Jeres bedste opskrift på chokolade kage til fondant kager..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2012

Dot D

Den lykkelige skriver:

Perfekt!!!
Den jeg bruger skal der 320 gram kakao i og næsten 500 gram smør og kun 5 dl kærnemælk.. Den er så tung og "tør".. Men super!! Glæder mig til at prøve den.. og den er også god når den har været frosset ned?

Det lyder som en tung sag

Jeg kan ikke svare dig af egen erfaring, her bliver der ALTID spist op, hi hi... Men jeg har leveret til flere, der har frosset rester ned, og de er godenår de er tøet op

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

Den lykkelige

Dot D skriver:

Det lyder som en tung sag

Jeg kan ikke svare dig af egen erfaring, her bliver der ALTID spist op, hi hi... Men jeg har leveret til flere, der har frosset rester ned, og de er godenår de er tøet op

Jamen jeg tænker inden.. jeg kan nemlig ikke nå at bage kagen lige inden..  

Anmeld

14. august 2012

Den lykkelige

Line - med Bobben skriver:

Jep.. Den er også god når den har været frosset.. Stadig dejlig svampet

Årh perfekt.. tusind tak! Jeg kan nemlig ikke nå at bage den samtidig med den skal lægges sammen osv. så må bage den nu og lægge i fryser og lægge sammen næste uge..

Anmeld

14. august 2012

Dot D

Den lykkelige skriver:

Jamen jeg tænker inden.. jeg kan nemlig ikke nå at bage kagen lige inden..  

Burde være det samme om den bliver frosset før eller efter, så du skal nok nå det

Anmeld

14. august 2012

Aabye

Den lykkelige skriver:

Årh perfekt.. tusind tak! Jeg kan nemlig ikke nå at bage den samtidig med den skal lægges sammen osv. så må bage den nu og lægge i fryser og lægge sammen næste uge..

Det kan du roligt gøre..
Jeg har i hvert fald frosset den flere gange.. Herhjemme spiser vi ikke så meget kage.. Så når jeg laver den (den er forresten også god som muffin dej :p ) så ender det altid med at jeg fryser lidt ned, medmindre manden min stjæler resten og tager med sig når han smutter om morgenen..

Anmeld

14. august 2012

Den lykkelige

Dot D skriver:

Burde være det samme om den bliver frosset før eller efter, så du skal nok nå det

Super.. tak

Anmeld

14. august 2012

Den lykkelige

Line - med Bobben skriver:

Det kan du roligt gøre..
Jeg har i hvert fald frosset den flere gange.. Herhjemme spiser vi ikke så meget kage.. Så når jeg laver den (den er forresten også god som muffin dej :p ) så ender det altid med at jeg fryser lidt ned, medmindre manden min stjæler resten og tager med sig når han smutter om morgenen..

Super godt.. tusind tak skal du have..

Anmeld

14. august 2012

Simone J

Dot D skriver:

Den her, den vinder hver gang og er vildt nem at lave

YNDLINGSCHOKOLADEKAGE

Tørre ting i en skål og våde i en anden, tilsidst blandes de...

500 g mel

450 g sukker

100 g kakao

2 tsk natron

2 tsk vanille

180 g hakket mørk chokolade(jeg bruger nok liiiige lidt mere)

2 dl flydende margerine

5 dl A38 (jeg bruger pære-bananyoghurt)

2,5 dl mælk(jeg bruger kærnemælk)

2 æg

Bland det som beskrevet øverst, hæl det i en smurt form. I ovnen ved 175 grader varmluft, ca. 45 min. + - i hvert fald til den ikke hænger på en strikkepind.

Den må jeg vist også lige prøve

Anmeld

14. august 2012

Den lykkelige

Dot D skriver:

Sjovt du egentlig bruger pære/banan.. gad vide hvordan forskellen er i forhold til hvis man "bare" bruger A38

Anmeld

14. august 2012

Dot D

Den lykkelige skriver:

Sjovt du egentlig bruger pære/banan.. gad vide hvordan forskellen er i forhold til hvis man "bare" bruger A38

Jeg synes, den smager bedre og ellers er der ikke den store forskel, har bare altid fået det bedste resultat med pære/banan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.