Jeres bedste opskrift på chokolade kage til fondant kager..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2012

Dot D

Simone J skriver:

Den må jeg vist også lige prøve

Det skulle du prøve... Den er god

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

Den lykkelige

Dot D skriver:

Jeg synes, den smager bedre og ellers er der ikke den store forskel, har bare altid fået det bedste resultat med pære/banan

Ok men sjov "blanding".. men så er det da helt sikkert den jeg køber

Anmeld

14. august 2012

Dot D

Den lykkelige skriver:

Ok men sjov "blanding".. men så er det da helt sikkert den jeg køber

Det kan jeg i hvert fald klart anbefale

Anmeld

23. september 2012

tahj69

Hej . Hvor stor en form er opskriften til ? Og har du prøvet at bage den   I f.eks. 3 tynde kager ? ( jeg tænker at bage 3 tykke bunde og lægge sammen i stedet for at skulle skære den igennem. Det synes jeg nemlig er svært) tak. 

Anmeld

23. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Dot D skriver:

Den her, den vinder hver gang og er vildt nem at lave

YNDLINGSCHOKOLADEKAGE

Tørre ting i en skål og våde i en anden, tilsidst blandes de...

500 g mel

450 g sukker

100 g kakao

2 tsk natron

2 tsk vanille

180 g hakket mørk chokolade(jeg bruger nok liiiige lidt mere)

2 dl flydende margerine

5 dl A38 (jeg bruger pære-bananyoghurt)

2,5 dl mælk(jeg bruger kærnemælk)

2 æg

Bland det som beskrevet øverst, hæl det i en smurt form. I ovnen ved 175 grader varmluft, ca. 45 min. + - i hvert fald til den ikke hænger på en strikkepind.

Uha vælger da lige at gemme denne opskrift også, sammen med den anden jeg fik af dig! 

Har nemlig meldt mig til at bage en kage til børnens fødselsdagsfondt. De holder kage salg i Herning centret på fredag. Alle pengene fra salget går så ubeskåret til fonden.  

Tænker den også ka bruges til muffiens? Vh stine

Anmeld

23. september 2012

Dot D

tahj69 skriver:

Hej . Hvor stor en form er opskriften til ? Og har du prøvet at bage den   I f.eks. 3 tynde kager ? ( jeg tænker at bage 3 tykke bunde og lægge sammen i stedet for at skulle skære den igennem. Det synes jeg nemlig er svært) tak. 

Jeg bager den altid i én og deler til sidst, men jeg tror sagtens, den kan laves i tynde bunde, så skal du bare lige være over den, så du får den ud af ovnen, så snart den er færdig

Når du skal dele en kage, så skære du en tynd rille hele vejen rundt på kagen, så tager du en sytråd og lægger ind i rillen og trækker enderne modsat mod hinanden, så bliver den delt helt lige og perfekt

Anmeld

23. september 2012

Dot D

StineW79 skriver:

Uha vælger da lige at gemme denne opskrift også, sammen med den anden jeg fik af dig! 

Har nemlig meldt mig til at bage en kage til børnens fødselsdagsfondt. De holder kage salg i Herning centret på fredag. Alle pengene fra salget går så ubeskåret til fonden.  

Tænker den også ka bruges til muffiens? Vh stine

Den er rigtig god til muffins

De store-almindelige skal have ca 17 minutter og de små-mini muffins skal have ca 12 minutter. Det er i min ovn, så prøv dig lidt frem

Anmeld

23. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Dot D skriver:

Den er rigtig god til muffins

De store-almindelige skal have ca 17 minutter og de små-mini muffins skal have ca 12 minutter. Det er i min ovn, så prøv dig lidt frem

Ja jeg må prøve mig frem. Er blevet helt vild med at bage her på det sidste  Vh stine

Anmeld

23. september 2012

Dot D

StineW79 skriver:

Ja jeg må prøve mig frem. Er blevet helt vild med at bage her på det sidste  Vh stine

Det er også bare såååå dejligt at bage... Savner det rigtigt meget

Anmeld

24. september 2012

Maja_4000

Dot D skriver:

Den her, den vinder hver gang og er vildt nem at lave

YNDLINGSCHOKOLADEKAGE

Tørre ting i en skål og våde i en anden, tilsidst blandes de...

500 g mel

450 g sukker

100 g kakao

2 tsk natron

2 tsk vanille

180 g hakket mørk chokolade(jeg bruger nok liiiige lidt mere)

2 dl flydende margerine

5 dl A38 (jeg bruger pære-bananyoghurt)

2,5 dl mælk(jeg bruger kærnemælk)

2 æg

Bland det som beskrevet øverst, hæl det i en smurt form. I ovnen ved 175 grader varmluft, ca. 45 min. + - i hvert fald til den ikke hænger på en strikkepind.

Jeg har bagt din opskrift nogle gange nu og den er super god

Men er der en grund til at det hele ikke bare skal blandes sammen i en skål fra starten ?

Og så ville jeg lige sige at jeg har haft lavet den med appelsinyoghurt i stedet for pære/banan .. Det var rigtig godt Og så kom jeg appelsinfrosting på Men jeg er også vild med chokolade og appelsin sammen :b

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.