jydeinden skriver:
har valgt at citerer dig da jeg flere gange i denne tråd har set meninger fra din side af som jeg ikke helt forstår.
Som jeg ser det er to slags forhold. der er det "åbne" og der er det "lukkede". er man i et åbent forhold kan man tage det stille og roligt og sådan set (næsten) gøre hvad der passer en.
Er man i det lukkede så har man i mine øjne nærmest "skrevet under" på at man forbliver tro, at man er ærlig, og at man ikke deler sin kærlighed samt sexliv med andre.
Det jeg så ikke forstår er at du mener at det ikke er ødelæggende hvis et menneske vælger at tage den nede på jorden, så ville det ikke være så ødelæggende. Jeg ville ALDRIG og jeg mener ALDRIG nogensinde kunne finde noget der var mere ødelæggende end at vælge at gå i seng med en anden person end sin partner, og gud hjælpe mig ikke kun en gang, men gentagende gange. dét er da at pisse sin partner ned ad ryggen i dén grad.
Jeg vil vove den påstand at hvis man kender sin partner godt så ligger man mærke til de bitte små forandringer der er i vedkommendes adfærd, og ville formenligt ret hurtigt have en ide om at noget nok ikke var som det burde. af samme årsag ville jeg aldrig råde nogen til at tie.
Jeg tror, du misforstår mig lidt.
Jeg er helt med på, at man kan have et åbent forhold med flere partnere, men at langt de fleste lever i selvvalgt (lukket) tosomhed.
Jeg mener ikke, at den der er utro er "nede på jorden". Jeg efterlyser nærmere, at vi alle (alle - som i hele verden-agtigt) tog utroskab mere afslappet. Dermed mener jeg IKKE, at vi skulle være mere utro. Slet ikke. Jeg mener bare, at vi ikke skulle anerkende det som værende en kæmpe sorg, hvis nogen var utro mod os. Jovist, bliver man ked af det. Men jeg synes ikke nødvendigvis, man bør se så sort på det. Det er jo ganske udbredt, og betyder ikke, at man mister ære, krænkes eller i den dur. Det betyder "blot" at ens partner har haft gang i noget andet. Altså brudt en aftale.
Og aftaler bryder vi vel alle hele tiden (i større eller mindre grad).
Jeg mener bare, - der er - måske især en del mænd- der nærmest ikke kan komme sig over urtoskab pga. ærestab osv. Det kan i yderste konsekvens ende i sindssyge, vold, mord mv... Det er naturligvis bare for meget. Men msåke hænger det en smule sammen med, at vi alle ser det som noget ganske forfærdeligt med utroskab. Hvis nu vi var bedre til at sige "pyt" (groft sagt), så tror jeg, at verden ville være et bedre sted.
Håber, det giver lidt menig.