Alkoholproblemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2012

Ciss

Lone Jakobsen skriver:

mine børn har familie medlemmer med alkohol problemer. her er det dog ikke bedsteforældrene der er det største problem.

Jeg lavede måske afstemningen for snæver.

Alkoholproblemer i familien er jo vanskeligt at håndtere uanset, hvem som har dem...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

Ciss

morethanperfect skriver:

Min far er kvartalsdranker , eller hvad man kalder det .. Nogle gange drikker han helt vildt , andre gange drikker han slet ikke .. 
Men han er også lige kommet på førtidspension fordi han har dårlige knæ .. Hvis han arbejdede ved jeg også , at han ikke ville drikke så meget ..  

Min svigermor drikker også igennem når hun drikker , men hun har arbejde osv. så det er slet ikke et problem for hende ..

Det er jo tydeligt, at der er rigtig mange, som har den slags problemer. Jeg kendte en periodedranker - men jeg var faktisk voksen, før jeg fandt ud af, at han havde det problem. Jeg kendte ham hele mit liv, men han holdt sig væk i de dårlige perioder - og han indså selv, at han havde problemer. I de gode perioder opførte han sig helt som alle andre.

Anmeld

2. august 2012

Ciss

Mathilde skriver:

Tja altså Celinas bedstefar (min far) havde store problemer med alkohol og vi mistede ham af samme årsag for 1 år siden  hun nåede ikke rigtig at have et forhold til ham. Han var tit meget dårlig eller lå i leverkoma den sidste til af sit liv.

Kondolerer! Det er så tragisk, når børnene ikke når at få et forhold til sine bedsteforældrer...

Anmeld

2. august 2012

minimig

Min kærestes far er alkoholiker og jeg har aldrig set ham helt ædru på trods af at jeg har været sammen med min kæreste i snart 4 år. Han har tidspunkter hvor han kan være nogenlunde rar at være sammen med, men når han er rigtig fuld er han snøvlende, påståelig, højtråbende, mega højrøvet/stor i hatten og har tendens til at få sagt en masse "sandheder". Før i tiden har han været meget aggressiv og til tider voldelig, hvor min kæreste og hans bror er endt i slagsmål med ham. Nu er han så hærget af sit drikkeri at lægerne konstant advarer ham om at enden er nær. Hans lever er ødelagt, blodomløbet er dårligt og hans overvægt og hans nyligt påbegyndte rygeflip hjælper jo bestemt ikke.

Når vi får børn skal vores børn ALDRIG passes hos mine svigerforældre. Vi kommer på besøg og går igen når vi føler det er nok. Min svigermor er helt ødelagt af at være sammen med en alkoholiker. Hun har aldrig styret deres økonomi (og tør ikke købe noget til sig selv) og er enormt uselvstændig, naiv og underkuet. Det er enormt synd for hende, men hun vil ikke forlade ham - hun taler blot om hvor dejligt det bliver når han dør! Jeg ville ikke overlade mit barn til min svigermor da hun ikke ville sige sin mand imod hvis han fik en eller anden skør ide om at køre en tur med barnet (med ham, skidefuld, bag rattet) el. lign.

Det er faneme nederen at man ikke bare kan have den svigerfamilie man drømte om - til gengæld har jeg fået verdens bedste kæreste

Anmeld

2. august 2012

Rebecca55

Min mor døde af on OD da jeg var 10 år gammel og har ne bror der også har problemer med stoffer og alkohol.

Men min far har en fantastisk kone, som har været som en mor for mig og er også mine børns mormor i dag.

Anmeld

2. august 2012

B&J

Ciss skriver:

Den slags er så tragisk.....

jaa det er det desværre men puhh der er mange der ude....

Anmeld

2. august 2012

Lusi

Ciss skriver:

Inspireret af tråden, om forholdet til mormor og farmor, så begyndte jeg at lægge mærke til, at mange af dem, som havde problemer med den ene eller den anden angiver, at alkoholproblemer ligger bag.

Egentlig virker det, som om der er rigtig mange, som har vanskelige forhold til en eller flere af sine børns bedsteforældrer pga at disse har alkoholproblemer.

Jeg begyndte at spekulere på, hvor udbredt dette egentlig er?

Min mands farfar var voldelig alkoholiker og familien er stadig til en vis grad præget af det.

Derfor denne afstemning. Jeg kan desværre ikke oprette den, så folk kan være anonyme i eventuelle svar.

Min far var alkoholiker, men drak ikke hvis han var sammen med vores børn. Min mor og stedfar drikker også rimelig heftigt, men vil absolut bare ik indrømme det

Anmeld

2. august 2012

MortilCilas

Ciss skriver:

Inspireret af tråden, om forholdet til mormor og farmor, så begyndte jeg at lægge mærke til, at mange af dem, som havde problemer med den ene eller den anden angiver, at alkoholproblemer ligger bag.

Egentlig virker det, som om der er rigtig mange, som har vanskelige forhold til en eller flere af sine børns bedsteforældrer pga at disse har alkoholproblemer.

Jeg begyndte at spekulere på, hvor udbredt dette egentlig er?

Min mands farfar var voldelig alkoholiker og familien er stadig til en vis grad præget af det.

Derfor denne afstemning. Jeg kan desværre ikke oprette den, så folk kan være anonyme i eventuelle svar.

Ja, min mor har et alkoholproblem. Og havde min søns farfar levede havde han også haft et alkoholproblem

Anmeld

2. august 2012

minimig

Rebecca55 skriver:

Min mor døde af on OD da jeg var 10 år gammel og har ne bror der også har problemer med stoffer og alkohol.

Men min far har en fantastisk kone, som har været som en mor for mig og er også mine børns mormor i dag.

Ej, det lyder da helt forfærdeligt! Jeg håber da du er okay idag, selvom det må have været utroligt hårdt

Anmeld

2. august 2012

Ciss

skrukkrukken skriver:

Min kærestes far er alkoholiker og jeg har aldrig set ham helt ædru på trods af at jeg har været sammen med min kæreste i snart 4 år. Han har tidspunkter hvor han kan være nogenlunde rar at være sammen med, men når han er rigtig fuld er han snøvlende, påståelig, højtråbende, mega højrøvet/stor i hatten og har tendens til at få sagt en masse "sandheder". Før i tiden har han været meget aggressiv og til tider voldelig, hvor min kæreste og hans bror er endt i slagsmål med ham. Nu er han så hærget af sit drikkeri at lægerne konstant advarer ham om at enden er nær. Hans lever er ødelagt, blodomløbet er dårligt og hans overvægt og hans nyligt påbegyndte rygeflip hjælper jo bestemt ikke.

Når vi får børn skal vores børn ALDRIG passes hos mine svigerforældre. Vi kommer på besøg og går igen når vi føler det er nok. Min svigermor er helt ødelagt af at være sammen med en alkoholiker. Hun har aldrig styret deres økonomi (og tør ikke købe noget til sig selv) og er enormt uselvstændig, naiv og underkuet. Det er enormt synd for hende, men hun vil ikke forlade ham - hun taler blot om hvor dejligt det bliver når han dør! Jeg ville ikke overlade mit barn til min svigermor da hun ikke ville sige sin mand imod hvis han fik en eller anden skør ide om at køre en tur med barnet (med ham, skidefuld, bag rattet) el. lign.

Det er faneme nederen at man ikke bare kan have den svigerfamilie man drømte om - til gengæld har jeg fået verdens bedste kæreste

Det er jo helt forfærdelig, når det er gået så langt, at hans kone bare går og glæder sig, til han dør! Din beskrivelse lyder omtrent, som min mands beskrivelse af sin farfar - og selvom han døde for mere end ti år siden, så er der flere personer i min mands familie, som stadig er stærkt præget af det, han påførte dem.

Jeg forstår virkelig godt, at de ikke skal passe jeres børn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.