Jeres bedste opskrift på chokolade kage til fondant kager..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2012

Mette.

Dot D skriver:

Begge dele alt efter hvor meget, jeg skal lave

Tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2012

Dot D

Tabula Rasa skriver:

Kan man godt bruge en... hvad fanden hedder de nu Du ved sådan en rund bageform, hvor man kan tage kanten af efter bagning. Wow, det er helt væk lige nu. Nårhja, springform Jeg har nemlig ikke en bradepande.. Synes bare jeg har problemer med at kager hæver meget op på midten af springformen, men så bliver tørre ude i kanten... (Nu tænkte jeg på at bage den i al almindelighed, ikke til fondant)

Du kan sagtens bruge en springform. Jeg bruger sjældent bradepande, da jeg har mange forskellige forme i forskellige faconer

Du kan skaffe dig en flowernail, den er oprindeligt til at lave smørcremsblomster på, men den er fantastisk som varmefordeler i kager. 

Den sætter du med den flade side ned i din form, og så hælder du dejen ned i formen. Flowernailen skal være i centrum, og den sørger for, at din kage hæver lige meget over det hele. HVIS din kage er over 25 cm i diameter, så skal der to flowernails i.

Her er et link til den

http://dinkage.dk/tylleprodukter-19/tyller-tilbehoer-36/flowernail-143.html

Anmeld

26. september 2012

Dot D

Mette. skriver:

Tak.

Anmeld

26. september 2012

Den lykkelige

Dot D skriver:

Du kan sagtens bruge en springform. Jeg bruger sjældent bradepande, da jeg har mange forskellige forme i forskellige faconer

Du kan skaffe dig en flowernail, den er oprindeligt til at lave smørcremsblomster på, men den er fantastisk som varmefordeler i kager. 

Den sætter du med den flade side ned i din form, og så hælder du dejen ned i formen. Flowernailen skal være i centrum, og den sørger for, at din kage hæver lige meget over det hele. HVIS din kage er over 25 cm i diameter, så skal der to flowernails i.

Her er et link til den

Ej det råd vil jeg da bruge.. mine kager buler ALTID op i midten..
Så må skære en masse kage af og smide ud.. så irriterende..
Ej nu har jeg brugt din chokolade kage opskrift 4 gange og den er SÅÅÅ god og super nem!!!  Taaaak

Anmeld

26. september 2012

Dot D

Den lykkelige skriver:

Ej det råd vil jeg da bruge.. mine kager buler ALTID op i midten..
Så må skære en masse kage af og smide ud.. så irriterende..
Ej nu har jeg brugt din chokolade kage opskrift 4 gange og den er SÅÅÅ god og super nem!!!  Taaaak

Det er dejligt, at du/I alle kan bruge den, den er nemlig rigtig lækker... 

De dejlige tilbagemeldinger giver mig endnu mere glæde ved at dele

Anmeld

12. marts 2013

K&S

Dot D skriver:

Her er et link til den

Halløjsa

Kan den "flowernail" hedde noget andet?

Jeg tænkte, om jeg måske kunne få den hos Specialkøbmanden, som ligger i nærheden, så jeg kunne spare porto

Hvis jeg skal lave en kvadratisk kage, der er 30x30cm - er det så nok med 1 flowernail?

Anmeld

12. marts 2013

o1Mutte

Dot D skriver:

Den her, den vinder hver gang og er vildt nem at lave

YNDLINGSCHOKOLADEKAGE

Tørre ting i en skål og våde i en anden, tilsidst blandes de...

500 g mel

450 g sukker

100 g kakao

2 tsk natron

2 tsk vanille

180 g hakket mørk chokolade(jeg bruger nok liiiige lidt mere)

2 dl flydende margerine

5 dl A38 (jeg bruger pære-bananyoghurt)

2,5 dl mælk(jeg bruger kærnemælk)

2 æg

Bland det som beskrevet øverst, hæl det i en smurt form. I ovnen ved 175 grader varmluft, ca. 45 min. + - i hvert fald til den ikke hænger på en strikkepind.

Den kan vel også bruges til muffins?

Anmeld

12. marts 2013

Dot D

o1Mutte skriver:

Den kan vel også bruges til muffins?

Også fantastisk til muffins – store/alm. får ca 17 minutter og små/mini ca 12 minutter...

Jeg havde glemt de sidste linier af opskriften, thi hi....

Anmeld

12. marts 2013

Dot D

K&S skriver:

Halløjsa

Kan den "flowernail" hedde noget andet?

Jeg tænkte, om jeg måske kunne få den hos Specialkøbmanden, som ligger i nærheden, så jeg kunne spare porto

Hvis jeg skal lave en kvadratisk kage, der er 30x30cm - er det så nok med 1 flowernail?

Du bør faktisk have to til den størrelse... For man siger over 25 cm Ø skal der to i....

Hos Specialkøbmanden har de en varmefordeler, den burde kunne gøre det i din størrelse form.

http://specialkoebmanden.dk/bageforme-koekkenudstyr-649/bageforme-wilton-651/varmefordeler-decorator-preferred-410.html

Men jeg kan ikke finde flowernailen på deres hjemmeside, men mener nu jeg så den i butikken i Århus. Prøv da at spørge derude, der kunne være en chance, og den er noget billigere end varmefordeleren

Anmeld

12. marts 2013

K&S

Dot D skriver:

Du bør faktisk have to til den størrelse... For man siger over 25 cm Ø skal der to i....

Hos Specialkøbmanden har de en varmefordeler, den burde kunne gøre det i din størrelse form.

http://specialkoebmanden.dk/bageforme-koekkenudstyr-649/bageforme-wilton-651/varmefordeler-decorator-preferred-410.html

Men jeg kan ikke finde flowernailen på deres hjemmeside, men mener nu jeg så den i butikken i Århus. Prøv da at spørge derude, der kunne være en chance, og den er noget billigere end varmefordeleren

Jeg prøver at ringe derud i morgen, for den er jo lidt billigere end varmefordeleren 

Tusind tak for hjælpen! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.