grøn · ært skriver:
Der er sådan set flere grunde til, at jeg vil have det legaliseret. Jeg er ikke sikker på du alligevel vil lytte, men jeg skal gerne ridse nogle af dem op:
Hamp-planten er i sig selv overhovedet ikke farlig og var en gang vældig udbredt. Jeg mener ikke rockerne skal styre handlen - og dermed også styre, hvem der kan købe. Det mener jeg vi som samfund skal gøre. På den måde kan man sætte en aldersbegrænsning, ligesom man har gjort det med både alkohol og cigaretter.
Iøvrigt er det bevist utallige gange, at cannabis er mindre skadeligt end cigaretter, alkohol og ligeså "skadeligt" som kaffe.
Hamp-planten er en plante; et stykke natur. Vi skal ikke tro, at vi kan forbyde naturen.
Noget jeg går ind for, er medicinsk cannabis. Cannabis kan lindre og forebygge en lang række sygdomme. Bla. grøn stær, alzheimers, lokalsmerte - og kræft. Man behøver ikke ryge; man kan både spise og dampe cannabis.
Hamp-planten bliver brugt til mange ting. Tag fx et kig her: http://www.thehempshop.co.uk
Cannabis kan bruges til hygge og til medicin.
Du misforstår mig, hvis du tror jeg tror, at jeg kan ændre folks holdning. Jeg ville egentlig bare invitere folk til at saglig demostration - fordi jeg ved, at der findes flere, der har det som mig også på et baby.dk forum! Det endte med en debat - en debat jeg føler samfundet burde tage. Jeg prøver ikke at ændre folks holdning; blot oplyse dem om sandheden. Harry Anslinger er skyld i, at så mange mennesker er fejloplyst.
jo, jeg lytter til, hvad du har at sige.
jeg er godt klar over, det er bevist, cannabis er mindre skadeligt en cigaretter. men hvem får den "værste" effekt? cannabis-rygeren eller cigaret-rygeren? nu kender jeg så en, der er død af at ryge det. hvordan det er gået til, skal jeg ikke ku svare på - men hun døde.
jeg har nogle bekendte der ryger det, og jeg er SÅ meget imod det! de skal på ingen måde tænke på at ryge det, når jeg er i nærheden. snakker ikke særlig meget med dem, udelukkende pga de ryger cannabis. engang var de mine bedste venner.
at cannabis kan lindre de sygdomme, ligger mig simpelthen så fjernt. engang troede man, almindelige cigaretter var det rene lægemiddel - men det passede jo heller ikke, vel? jeg tror ikke på, cannabis er "sundt" på nogen som helst måde, og jeg kommer aldrig nogensinde til det.
for at beskrive det med mine egne ord: cannabis er det værste lort, der findes. og jeg har INGEN medlidenhed overfor folk, der ryger det, og det evt går galt.