Jeg er bare ved og fucke det hele op! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2012

Frk. Himmelblå

MorDk skriver:

Jeg har personligt selv været udsat for utroskab. Min eksmand fortalte det til mig fordi han ville være sammen med hende. Dog havde de fjumret rundt noget tid. Og jeg gik og troede alt var i skønneste orden. Hold op jeg følte mig svigtet og til grin. Jeg ville have haft sandheden med det samme så jeg selv kunne vælge til og fra!

Jeg mener bare, at hvis TS vælger sin mand. Og fortryder og kommer videre fra sin utroskab. Så er det måske mest gavnligt ikke at sige noget.

Hun elsker jo sin mand. Principper må indimellem vige for pragmatik. Jeg tror -desværre - at sandheden vil ødelægge mere end gavne.

Måske netop fordi vi finder det så ydmygende at blive "udsat for" utroskab i vores kultur. Det er ærgerligt. Det burde være et emne, som blev behandlet lidt mere "let" og naturligt i debatten. Så tror jeg heller ikke, at det ville gøre helt så ondt. 

Det er min opfattelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2012

sommerfuglen82

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg forstår slet ikke formuleringen "at fortjene sandheden". Den gavner ham da ikke??

I fald han elsker sin kone, så ønsker han da, at tingene fortsætter som hidtil.

Og finder han ud af det om 10 år, så betyder det da ikke, at hans kone "i virkeligheden" ikke har været den, han troede. Hun er da den samme kærlige, sexede kvinde. Den samme gode mor for deres børn. Helt ærligt, hun har da ikke bombet en børnehave, - hun har forelsket sig i en tidligere kæreste og været i et følelsesmæssigt kæmpe dilemma.

Vi snakker en tilsyneladende velfungerende familie. Med parforhold og sex to gange om ugen. Det lyder da dejligt! Hvorfor vende alt det på hovedet i "sandhedens navn". Det synes jeg altså ikke, at familien fortjener.

Vi lever kun en gang. Desværre må det være på trial and error- vilkår.   TS har fejlet, det er noget rod. Men hun skal nok klare den, hvis hun ønsker det.

Heraf min holdning.

Deres forhold bygger på en kæmpe løgn...

Nej hun har ikke bombet en børnehave (sikke en samligning), hun lever et liv hvor hun ikke er ærlig over for sin mand...jeg mener seriøst man har et problem hvis man skal ud og kysse/sex med en anden og så er jeg ret så lige glad med om det er exkæresten eller en helt anden...men er sgu ikke sin partner utro med mindre man har en aftale om det ok!!!

Hvad ville du helt ærlig sige/føle hvis den mand du lever med om 10år fortæller dig han lå og bollede/kyssede/krammede sin ex i godt 3 år i mens i var sammen ??? 

Hvordan kan du sige han elsker hende ? tror ikke han ville elske hende på  samme måde hvis han vidste hvad hun gjorde   Og jo hun er ikke den han tror hun er, for tror de færreste ville leve i et forhold hvor den ene var utro på den måde, han har forelsket sig i en løgner øv og trist for ham

Anmeld

8. august 2012

MorDk

mortilaoga skriver:

Nej hun har ikke bombet en børnehave (sikke en samligning), hun lever et liv hvor hun ikke er ærlig over for sin mand...jeg mener seriøst man har et problem hvis man skal ud og kysse/sex med en anden og så er jeg ret så lige glad med om det er exkæresten eller en helt anden...men er sgu ikke sin partner utro med mindre man har en aftale om det ok!!!

Hvad ville du helt ærlig sige/føle hvis den mand du lever med om 10år fortæller dig han lå og bollede/kyssede/krammede sin ex i godt 3 år i mens i var sammen ??? 

Hvordan kan du sige han elsker hende ? tror ikke han ville elske hende på  samme måde hvis han vidste hvad hun gjorde   Og jo hun er ikke den han tror hun er, for tror de færreste ville leve i et forhold hvor den ene var utro på den måde, han har forelsket sig i en løgner øv og trist for ham

Kan ikke være mere enig!

Anmeld

8. august 2012

sommerfuglen82

MorDk skriver:

Kan ikke være mere enig!

Så er vi i hvert fald 2 der har samme holdning  

Anmeld

8. august 2012

Frk. Himmelblå

mortilaoga skriver:

Øh, det er DIN mening.

"Deres forhold bygger på en kæmpe løgn" skriver du. Pjat.

De har været sammen i mange år. De har børn, minder, venner, fælles interesser. De kender hinanden bedre og dybere end nogen andre. De bor under samme tag. De elsker begge højere end noget andet deres fælles børn! - Dét er hvad, deres forhold bygger på!

Hold da op, - det afhænger sørme af øjnene der ser!

Og hvad jeg selv ville sige?? - Ja, jeg ville nok ikke blive glad, men jeg ville da til hver en tid vælge et lykkeligt familieliv med den mand, jeg elsker, og som elsker mig, fremfor en turbulent skilsmisse på baggrund af noget, der alligevel ikke skulle have været...

Anmeld

8. august 2012

Becks

B&J skriver:

Ved du hvad.. du skal til at blive VOKSEN, finde ud af hvad du vil og du skylder virkelig din mand en forklaring, godt være i har det godt ud af til men tror seriøst ikke på i har det særlig godt sammen så længe du boller uden om i over 3ÅR!!!!

og tror du virkelige din x vil være sammen med dig nej det er sku bare hygge boller i fordi det er forbudt... han har jo kone og børn og du har en mand.. ja håber sku du bliver voksen og får snakket med din mand omkring alt det her for det skylder du ham

Super godt skrevet og jeg er fuldstændig enig

Til ts: Jeg vil heller ikke gå uden at give dig et  Jeg håber du vælger det der er det rigtige for dig...

Anmeld

8. august 2012

modesty

Vi kan ikke hjælpe dig med at tage det valg.

Men det lyder på mig som om du har et rigtigt godt forhold kørende med din mand. Det er et stort dilemma, da du jo tydeligvis også har følelser for den anden. Men ja - græsset ER altså bare ikke grønnere på den anden side. Og den nyforelskelse du oplever nu, kommer sandsynligvis til at forsvinde med lynets hast når du står i en skilsmisse med en knust eks og to ulykkelige børn - og han gør det samme. Det er slet ikke sikkert at jeres nye relation vil kunne overleve sådan en heftig omgang.

Hvis det var mig, ville jeg blive med min mand.

Og nej - du behøver ikke at fortælle ham hvad der er sket. Jeg går ind for ærlighed i en relation, men det indebærer også at jeg aldrig ville kunne gøre hvad du har gjort. Nu har du gjort det - og så er det bedst for dit forhold til din mand at du holder din mund med hvad der er sket.

Anmeld

8. august 2012

klmf

Hvis du på nogen måde respekterer din mand, så fortæller du ham, at du har fucket op big time!

Min kæreste lavede noget møg for flere år siden, vi kom ud på den anden side som et meget stærkere par, med nogle af de ridser i lakken som et levet liv giver os.

Men din mand må indvies i, at hans liv ikke er som han tror det er og så må du stå model til de skideballer der må komme.

Synes du skylder ham at koncentrere dig om jeres forhold og liv før du overhovedet skænker eks'en en tanke mere.

Håber du finder en vej gennem det her, med eller uden din mand.

Anmeld

8. august 2012

AnonymMor

Anonym skriver:

Hej!

Jeg er sammen med min mand nu på 11. år, har 2 børn sammen, elsker ham ufatteligt meget, har rigtig dejlig sex mindst 2 gange om ugen, snakker sammen, hygger sammen, har fælles venner, interesser og ved at det bare er os der skal være sammen

"Desværre" har jeg nok ødelagt det af Jeg blev kontaktet af min ekskæreste for 3 år siden, og med jævne mellemrum har vi set hinanden, snakket sammen, drukket kaffe, kysset og krammet (han giver det BEDSTE krammere!) og for 2 år siden havde vi sex op til flere gange.

Jeg blev så gravid med min mand (den er god nok, det er hans), så jeg valgte at stoppe forholdet til ekskæresten. Men da min yngste datter var 6 mdr. gammel, og vi var inde og shoppe i byen, så mødte jeg ham igen. Han så mere pragtfuld ud end nogensinde!!

Vi drak endnu engang kaffe sammen og snakkede i en 2-3 timer  Måtte så hjem og hente den ældste datter i dp. Men vi aftalte at vi skulle ses igen!

Dagen efter sås vi, snakkede igen i et par timer, og pludselig tog han om mig og gav mig det varmeste kram - ku`mærke, jeg havde manglet et eller andet i min hverdag, og det viste sig at være ham. Han fortsatte så med og kysse mig, og jeg stoppede ham ikke. Jeg ELSKEDE det! Ville bare slet ikke hjem

Nu står jeg så i den situation at jeg tror, jeg elsker ham  Fik jeg fortalt at han har en kone og 4 børn?  

Bryder man bare kontakten, og "tager til takke" med det, man har? De kloge siger jo, at man ved hvad man har, men ikke ved hvad man får

Sådan noget lort!!

Nu bliver jeg sikkert halv slagtet for min kommentar !! men bliver nødt til at sige.. HOLD OP hvor er det egoistisk at du ikke så meget som nævner at du holder din kæreste for nar på det groveste  det har jo tydeligvis stået på længe !! og din mand render rundt i den tro at i to har et godt forhold hvor i er hinanden tro. men bagved det hele har han en kone der meget hellere vil have en anden

Sys lidt det lyder som om det hele handler om dig, og hvis ikke du kan få din eks så må du nøjes med din mand for hellere ham end ingen  

Som du nok kan høre så er jeg en der ikke tolerere utroskab og syntes det er utroligt at du kan gå med sådan en hemmelighed i SÅ lang tid  Det virker som om du er ret ligeglad med din mands følesler  

Efter så mange år med din mand og det forhold som du beskriver værende så perfekt med ham, hvorfor dælen har du så brug for en anden også ?? for mig lyder det ikke som om dit forhold til ham er så godt så lange du har brug for en anden

Og nej jeg syntes bestemt ikke du skal tage til takke med det du "har" som du siger.. det er volsomt synd for din mand at han er helt uvidede om hvad du render og laver bag hans ryg.

jeg synes du skulle tage og fortælle ham sandheden, det samme syntes jeg din eks skal til hans kone og så tage den derfra !! for ingen fortjener at leve på sådan en løgn...

ja undskyld mit "sure" opstød men det er et åbent forum og du spørg efter folks mening. Her er min..

Anmeld

8. august 2012

sommerfuglen82

Frk. Himmelblå skriver:

Øh, det er DIN mening.

"Deres forhold bygger på en kæmpe løgn" skriver du. Pjat.

De har været sammen i mange år. De har børn, minder, venner, fælles interesser. De kender hinanden bedre og dybere end nogen andre. De bor under samme tag. De elsker begge højere end noget andet deres fælles børn! - Dét er hvad, deres forhold bygger på!

Hold da op, - det afhænger sørme af øjnene der ser!

Og hvad jeg selv ville sige?? - Ja, jeg ville nok ikke blive glad, men jeg ville da til hver en tid vælge et lykkeligt familieliv med den mand, jeg elsker, og som elsker mig, fremfor en turbulent skilsmisse på baggrund af noget, der alligevel ikke skulle have været...

Lige præcis min mening og min holdning, meget modsat af din og det skal der være plads til..
Jeg mener ikke man lever i et ærligt forhold hvis den ene er utro og endnu mere uærligt forhold hvis man ikke er ærlig over for hinanden omkring ens "dummert"

Det da flot og fint du vil kunne tilgive en mand der havde været så klam over for dig, men jeg syntes alle fortjener sandheden så de selv kan træffe et valg "skal man blive eller skal man gå"
Man skal ikke blive sammen pga børn det er den dårligste undskyldning ever ja min mening

Jeg personligt ville nok aldrig kunne tilgive min mand hvis han var mig utro om det så bare var 1 gang..tror aldrig kunne stole på ham igen..Men derfor ville jeg alligevel gerne have det afvide hvis det var sket og hellere idag en om 10 år.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.