Jeres bedste opskrift på chokolade kage til fondant kager..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2013

K&S

Dot D skriver:

Har du "min" drømmekageopskrift? Eller skal jeg skrive den her... Når Stine siger, den kan bruges, så kan den det evt med lidt banan i som hun skriver

Du må meget gerne skrive den her, tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2013

RilahFalco

Jeg bruger min egen:

http://phoenixdelights.dk/pg/catalogues/entry/opskrifter/kagebunde/chokoladekage/index.php

Den er også god til 3D kager og smager rigtig godt Er slet ikke tør.

Anmeld

31. marts 2013

Dot D

K&S skriver:

Du må meget gerne skrive den her, tak 

Den kommer her....

500 g mel

100 g margerine 

500 g sukker

8 æg

6 tsk bagepulver

4 tsk vanillepulver/sukker

Sukker og margerine røres godt, æg tilsættes et ad gangen og der røres godt igen. Resten af ingredienserne røres i lidt efter lidt.

Denne opskrift fylder en bradepande på ca 30x40 cm og bages i ca 20 min ved 200 grader almindelig ovn. Bagetiden kan være længere, hvis du vælger anden form/tykkelse af kage.

Det vil sige tjek dine muffins efter ca 17 min, og så må dejen ikke hænge ved pind/gaffel...

Anmeld

31. marts 2013

K&S

Dot D skriver:

Den kommer her....

500 g mel

100 g margerine 

500 g sukker

8 æg

6 tsk bagepulver

4 tsk vanillepulver/sukker

Sukker og margerine røres godt, æg tilsættes et ad gangen og der røres godt igen. Resten af ingredienserne røres i lidt efter lidt.

Denne opskrift fylder en bradepande på ca 30x40 cm og bages i ca 20 min ved 200 grader almindelig ovn. Bagetiden kan være længere, hvis du vælger anden form/tykkelse af kage.

Det vil sige tjek dine muffins efter ca 17 min, og så må dejen ikke hænge ved pind/gaffel...

Tusind tak...! Hvor mange bliver der ca. til af hhv. chokomuffins og lyse muffins?  

Anmeld

31. marts 2013

Dot D

K&S skriver:

Tusind tak...! Hvor mange bliver der ca. til af hhv. chokomuffins og lyse muffins?  

MANGE.....

Jeg har af den portion chokoladekage lavet 128 mini muffins Det må være 50-60 almindelige, vil jeg tro

Drømmekage opskriften er ikke meget mindre, så vil tro det er 40-50 styk

Anmeld

22. november 2013

panulle

Dot D skriver:

Den her, den vinder hver gang og er vildt nem at lave

YNDLINGSCHOKOLADEKAGE

Tørre ting i en skål og våde i en anden, tilsidst blandes de...

500 g mel

450 g sukker

100 g kakao

2 tsk natron

2 tsk vanille

180 g hakket mørk chokolade(jeg bruger nok liiiige lidt mere)

2 dl flydende margerine

5 dl A38 (jeg bruger pære-bananyoghurt)

2,5 dl mælk(jeg bruger kærnemælk)

2 æg

Bland det som beskrevet øverst, hæl det i en smurt form. I ovnen ved 175 grader varmluft, ca. 45 min. + - i hvert fald til den ikke hænger på en strikkepind.

Hej

hvor stor bliver kagen?

Anmeld

22. november 2013

Dot D

panulle skriver:

Hej

hvor stor bliver kagen?

Den bliver god stor. Hvis du laver den i bradepanden fra ovnen, så bliver min ca 5-6 cm høj. Der kan selvfølgelig være forskel på størrelsen, men der omkring...

Hvis det er i form, så f.eks en 30 cm rund form og 7-8 cm høj, altså den kan nemt skæres til flere bunde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.