Alkoholproblemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2012

Ciss

Rebecca55 skriver:

Min mor døde af on OD da jeg var 10 år gammel og har ne bror der også har problemer med stoffer og alkohol.

Men min far har en fantastisk kone, som har været som en mor for mig og er også mine børns mormor i dag.

Det må virkelig have været hårdt for dig at gå igennem!

Men det er jo virkelig fantastisk, at din far har fundet en så god dame, som virkelig har klaret at udfylde rollen som mor og mormor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

Ciss

B&J skriver:

jaa det er det desværre men puhh der er mange der ude....

Ja, jeg tror faktisk, at der er flere, end man lige går rundt og tænker over...

Anmeld

2. august 2012

Rebecca55

skrukkrukken skriver:

Ej, det lyder da helt forfærdeligt! Jeg håber da du er okay idag, selvom det må have været utroligt hårdt

Jeg har været meget igennem også ting som selv voksne ikke kunne overskue. Men jeg er heldigvis en stærk pige og har en fantastisk familie og nyder livet.

Jeg havde et voldsom sammenbrud da jeg var 17-20 år, men kom heldigvis i behandling og er helt frisk og på toppen i dag. Savner da min mor stadigvæk og vil altid gøre det, uanset hvad hun har udsat mig og familien for. Men som sagt så har jeg min far og hans skønne kone, som har været en stor støtte.

Anmeld

2. august 2012

maria_wlt

Dinna88 skriver:

Min kærestes far er alkoholiker og har i to år ikke haft kontakt til min kæreste, fordi han er som han er. Min kæreste er dog meget ked af det, så måske de kommer til at snakke igen.

Min far er alkoholiker - dog ikke sådan en sut der sidder på bænken eller værtshuset. Han er noget for sig. Så ja, vores børn kommer til at have alkoholiske bedsteforældre. Men INGEN af dem får lov til at se dem bare de er det mindste påvirket - nul tolerance. 

Men derudover tror jeg absolut ikke det blivet et problem.

Er man en anden alkoholker hvis man sidder på bænken end hvis man ikke gør?? 

Anmeld

2. august 2012

Ciss

Lusi skriver:

Min far var alkoholiker, men drak ikke hvis han var sammen med vores børn. Min mor og stedfar drikker også rimelig heftigt, men vil absolut bare ik indrømme det

Det kan virkelig være vanskeligt, at håndtere folk, som ikke vil indrømme, at de faktisk har et alvorligt problem.

for at de får øjnene op for det. Ellers kan det jo slet ikke blive bedre...

Anmeld

2. august 2012

minimig

Ciss skriver:

Det er jo helt forfærdelig, når det er gået så langt, at hans kone bare går og glæder sig, til han dør! Din beskrivelse lyder omtrent, som min mands beskrivelse af sin farfar - og selvom han døde for mere end ti år siden, så er der flere personer i min mands familie, som stadig er stærkt præget af det, han påførte dem.

Jeg forstår virkelig godt, at de ikke skal passe jeres børn...

Det er virkelig hårdt for min kærestes familie. De har mistet kontakten med alle, og min kæreste har ikke set mostre, onkler, fætre, kusiner o.lign. i over 15 år.

Nu da svigerfar ikke er voldelig længere vil de dog prøve at holde noget reunion-agtigt, så det bliver spændende at se hvordan det bliver.

Allerede ved mit første besøg hos min kærestes forældre, fortalte svigermor hvordan huset skulle indrettes når hendes mand døde, og de ting hun skulle lave - og håbede han døde inden jul! Jeg skulle virkelig vænne mig til den kynisme...

Anmeld

2. august 2012

Ciss

MortilCilas skriver:

Ja, min mor har et alkoholproblem. Og havde min søns farfar levede havde han også haft et alkoholproblem

Det er tungt at skulle håndtere...

Anmeld

2. august 2012

minimig

Rebecca55 skriver:

Jeg har været meget igennem også ting som selv voksne ikke kunne overskue. Men jeg er heldigvis en stærk pige og har en fantastisk familie og nyder livet.

Jeg havde et voldsom sammenbrud da jeg var 17-20 år, men kom heldigvis i behandling og er helt frisk og på toppen i dag. Savner da min mor stadigvæk og vil altid gøre det, uanset hvad hun har udsat mig og familien for. Men som sagt så har jeg min far og hans skønne kone, som har været en stor støtte.

Det er jeg, trods alt, glad for at høre! Det er simpelthen ikke fair hvis hendes valg skulle ødelægge dit liv.

for at du er stærk og er kommet igennem det!

Anmeld

2. august 2012

Lusi

Ciss skriver:

Det kan virkelig være vanskeligt, at håndtere folk, som ikke vil indrømme, at de faktisk har et alvorligt problem.

for at de får øjnene op for det. Ellers kan det jo slet ikke blive bedre...

Ja, men dét gør de desværre aldrig.. Og har jeg accepteret, kan ik rigtig gøre andet.. Jeg véd det er det de kommer til at dø af, ligesom min far gjorde ;( ham havde jeg så bare respekt for, for han kunne indrømme sit problem og kunne godt lade vær at drikke, når han var hos os..

Anmeld

2. august 2012

Dinna88

maria_wlt skriver:

Er man en anden alkoholker hvis man sidder på bænken end hvis man ikke gør?? 

Jeg kan give dig et eksempel.

I Randers sidder nogle af alkoholikerne på bænke overfor biblioteket.

Der hvor min far bor er der en anden alkoholiker - denne anden alkoholiker er utroligt usoigneret, har fuldskæg, langt hår, roder i sit hjem, lever i møg (Jeg ved det, da der har været snak om at jeg skulle gøre rent ved ham) han er 99 % tiden sanseløst fuld, står om natten (og da også midt på dagen) og råber til sig selv udenfor, har pædagoger til at styre dele af sin økonomi og jeg kunne blive ved. Dette er hvad jeg mener er en af de sutter der sidder på bænken. Og det gør han. Vinter og sommer sidder han der med sine 3 kroners øl med de andre alkoholikere - og sin egen tvillingebror der er en tro kopi af ham på alle områder. 

Sådan en person ville jeg ikke lade mine børn se. Var min far sådan, så så han sandsynligvis ikke min niece - han så nok slet ikke de to sidste børn der stadig vil se ham. Så ja - jeg mener bestemt der er forskel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.