Jeres bedste opskrift på chokolade kage til fondant kager..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2012

Dot D

Maja_4000 skriver:

Jeg har bagt din opskrift nogle gange nu og den er super god

Men er der en grund til at det hele ikke bare skal blandes sammen i en skål fra starten ?

Og så ville jeg lige sige at jeg har haft lavet den med appelsinyoghurt i stedet for pære/banan .. Det var rigtig godt Og så kom jeg appelsinfrosting på Men jeg er også vild med chokolade og appelsin sammen :b

Jeg tror, det er for at få en mere luftig kage, hvis du blander det hele, skal du røre mere, og så bliver den "tungere"...

Den kan laves med alle mulige yoghurt typer efter smag, så godt du har fundet en, du kan lide

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Dot D skriver:

Den her, den vinder hver gang og er vildt nem at lave

YNDLINGSCHOKOLADEKAGE

Tørre ting i en skål og våde i en anden, tilsidst blandes de...

500 g mel

450 g sukker

100 g kakao

2 tsk natron

2 tsk vanille

180 g hakket mørk chokolade(jeg bruger nok liiiige lidt mere)

2 dl flydende margerine

5 dl A38 (jeg bruger pære-bananyoghurt)

2,5 dl mælk(jeg bruger kærnemælk)

2 æg

Bland det som beskrevet øverst, hæl det i en smurt form. I ovnen ved 175 grader varmluft, ca. 45 min. + - i hvert fald til den ikke hænger på en strikkepind.

Godmorgen har lige et lille spørgsmål.

Jeg har nogle godt modne bananer, ka jag mose dem og putte dem i denne opskrift? Eller har du en anden nem opskrift du evt vil dele?? Vh stine

Anmeld

26. september 2012

Dot D

StineW79 skriver:

Godmorgen har lige et lille spørgsmål.

Jeg har nogle godt modne bananer, ka jag mose dem og putte dem i denne opskrift? Eller har du en anden nem opskrift du evt vil dele?? Vh stine

Det tror jeg, godt du kan, men jeg har ikke prøvet det Jeg har en god banankage-opskrift, men den er derhjemme, og jeg er først hjemme i eftermiddag, kan det vente?

Anmeld

26. september 2012

Chewy

Dot D skriver:

YNDLINGSCHOKOLADEKAGE

500 g mel

450 g sukker

100 g kakao

2 tsk natron

2 tsk vanille

2 dl flydende margerine

2 æg

Bland det som beskrevet øverst, hæl det i en smurt form. I ovnen ved 175 grader varmluft, ca. 45 min. + - i hvert fald til den ikke hænger på en strikkepind.

Hej Dot D,

Hvad ville man kunne komme på den af glasur, hvis man ikke bruger den i en fondant kage?

Tusind tak for opskriften, glæder mig til at prøve den

Anmeld

26. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Dot D skriver:

Det tror jeg, godt du kan, men jeg har ikke prøvet det Jeg har en god banankage-opskrift, men den er derhjemme, og jeg er først hjemme i eftermiddag, kan det vente?

Ja det ka godt vente. Er bare glad for at du vil bruge tiden på at skrive den ned osv! Så tusind tak vh stine

Anmeld

26. september 2012

Dot D

Chewy skriver:

Hej Dot D,

Hvad ville man kunne komme på den af glasur, hvis man ikke bruger den i en fondant kage?

Tusind tak for opskriften, glæder mig til at prøve den

Den er rigtig god med ganske almindelig glasur Jeg laver den bare med flormelis og past.æggehvide

Glæd dig, den er nem at lave og smager godt

Anmeld

26. september 2012

Dot D

StineW79 skriver:

Ja det ka godt vente. Er bare glad for at du vil bruge tiden på at skrive den ned osv! Så tusind tak vh stine

Helt ok, hjælper gerne Har ondt i dag (igen i dag) så hvis jeg lige glemmer at svare, så skriv lige til mig

Anmeld

26. september 2012

Tabula Rasa

Dot D skriver:

YNDLINGSCHOKOLADEKAGE

500 g mel

450 g sukker

100 g kakao

2 tsk natron

2 tsk vanille

2 dl flydende margerine

2 æg

Kan man godt bruge en... hvad fanden hedder de nu Du ved sådan en rund bageform, hvor man kan tage kanten af efter bagning. Wow, det er helt væk lige nu. Nårhja, springform Jeg har nemlig ikke en bradepande.. Synes bare jeg har problemer med at kager hæver meget op på midten af springformen, men så bliver tørre ude i kanten... (Nu tænkte jeg på at bage den i al almindelighed, ikke til fondant)

Anmeld

26. september 2012

Mette.

Dot D skriver:

Den er rigtig god med ganske almindelig glasur Jeg laver den bare med flormelis og past.æggehvide

Glæd dig, den er nem at lave og smager godt

Når du laver glasur af pasturiserede æggehvider - bruger du så bare formelis også æggehvide deri og røre med en ske? Eller skal det piskes med elpisker?

Anmeld

26. september 2012

Dot D

Mette. skriver:

Når du laver glasur af pasturiserede æggehvider - bruger du så bare formelis også æggehvide deri og røre med en ske? Eller skal det piskes med elpisker?

Begge dele alt efter hvor meget, jeg skal lave

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.