Ciss skriver:
Inspireret af tråden, om forholdet til mormor og farmor, så begyndte jeg at lægge mærke til, at mange af dem, som havde problemer med den ene eller den anden angiver, at alkoholproblemer ligger bag.
Egentlig virker det, som om der er rigtig mange, som har vanskelige forhold til en eller flere af sine børns bedsteforældrer pga at disse har alkoholproblemer.
Jeg begyndte at spekulere på, hvor udbredt dette egentlig er?
Min mands farfar var voldelig alkoholiker og familien er stadig til en vis grad præget af det.
Derfor denne afstemning. Jeg kan desværre ikke oprette den, så folk kan være anonyme i eventuelle svar.
Ja, farfar, men det har aldrig været rigtig alkoholiker, men han drak i gennemsnik 6 øl hver dag da jeg begyndte at se min mand 
Og mormor drikker ikke til hver dag, men hun gør det i weekenderne og så opføre hun sig bare som en 14årig som lige har fået lov! Er pinlig, kan ikke huske det dagen efter, brækker sig osv
Lå højgravid og græd juleaften hjemme ved hende fordi vi skulle være der og sove, og ville bare hjem! Især efter hun begyndte at kaste op, og inden det var hun sur over hun ikke have mærket babyen sparke (cirka halvdelen af graviditeten havde vi ikke snakket sammen fordi hun var en bitch over babyen). Og da hun endelig mærkede det og så var det bare ikke godt nok 
Så har ikke rigtig lyst til at være derhjemme juleaften iår 
Anmeld