Synlig tattoo som lærer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Synlig tattoo som lærer?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

9.568 visninger
87 svar
0 synes godt om
3. august 2012

Karla

Hej kære baby.dk-brugere

Jeg er ved at læse til lærer - mit drømmestudie, siden jeg var helt lille
Jeg vil gerne høre jeres holdning til at have synlige tatoveringer, når man er lærer?

I må meget gerne uddybe jeres svar - synes i fx der er forskel på, om man underviser de små eller de større elever? Alt hvad I lige tænker omkring dette emne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Nu går jeg personlig ikke ind for tatoveringer, men jeg går heller ind for at bestemme over andres kroppe eller hvordan de ser ud.

Jeg har stemt ved ikke, da det måske afhænger lidt af motivet.
Hvis det er død og ødelæggelse, der er tatoveret, synes jeg ikke, den hører synligt hjemme på en skole, men alt derudover ville ikke få mig til at fare op

Anmeld

3. august 2012

Camilla..

Karla skriver:

Hej kære baby.dk-brugere

Jeg vil gerne høre jeres holdning til at have synlige tatoveringer, når man er lærer?

I må meget gerne uddybe jeres svar - synes i fx der er forskel på, om man underviser de små eller de større elever? Alt hvad I lige tænker omkring dette emne

Vil gi' pt ret

Men, synes slet ikke det har nogen betydning. Fordi, er det så heller ikke iorden at lærer bruger make up, eller mændene har langt hår osv osv

- Så længe det ikke dråber under øjne og en masse dødning hoveder osv. Så rør det mig ikke

Anmeld

3. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Selvfølgelig kan man det - der er jo ikke noget ekstremt eller provokerende ved tatoveringer nu om dage, og en del af forældrene har selv tatoos eller piercinger. Du er vel heller ikke den eneste på din årgang med en synlig tatovering? Jeg har kolleger med tatoveringer og har selv en næsepiercing - det er ikke noget, nogen tager anstød af. 

Anmeld

3. august 2012

Karla

PT skriver:

Nu går jeg personlig ikke ind for tatoveringer, men jeg går heller ind for at bestemme over andres kroppe eller hvordan de ser ud.

Jeg har stemt ved ikke, da det måske afhænger lidt af motivet.
Hvis det er død og ødelæggelse, der er tatoveret, synes jeg ikke, den hører synligt hjemme på en skole, men alt derudover ville ikke få mig til at fare op

Tak for dit svar

Jeg vil give dig helt ret i, at der selvfølgelig er forskel på motiv, og også i hvilket omfang tatoveringer er i. Jeg synes selv det er rigtig svært, hvad jeg skal tænke om det.

Er nok en smule dobbeltmoralsk lige på det punkt, og ved ikke helt hvorfor. Jeg har en lille tatovering på mit ene håndled, som nemt kan dækkes med et armbånd eller lignende. Men nu har jeg "forelsket" mig i idéen om, at få lavet en tatovering på ydersiden af underarmen, som består af en enkelt linje. Her kommer mit dilemma så.
Jeg går i klasse med en som lige har valgt at få lavet en kæmpe tatovering, som fylder hele underarmen. Altså sådan at der stort set ikke er en plet fri fra albuen og ned til håndleddet. Tatoveringen er til ren "pynt". Det synes jeg personligt er alt for meget, og synes det udsender forkerte signaler, når man skal være lærer.
Jeg kan bare slet ikke slippe tanken om det citat, som jeg gerne vil have, og skammer mig over at være så dobbeltmoralsk

Anmeld

3. august 2012

Karla

Camilla.. skriver:

Vil gi' pt ret

Men, synes slet ikke det har nogen betydning. Fordi, er det så heller ikke iorden at lærer bruger make up, eller mændene har langt hår osv osv

- Så længe det ikke dråber under øjne og en masse dødning hoveder osv. Så rør det mig ikke

Tak for dit svar

Kan godt se din pointe

Er desværre bare selv en smule dobbeltmoralsk ( som jeg lige har skrevet i indlægget som svar til pt). Men tror måske også at det er fordi jeg er en smule "gammeldags" til trods for, at jeg kun er 20 men er vokset op i en familie, hvor ingen har tatoveringer, og der har altid været en holdning i familien, om at tatoveringer er vildt provokerende. Og det signal ønsker man jo ikke at sende, når man skal undervise en flok pubertetsprægede teenagere med identitetskriser

Anmeld

3. august 2012

Karla

Mor og meget mere skriver:

Selvfølgelig kan man det - der er jo ikke noget ekstremt eller provokerende ved tatoveringer nu om dage, og en del af forældrene har selv tatoos eller piercinger. Du er vel heller ikke den eneste på din årgang med en synlig tatovering? Jeg har kolleger med tatoveringer og har selv en næsepiercing - det er ikke noget, nogen tager anstød af. 

Tak for dit svar ja tiderne har jo ændret sig meget!

Anmeld

3. august 2012

wamse

Selvfølgelig kan man det

Mennesker er forhåbentligt blevet bedre til at skælne mellem det ydre, og folks ressourcer

Jeg er selv pædagogstuderende, og fyldt med synlige tusser specielt på min venstre arm

Anmeld

3. august 2012

Ciss

Karla skriver:

Hej kære baby.dk-brugere

Jeg synes i udgangspunktet godt man kan - men enkelte ting ville være problematisk i mine øjne. Politisk betonede tatoveringer f eks eller tatoveringer, som opfordrer til f eks druk eller vold - men de fleste tatoveringer er jo slet ikke i den kategori.

Anmeld

3. august 2012

VNB

Karla skriver:

Hej kære baby.dk-brugere

Selvfølgelig kan man som lærer have en synlig Tattoo  

Min veninde er lærer og hun har en Tattoo på håndledet. 

Jeg er selv sygeplejerske og jeg har en Tattoo på venstre underarm. Har aldrig fået dårlige kommentarer over den, kun positive faktisk, og især mange af de gamle patienter synes den er rigtig fin Hihi  

Det er så normalt med tattoos idag at det er meget få der blir stødt... Så længe den er pæn og ikke udstråler noget forkert, så tror jeg ikke der er nogle der tænker videre over det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.