Alkoholproblemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har nogen af dit barns bedsteforældrer alkoholproblemer?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

6.315 visninger
92 svar
0 synes godt om
2. august 2012

Ciss

Inspireret af tråden, om forholdet til mormor og farmor, så begyndte jeg at lægge mærke til, at mange af dem, som havde problemer med den ene eller den anden angiver, at alkoholproblemer ligger bag.

Egentlig virker det, som om der er rigtig mange, som har vanskelige forhold til en eller flere af sine børns bedsteforældrer pga at disse har alkoholproblemer.

Jeg begyndte at spekulere på, hvor udbredt dette egentlig er?

Min mands farfar var voldelig alkoholiker og familien er stadig til en vis grad præget af det.

Derfor denne afstemning. Jeg kan desværre ikke oprette den, så folk kan være anonyme i eventuelle svar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

Muhmi

Min far er alkoholiker men det er ikke derfor han ikke ser Silas særlig tit, vi bor i hver sin ende af landet så det er lidt svært... Men min far er super god til børn, så det er ikke være et stort problem... Tror bare ikke lige han skulle have ham alene

Anmeld

2. august 2012

Ciss

Muhmi skriver:

Min far er alkoholiker men det er ikke derfor han ikke ser Silas særlig tit, vi bor i hver sin ende af landet så det er lidt svært... Men min far er super god til børn, så det er ikke være et stort problem... Tror bare ikke lige han skulle have ham alene

Det er dejligt, at de kan have et godt forhold alligevel.

Anmeld

2. august 2012

MorAnna.

Ingen bedsteforældre, men de har en moster som drikker rigtig meget og tager stoffer. Hende ser vi ikke, pånær når hun selv dukker op vil 'låne' penge

Anmeld

2. august 2012

maria_wlt

Min mor er ædru alkoholiker.. Vi har det stadig svært sammen og vi har ikke rigtig været sammen de sidste 7 mdr.. 

Min svigermor ER alkoholiker. Hun vil ikke i behandling så vi har ikke set dem i 1 år. Min svigerfar er kræft syg så det er sku ikke nemt.

Men jeg er en løvemor når det handler om mine børn og jeg ofrer dem IKKE for nogen eller noget. 

Alholiker er KUN roden til ondt og skal efter min mening IKKE være i et barns liv..  

Anmeld

2. august 2012

FrkRaarup

Der er 1 der bestemt drikker for vildt på min kærestes side og 1 på min der ikke kan styre det..

Det er bestemt noget der påvirker hele familien. Han må ikke passe min kærestes barn og kommer hellere ikke til at passe mit! Han kan blive SÅ modbydelig når han er fuld, og det går ofte ud over mig! Ja, og ellers alle andre omkring ham. Der er ingen der går fri fra en sviner!

Personen på min side bliver utrolig træls når hun er fuld. Og alkohollen har taget 2 skilsmisser med sig og et lidt dårligt forhold til mig.

Håber dog det ændre sig, når baby kommer!

Anmeld

2. august 2012

wamse

Mine børn har kun min mor tilbage, og hun er nærmest anti-alkohol.

Men min far var alkoholiker, min datters far er pt ædru/clean alkoholiker/stofmisbruger, og jeg er selv tidligere stofmisbruger.

Anmeld

2. august 2012

Ciss

MorAnna. skriver:

Ingen bedsteforældre, men de har en moster som drikker rigtig meget og tager stoffer. Hende ser vi ikke, pånær når hun selv dukker op vil 'låne' penge

Pyh, tungt, når det bliver på den måde...

Anmeld

2. august 2012

Ciss

maria_wlt skriver:

Min mor er ædru alkoholiker.. Vi har det stadig svært sammen og vi har ikke rigtig været sammen de sidste 7 mdr.. 

Min svigermor ER alkoholiker. Hun vil ikke i behandling så vi har ikke set dem i 1 år. Min svigerfar er kræft syg så det er sku ikke nemt.

Men jeg er en løvemor når det handler om mine børn og jeg ofrer dem IKKE for nogen eller noget. 

Alholiker er KUN roden til ondt og skal efter min mening IKKE være i et barns liv..  

Ja, så har du det da virkelig tæt inde på livet!

Nogen gange er man nødt til at være en løvemor.

Anmeld

2. august 2012

MorAnna.

Ciss skriver:

Pyh, tungt, når det bliver på den måde...

Ja, det er skrækkeligt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.