Alkoholproblemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2012

Rebecca55

Ciss skriver:

Det må virkelig have været hårdt for dig at gå igennem!

Men det er jo virkelig fantastisk, at din far har fundet en så god dame, som virkelig har klaret at udfylde rollen som mor og mormor.

Ja jeg ville ikke være hvor jeg er i dag uden hende... Jeg havde en lang "sygdoms" periode/sammenbrud fra jeg var omkring 17-20 år, hvor hun var en kæmpe støtte sammen med resten af familien.

Hun er lige så meget mormor som min egen mor ville have været.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

Dinna88

maria_wlt skriver:

Er man en anden alkoholker hvis man sidder på bænken end hvis man ikke gør?? 

Jeg synes forresten du kunne læse mit andet, mere uddybende, svar i tråden - så giver det jeg skriver nok mere mening

Anmeld

2. august 2012

Rebecca55

skrukkrukken skriver:

Det er jeg, trods alt, glad for at høre! Det er simpelthen ikke fair hvis hendes valg skulle ødelægge dit liv.

for at du er stærk og er kommet igennem det!

Mange tak... Nej det er unfair overfor os og dem det går ud over, specielt uskyldige børn. Vi havde/har ikke et valg, men må leve med hvad vi har. Bliver så ked af det når jeg ser alkoholikere stå og drikke og de så har deres børn med. Ved lige nøjagtig hvordan de har det, for det var mig for 20 år siden.

Anmeld

2. august 2012

Ciss

skrukkrukken skriver:

Det er virkelig hårdt for min kærestes familie. De har mistet kontakten med alle, og min kæreste har ikke set mostre, onkler, fætre, kusiner o.lign. i over 15 år.

Nu da svigerfar ikke er voldelig længere vil de dog prøve at holde noget reunion-agtigt, så det bliver spændende at se hvordan det bliver.

Allerede ved mit første besøg hos min kærestes forældre, fortalte svigermor hvordan huset skulle indrettes når hendes mand døde, og de ting hun skulle lave - og håbede han døde inden jul! Jeg skulle virkelig vænne mig til den kynisme...

Ja, det kan virkelig splitte en familie.

Tænk at have det sådan, at man bare går og glæder sig til, at en person, man vel elskede en gang, skal dø.  Pyh. Tragisk både for hende og ham!

Godt at det ikke fortsætter i næste generation!

Anmeld

2. august 2012

Ciss

Lusi skriver:

Ja, men dét gør de desværre aldrig.. Og har jeg accepteret, kan ik rigtig gøre andet.. Jeg véd det er det de kommer til at dø af, ligesom min far gjorde ;( ham havde jeg så bare respekt for, for han kunne indrømme sit problem og kunne godt lade vær at drikke, når han var hos os..

Der er meget stor forskel på, om folk ser problemerne i øjnene eller lader som om de ikke eksisterer.

Du har helt sikkert ret i, at du ikke kan få dem til at indrømme sit problem - men det er hårdt at se på den slags.

Anmeld

2. august 2012

Lone Jakobsen

Ciss skriver:

Jeg lavede måske afstemningen for snæver.

Alkoholproblemer i familien er jo vanskeligt at håndtere uanset, hvem som har dem...

ja det kan være meget vanskeligt. især hvis børnene er for små til at forstå hvorfor de pludselig ikke har kontakt med et elsket familie medlem mere

Anmeld

2. august 2012

B&J

Ciss skriver:

Ja, jeg tror faktisk, at der er flere, end man lige går rundt og tænker over...

der er rigtig mange jeg ved det for alt for mange i min familie har heldig vis været det og holder sig lang fra det den dag idag

Anmeld

2. august 2012

Ciss

Rebecca55 skriver:

Ja jeg ville ikke være hvor jeg er i dag uden hende... Jeg havde en lang "sygdoms" periode/sammenbrud fra jeg var omkring 17-20 år, hvor hun var en kæmpe støtte sammen med resten af familien.

Hun er lige så meget mormor som min egen mor ville have været.

Nogle gange har man virkelig brug for sådan et menneske i sit liv.

Det er godt at læse, at du har klaret dig igennem så meget og nu har fået det så godt!

Anmeld

2. august 2012

Pige2009

Ciss skriver:

Inspireret af tråden, om forholdet til mormor og farmor, så begyndte jeg at lægge mærke til, at mange af dem, som havde problemer med den ene eller den anden angiver, at alkoholproblemer ligger bag.

Egentlig virker det, som om der er rigtig mange, som har vanskelige forhold til en eller flere af sine børns bedsteforældrer pga at disse har alkoholproblemer.

Jeg begyndte at spekulere på, hvor udbredt dette egentlig er?

Min mands farfar var voldelig alkoholiker og familien er stadig til en vis grad præget af det.

Derfor denne afstemning. Jeg kan desværre ikke oprette den, så folk kan være anonyme i eventuelle svar.

Heldigvis ingen problemer her

Anmeld

2. august 2012

Ciss

Lone Jakobsen skriver:

ja det kan være meget vanskeligt. især hvis børnene er for små til at forstå hvorfor de pludselig ikke har kontakt med et elsket familie medlem mere

Der er altid så meget svigt involveret. Slet ikke enkelt at skulle forklare en lille størelse, som bare holder af X.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.