up to date. Jeg har kopieret essensen fra den:

Horwood et. al. 2012: Cannabis and depression: An integrative data analysis of four Australasian cohorts

Background

This study presents an integrative data analysis of the association between frequency of cannabis use and severity of depressive symptoms using data from four Australasian cohort studies. The integrated data comprised observations on over 6900 individuals studied on up to seven occasions between adolescence and mature adulthood.

Results

Increasing frequency of cannabis use was associated with increasing depressive symptoms ( p < 0.001). In the pooled data weekly users of cannabis had depression scores that were 0.32 (95%CI 0.27–0.37) SD higher than non-users. The association was reduced but remained significant ( p < 0.001) upon adjustment for confounding. After adjustment depression scores for weekly users were 0.24 (95%CI 0.18–0.30) SD higher than non-users. The adjusted associations were similar across cohorts. There was a weak age × cannabis use interaction ( p < 0.05) suggesting that the association was strongest in adolescence. Attempts to further test the direction of causality using SEM methods proved equivocal.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

grøn · ært

Mortil2tiloktober skriver:

Jeg nægter at tro på at det på nogen måde kan være sundt for kroppen , det er jo vanedannende det skidt , og det bliver man afhængig af .

Du synes måske det ville være okay at dit eget barn kom om 15 år og læs dybt afhængig af Det lort jeg kender flere eksempler på det , Og de mennesker er jo ikke normale idag .

JEg nægter simpelthen at støtte op om det .
Jeg mener der er en negativ ting ved alt og det er der bestemt os ved det her , det ødelægger noget i din krop når du tager sådan noget skidt . Bevist eller ej , det gør det .

Der bliver dagligt opdagede nye ting som var godt for dit og dat for år tilbage men som rent faktisk viser sig er skadeligt i stedet .

Der er intet vanedannende i cannabis.
Mit barn er kun 3 mdr. og jeg synes ikke han skal indtage cannabis før han er 18 (der er hjernen færdigudviklet). Indtil da, må han spise alle de hampfrø han vil, al den hampolie han orker og bage med al den hampmel han gider. Tja, og hvad der ellers er af hampprodukter derude :-)

Jeg vil opfostre mine børn til at gøre alt med måde. Spise slik med måde, drikke sodavand med måde, spille PS og se fjernsyn med måde, dyrke sport med måde - og indtage cannabis med måde. Jeg ved, at man ikke kan blive fysisk afhængig af cannabis, ligesom man ikke kan blive fysisk afhængig af at se fjernsyn. Derfor kan man stadig blive psykisk afhængig, ja - af både fjernsyn og cannabis og farven lilla. Bliver mine børn afhængig af noget som helst nogen sinde, så tager vi den derfra :-)

Anmeld

16. august 2012

mortilnoahogmelina

grøn · ært skriver:

Der er intet vanedannende i cannabis.
Mit barn er kun 3 mdr. og jeg synes ikke han skal indtage cannabis før han er 18 (der er hjernen færdigudviklet). Indtil da, må han spise alle de hampfrø han vil, al den hampolie han orker og bage med al den hampmel han gider. Tja, og hvad der ellers er af hampprodukter derude :-)

Jeg vil opfostre mine børn til at gøre alt med måde. Spise slik med måde, drikke sodavand med måde, spille PS og se fjernsyn med måde, dyrke sport med måde - og indtage cannabis med måde. Jeg ved, at man ikke kan blive fysisk afhængig af cannabis, ligesom man ikke kan blive fysisk afhængig af at se fjernsyn. Derfor kan man stadig blive psykisk afhængig, ja - af både fjernsyn og cannabis og farven lilla. Bliver mine børn afhængig af noget som helst nogen sinde, så tager vi den derfra :-)

Okay , Ja vi deler bestemt ikke sammen holdning men det er det fantastiske ved mennesker . Hver sin holdning .

Anmeld

16. august 2012

karisima

Desuden forstår jeg heller ikke at du kan sige at det ikke er vanedannende? Det påvirker hjernens nydelsescenter - er vi ikke enige om det? Derved frigives dopamin og det kan føre til afhængighed fuldstændig som kokain, chokolade eller TV som du selv nævner

Anmeld

16. august 2012

miig1989

Jeg synes TS Video er meget positiv over for cannabis
Og derfor lægger jeg lige den her ind :p

http://www.nejtilstoffer.dk/index.php/page.278/De% 20skadelige%20virkninger%20ved%20hash.html

Anmeld

16. august 2012

grøn · ært

karisima skriver:

Hejsa

Du bliver ved med at efterspørge undersøgelser og den nyeste jeg har fundet ved at søge i peer review artikler (dvs videnskabelig artikler der er blevet bedømt af adskillige eksperter på feltet inden de er offentliggjort i enerkendte tidsskrifter) er fra juni 2012 så man må sige at det er helt up to date. Jeg har kopieret essensen fra den:

Horwood et. al. 2012: Cannabis and depression: An integrative data analysis of four Australasian cohorts

Background

This study presents an integrative data analysis of the association between frequency of cannabis use and severity of depressive symptoms using data from four Australasian cohort studies. The integrated data comprised observations on over 6900 individuals studied on up to seven occasions between adolescence and mature adulthood.

Results

Increasing frequency of cannabis use was associated with increasing depressive symptoms ( p < 0.001). In the pooled data weekly users of cannabis had depression scores that were 0.32 (95%CI 0.27–0.37) SD higher than non-users. The association was reduced but remained significant ( p < 0.001) upon adjustment for confounding. After adjustment depression scores for weekly users were 0.24 (95%CI 0.18–0.30) SD higher than non-users. The adjusted associations were similar across cohorts. There was a weak age × cannabis use interaction ( p < 0.05) suggesting that the association was strongest in adolescence. Attempts to further test the direction of causality using SEM methods proved equivocal.

Jeg synes det er super ærgeligt, at de har studeret "adolescence" også. Unge mennesker, folk under 18 burde IKKE indtage cannabis - ligeså vel som de ikke burde indtage alkohol eller andre stoffer!! :-( Deres hjerne er slet slet ikke udviklet nok. Jeg forstår umiddelbart overhovedet ikke hvad tallene betyder må jeg indrømme. Måske er mit engelske ikke godt nok... ?    ----  0.32 (95%CI 0.27–0.37) SD ?????

Anmeld

16. august 2012

grøn · ært

karisima skriver:

Desuden forstår jeg heller ikke at du kan sige at det ikke er vanedannende? Det påvirker hjernens nydelsescenter - er vi ikke enige om det? Derved frigives dopamin og det kan føre til afhængighed fuldstændig som kokain, chokolade eller TV som du selv nævner

Jeg skriver, at du ikke kan blive fysisk afhængig (få abstinenser), men at du kan blive psykisk afhængig (netop fordi det påvirker dit nydelsescenter, som mad også gør). Vi er helt enige.

Anmeld

16. august 2012

grøn · ært

Jeg synes TS Video er meget positiv over for cannabis
Og derfor lægger jeg lige den her ind :p

http://www.nejtilstoffer.dk/index.php/page.278/De% 20skadelige%20virkninger%20ved%20hash.html

Problemet ved dette, er, at det blot er en text - der er ingen beviser. :-(

Har du nogensinde kunne skrive en rapport i skolens naturfag, unden at skulle have alverdens fodnoter med diverse henvisninger med, hvor du havde alle dine udtalelser og beviser fra.?

....." Cannabis, som næsten udelukkende bruges som et rusmiddel" Det er jo løgn. Og hvor er det bare ærgeligt, at de lyver Cannabis bliver brugt til medicin hele verden over!

Anmeld

16. august 2012

Madam Blå

nielsen80 skriver:

Og det er netop "ingen bagside " der gør mig mistænksom det siger mig, at der er noget af sandheden man skjuler for at få sin pointe frem eller at der simpelthen er ting man endnu ikke har undersøgt.

Et eksempel kunne være de meget i denne tråd omtalte psykoser - hvis cannabis kan forstærke en psykose, ja så er det da en bagside, og et fakta som man skal have med. Det kunne det måske være en dårlig ide at ordinere cannabis til folk i højrisiko for at udvikle psykose jeg er ikke medicinsk uddannet, og kan derfor ikke udtale mig om specifikke ting, men min alm sunde fornuft siger mig, at jeg mangler nogle fakta. Jeg tror simpelthen ikke på, at et stof KUN gør gode ting Jeg siger ikke, at fordi der også er en bagside, så skal cannabis være ulovligt, jeg siger bare, at jeg som alm borger( og ja uvidende må du gerne kalde mig), enormt gerne vil have fakta om både fordele OG ulemper, også træffe min beslutning. Og i det kan det da meget vel være at fordelene ved cannabis er langt større end ulemper, ikke desto mindre så virker det useriøst på mig at man fuldstædig ignorere at der kan være også kan være skadelige effekter.

Jeg må erklære mig helt enig her

Jeg ser det som dybt useriøst, at man udelukkende taler om, hvor godt det er.. Selvom det klart vil kunne gavne på nogle områder, hvis det blev frigivet, så finder jeg det ligeså mistænkeligt, at man ikke taler om, alle dem med psykoserne, osv.

Og en ting mere.. Kender vi ikke alle en gammel ryger? Sådan en man tydeligt kan se og mærke på ham, at han har røget for meget hash i sin tid.. Selvom man har beviser for, at det ikke er skadeligt, så kan vi jo se og mærke det på folk.

Anmeld

16. august 2012

grøn · ært

Jeg må erklære mig helt enig her

Jeg ser det som dybt useriøst, at man udelukkende taler om, hvor godt det er.. Selvom det klart vil kunne gavne på nogle områder, hvis det blev frigivet, så finder jeg det ligeså mistænkeligt, at man ikke taler om, alle dem med psykoserne, osv.

Og en ting mere.. Kender vi ikke alle en gammel ryger? Sådan en man tydeligt kan se og mærke på ham, at han har røget for meget hash i sin tid.. Selvom man har beviser for, at det ikke er skadeligt, så kan vi jo se og mærke det på folk.

Nej. Sådan en mand/kvinde kender jeg ikke.
Jeg siger det gerne igen: Der er ikke noget negativt at tale om. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.