Synlig tattoo som lærer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2012

Dinna88

jeg går efter at blive gymnasielærer. Og jeg har to store tatoveringer på armene. Er det et problem, må jeg jo bære lange ærmer året rundt.  

Man skal spørge ind til mine tatoveringer for at vide hvad de står for. Så det må eleverne jo gøre!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2012

Karla

lotchen skriver:

Den er fin Den kan ingen da have noget imod....

Tak

Nej det er nok de færreste der vil have noget imod den, og dem der måske ikke bryder sig om tatoveringer, vil vel synes det er bedre end st have overmalet hele armen

Anmeld

3. august 2012

klmf

Karla skriver:

Tak

Nej det er nok de færreste der vil have noget imod den, og dem der måske ikke bryder sig om tatoveringer, vil vel synes det er bedre end st have overmalet hele armen

Jeg er en af dem, der har det lidt ambivalent med tatoveringer. Nogle synes jeg er flotte, tankevækkende eller rene kunstværker. Andre synes jeg er en skamfering af kroppen... Tror måske det er fordi jeg snart har passet så mange, hvor tatoveringerne bliver grimme samtidig med kroppens forfald. Og dem er der godt nok ikke noget sjov ved

Anmeld

3. august 2012

Karla

Dinna88 skriver:

jeg går efter at blive gymnasielærer. Og jeg har to store tatoveringer på armene. Er det et problem, må jeg jo bære lange ærmer året rundt.  

Man skal spørge ind til mine tatoveringer for at vide hvad de står for. Så det må eleverne jo gøre!

Okay
Ja, det er vel heller ikke noget problem. Jeg synes der er en forskel på at være folkeskolelærer og gumnasielærer. Eleverne på gymnasiet er vel ligeglade, og der har man ikke forældrene med ind over, på samme måde, som man har i folkeskolen jeg har ingen bekymringer overfor eleverne, har været i praktik på skoler og været vikar i rigtig mange klasser, og ingen af eleverne har sagt noget negativt. Det har kun været spørgsmål om hvad det betyder og at det er flot. Og spørgsmål om det gør ondt - hvilket jeg har svaret ja til, for ikke at "opfordre" selvom jeg ikke selv synes det gør ondt! men i folkeskolen er det forældrene jeg vil være nervøse for. Der er en del forældre der gerne vil kontrollere hvordan alt er, og hvis de er utilfredse skal man nok få lov at høre for det

Anmeld

3. august 2012

Karla

lotchen skriver:

Jeg er en af dem, der har det lidt ambivalent med tatoveringer. Nogle synes jeg er flotte, tankevækkende eller rene kunstværker. Andre synes jeg er en skamfering af kroppen... Tror måske det er fordi jeg snart har passet så mange, hvor tatoveringerne bliver grimme samtidig med kroppens forfald. Og dem er der godt nok ikke noget sjov ved

Jeg har også selv et meget ambivalent forhold til det. Jeg går i klasse med en, som lige har valgt at få lavet en tatovering på hele den ene underarm. Der er stort set ikke en plet fri for tatovering fra albuen og ned til håndleddet. Det er en meget kraftig tatovering, som er rigtig markant. Meget mørke farver, tykke steger og de her tribals rundt omkring for at binde den sammen. Og jeg kunne slet ikke "sluge" at hun valgte at få sådan en tatovering. Den virker så voldsom. Hun er midt 30'erne og skal undervise de små, og jeg kan ikke lade være med at have en masse dårlige tanker omkring det. Så det er jo lidt dobbeltmoralsk at jeg nu gerne selv vil have lavet noget på underarmen!

Anmeld

3. august 2012

klmf

Karla skriver:

Jeg har også selv et meget ambivalent forhold til det. Jeg går i klasse med en, som lige har valgt at få lavet en tatovering på hele den ene underarm. Der er stort set ikke en plet fri for tatovering fra albuen og ned til håndleddet. Det er en meget kraftig tatovering, som er rigtig markant. Meget mørke farver, tykke steger og de her tribals rundt omkring for at binde den sammen. Og jeg kunne slet ikke "sluge" at hun valgte at få sådan en tatovering. Den virker så voldsom. Hun er midt 30'erne og skal undervise de små, og jeg kan ikke lade være med at have en masse dårlige tanker omkring det. Så det er jo lidt dobbeltmoralsk at jeg nu gerne selv vil have lavet noget på underarmen!

Der er jo netop stor forskel på både tatoveringerne og dem, der bærer dem, så ved ikke om det er dobbeltmoralsk mere end det er en overvejelse, af at det nok ikke lige er dig at få sådan en. Ligesom med tøj, så er det jo en kropsudsmykning, der virkelig sender nogle signaler, så det er da fint at have overvejet hvad der passer til ens type og temperament.

Hvis jeg nogensinde skal have lavet en, nok ikke videre sandsynligt, da jeg ikke skal have nåle pegende i min retning, så skulle den være absolut skjult for omverdenen

Anmeld

3. august 2012

Karla

lotchen skriver:

Der er jo netop stor forskel på både tatoveringerne og dem, der bærer dem, så ved ikke om det er dobbeltmoralsk mere end det er en overvejelse, af at det nok ikke lige er dig at få sådan en. Ligesom med tøj, så er det jo en kropsudsmykning, der virkelig sender nogle signaler, så det er da fint at have overvejet hvad der passer til ens type og temperament.

Hvis jeg nogensinde skal have lavet en, nok ikke videre sandsynligt, da jeg ikke skal have nåle pegende i min retning, så skulle den være absolut skjult for omverdenen

Ja det er selvfølgelig rigtig nok det skal i hvert fald overvejes meget nøje inden den bliver lavet

Ja, jeg kan også godt lide at de kan gemmes væk, men samtidig vil jeg gerne at andre kan se dem vil fx ikke have lavet en på lænden, for synes det er spild af penge at få lavet en som ingen kan se, heller ikke engang en selv, men mindre man kigger i et spejl

Anmeld

3. august 2012

klmf

Karla skriver:

Ja det er selvfølgelig rigtig nok det skal i hvert fald overvejes meget nøje inden den bliver lavet

Ja, jeg kan også godt lide at de kan gemmes væk, men samtidig vil jeg gerne at andre kan se dem vil fx ikke have lavet en på lænden, for synes det er spild af penge at få lavet en som ingen kan se, heller ikke engang en selv, men mindre man kigger i et spejl

Ja, det er selvfølgelig med at få noget for pengene

Anmeld

3. august 2012

Lunae

Karla skriver:

Hej kære baby.dk-brugere

Jeg er ved at læse til lærer - mit drømmestudie, siden jeg var helt lille
Jeg vil gerne høre jeres holdning til at have synlige tatoveringer, når man er lærer?

I må meget gerne uddybe jeres svar - synes i fx der er forskel på, om man underviser de små eller de større elever? Alt hvad I lige tænker omkring dette emne

Jeg er selv lærerstuderende og har da en lille drøm om en dag at få en tatovering som repræsenterer mine børn og én for min afdøde mormor og morfar.

Jeg synes sagtens at man kan have synlige tatoveringer som lærer. Det afhænger meget af hvordan man bærer dem! Og så selvfølgelig at man er forberedt på, at man kan møde fordomme og at man derfor skal gøre sit bedste i alt hvad man laver (men det skal man jo alligevel)

Anmeld

3. august 2012

An&Jo

Karla skriver:

Hej kære baby.dk-brugere

Jeg er ved at læse til lærer - mit drømmestudie, siden jeg var helt lille
Jeg vil gerne høre jeres holdning til at have synlige tatoveringer, når man er lærer?

I må meget gerne uddybe jeres svar - synes i fx der er forskel på, om man underviser de små eller de større elever? Alt hvad I lige tænker omkring dette emne

uanset hvem man underviser, og i hvilke aldersgrupper, så synes jeg ikke man kan have en synlig tattoo..

Som lærer skal man være et forbillede, og i min verden er det ikke et godt forbillede at rende rundt med en masse tattoos og vise dem frem til børn og unge.. Som underviser skal man være anstændig, både i udseende og påklædning, og det kan være svært hvis man viser sin tattoo frem..

har man som underviser en tattoo, så må det også være ens ansvar at dække den til med noget, så børn og unge ikke ser den..

Men det er bare min mening..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.