Synlig tattoo som lærer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2012

An&Jo

Mor og meget mere skriver:

Det forstår jeg ikke - synes du, en tatovering er uanstændig? 

Jeg mener, at vi som lærere skal repræsentere lidt af hvert inden for "normalbefolkningen", så et godt lærerværelse rummer mænd og kvinder, unge og gamle, pyntedukker og halvhippier - optimalt skal eleverne møde en masse forskellige "slags" voksne og finde nogen, de kan spejle sig i og nogen, der er meget forskellige fra deres eget miljø, men som de alligevel kan respektere. Og så er faglig dygtighed, ansvarlighed og positiv udstråling det allervæsentligste. 

Hvis du vil have min ærlige mening så ja, jeg synes en tatovering er både grim og uanstændig, og bryder mig end ikke om dem min kæreste har og skal vi ud blandt folk så bliver han tvunget til at dække dem til..

Jeg har ikke nogen selv og jeg får det heller aldrig..

Jeg ville være rigtig ked af at mine egne børn vælger at dække deres kroppe med tatoveringer uanset om det er små eller store..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78

Hej kære baby.dk-brugere

Jeg er ved at læse til lærer - mit drømmestudie, siden jeg var helt lille
Jeg vil gerne høre jeres holdning til at have synlige tatoveringer, når man er lærer?

I må meget gerne uddybe jeres svar - synes i fx der er forskel på, om man underviser de små eller de større elever? Alt hvad I lige tænker omkring dette emne

Jeg er altså fløjtende ligeglad, om mine børns lærere har synlige tatoveringer - det der er vigtigt, er om de er dygtige rent fagligt!! Om de kan lære fra sig, insprirere mine børn og gøre det at gå i skole spændende Og om de er smilende og udadvendte - en god udstråling

Hverken min mand eller jeg har tatoveringer, og jeg får det heller aldrig, men mine børn må gerne lære, at vi alle er forskellige og at det ikke gør mennesker værre eller bedre end andre!! Det der betyder noget, er hvordan man opfører sig overfor andre!!

/ Taco78 

Anmeld

3. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
An&Jo skriver:

Hvis du vil have min ærlige mening så ja, jeg synes en tatovering er både grim og uanstændig, og bryder mig end ikke om dem min kæreste har og skal vi ud blandt folk så bliver han tvunget til at dække dem til..

Jeg har ikke nogen selv og jeg får det heller aldrig..

Jeg ville være rigtig ked af at mine egne børn vælger at dække deres kroppe med tatoveringer uanset om det er små eller store..

Det er nu heller ikke, fordi jeg selv har eller ønsker mig en tatovering - og jeg synes også, der er en del grimme af slagsen. Det ville bare være noget af det sidste, jeg lagde vægt på i mødet med en ny kollega eller mine børns lærere - der er så mange andre egenskaber, jeg finder meget, meget vigtigere. Og så synes jeg, at det er et skråplan, hvis tatoveringer skulle blive no-go for lærere. Man klæder sig ikke udfordrende, og man er velsoigneret - men derudover bryder jeg mig ikke om særlige krav til udseende og fremtoning. Jeg er fx 10 kilo overvægtig, og så er jeg jo i en vis forstand et dårligt forbillede 

Anmeld

3. august 2012

Muhmi

Efterhånden er tatoveringer så udbredt at man kan have hvilket som helst job med tatoveringer... Det ville ikke røre mig en pind at min lærer havde en tush

Skal selv være lærer og jeg er rimlig tushet, dog kan de alle skjules, så det er kun om sommeren at eleverne bliver nødt til at se på mine tatoverede ben og ryg  Hvis jeg ikke vælger at gå i lange bukser altid

Anmeld

3. august 2012

Karla

LR85 skriver:

Synes måske også det handler om hvad den forsestiller. 

Hvis mit barns lærer havde billeder med død/ødelæggelse/kranier/halshugninger og lign, ville jeg nok ikke synes det var så flot et forbillede. 

Men en dato a sit barns navn, en firkløver, eller lign synes jeg er ganske uskadeligt. 

Tak for dit svar er helt enig

Anmeld

3. august 2012

Karla

JanetBJ skriver:

Jeg har selv tatovering på hele underarmen og ud på hånden, og er sku ærlig talt lidt ligeglad med om det påvirker min jobmuligheder. For helt ærligt, så er tatoveringer en del af mig, og kan folk ikke acceptere dem, så kan de heller ikke accepterer mig som person!

Anmeld

3. august 2012

Karla

Taco78 skriver:

Jeg er altså fløjtende ligeglad, om mine børns lærere har synlige tatoveringer - det der er vigtigt, er om de er dygtige rent fagligt!! Om de kan lære fra sig, insprirere mine børn og gøre det at gå i skole spændende Og om de er smilende og udadvendte - en god udstråling

Hverken min mand eller jeg har tatoveringer, og jeg får det heller aldrig, men mine børn må gerne lære, at vi alle er forskellige og at det ikke gør mennesker værre eller bedre end andre!! Det der betyder noget, er hvordan man opfører sig overfor andre!!

Tak for dit svar

Dejligt at du vægter det det vil jeg helt klart også selv!

Anmeld

3. august 2012

Karla

Mor og meget mere skriver:

Det er nu heller ikke, fordi jeg selv har eller ønsker mig en tatovering - og jeg synes også, der er en del grimme af slagsen. Det ville bare være noget af det sidste, jeg lagde vægt på i mødet med en ny kollega eller mine børns lærere - der er så mange andre egenskaber, jeg finder meget, meget vigtigere. Og så synes jeg, at det er et skråplan, hvis tatoveringer skulle blive no-go for lærere. Man klæder sig ikke udfordrende, og man er velsoigneret - men derudover bryder jeg mig ikke om særlige krav til udseende og fremtoning. Jeg er fx 10 kilo overvægtig, og så er jeg jo i en vis forstand et dårligt forbillede 

Anmeld

3. august 2012

Karla

Muhmi skriver:

Efterhånden er tatoveringer så udbredt at man kan have hvilket som helst job med tatoveringer... Det ville ikke røre mig en pind at min lærer havde en tush

Skal selv være lærer og jeg er rimlig tushet, dog kan de alle skjules, så det er kun om sommeren at eleverne bliver nødt til at se på mine tatoverede ben og ryg  Hvis jeg ikke vælger at gå i lange bukser altid

Tak for dit svar

Jeg er selv en der stort set altid går i langærmet, fordi jeg fryser hele tiden så det vil jo ikke være hver dag den bliver vist frem!

Anmeld

3. august 2012

Bebsesmoar

Karla skriver:

Hej kære baby.dk-brugere

Jeg er ved at læse til lærer - mit drømmestudie, siden jeg var helt lille
Jeg vil gerne høre jeres holdning til at have synlige tatoveringer, når man er lærer?

I må meget gerne uddybe jeres svar - synes i fx der er forskel på, om man underviser de små eller de større elever? Alt hvad I lige tænker omkring dette emne

Min kærestes søn har en lærer der ligner en rocker. Han er en fantasisk lærer. For os er det ikke udssendet af læreren men personligheden og om personen kan lære fra sig der har betydning  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.