Min kærestes far er alkoholiker og jeg har aldrig set ham helt ædru på trods af at jeg har været sammen med min kæreste i snart 4 år. Han har tidspunkter hvor han kan være nogenlunde rar at være sammen med, men når han er rigtig fuld er han snøvlende, påståelig, højtråbende, mega højrøvet/stor i hatten og har tendens til at få sagt en masse "sandheder". Før i tiden har han været meget aggressiv og til tider voldelig, hvor min kæreste og hans bror er endt i slagsmål med ham. Nu er han så hærget af sit drikkeri at lægerne konstant advarer ham om at enden er nær. Hans lever er ødelagt, blodomløbet er dårligt og hans overvægt og hans nyligt påbegyndte rygeflip hjælper jo bestemt ikke.
Når vi får børn skal vores børn ALDRIG passes hos mine svigerforældre. Vi kommer på besøg og går igen når vi føler det er nok. Min svigermor er helt ødelagt af at være sammen med en alkoholiker. Hun har aldrig styret deres økonomi (og tør ikke købe noget til sig selv) og er enormt uselvstændig, naiv og underkuet. Det er enormt synd for hende, men hun vil ikke forlade ham - hun taler blot om hvor dejligt det bliver når han dør! 
Jeg ville ikke overlade mit barn til min svigermor da hun ikke ville sige sin mand imod hvis han fik en eller anden skør ide om at køre en tur med barnet (med ham, skidefuld, bag rattet) el. lign.
Det er faneme nederen at man ikke bare kan have den svigerfamilie man drømte om - til gengæld har jeg fået verdens bedste kæreste 
Anmeld