Alkoholproblemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2012

Dinna88

Ciss skriver:

for at de får et bedre forhold efterhånden.

Jeg tror også på, at børnene har behov for at blive skærmet fra drikkingen, men samtidig er det også fint, om forholdene er sådan, at de kan have et normalt forhold til sine bedsteforældrer.

Krydser med dig. Jeg har aldrig mødt hans far, så¨jeg ved ikke en gang om det vil være godt med kontakt, men de kan jo altid forsøge. Dog har hans søskende heller ikke kontakt med ham. Så der må være noget om det.

Ja, helt enig. Jeg har et godt forhold til min far, når han er ædru da, og jeg ved at han forguder min lille niece. Så det kommer han helt sikkert også til når vi får børn. Men jeg vil ikke en gang selv se ham i de perioder hvor han drikker, så det skal mine børn bestemt heller ikke. Han skal heller ikke "drikke en enkelt" foran dem i de gode perioder. niksen biksen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

Dinna88

maria_wlt skriver:

Min mor er ædru alkoholiker.. Vi har det stadig svært sammen og vi har ikke rigtig været sammen de sidste 7 mdr.. 

Min svigermor ER alkoholiker. Hun vil ikke i behandling så vi har ikke set dem i 1 år. Min svigerfar er kræft syg så det er sku ikke nemt.

Men jeg er en løvemor når det handler om mine børn og jeg ofrer dem IKKE for nogen eller noget. 

Alholiker er KUN roden til ondt og skal efter min mening IKKE være i et barns liv..  

Det sidste du skriver er alt for sort på hvidt. Alkoholikere er forskellige. 

Min far drikker i perioder, hvor han decideret drikker sig fuld, men har andre perioder hvor han er tørlagt bortset fra "en enkelt en gang i mellem". Helt generelt er han en meget fornuftig mand - lige bortsetfra det alkohol. Han har god økonomi, er fornuftig med sine penge, går utroligt meget op i hvordan hjemmet ser ud, er en klog mand der bl.a. går op i politik, og så er han hysterisk med rengøring og oprydning (det er noget OCD der spiller ind der)

Men i hans tørlagte perioder er han en ganske velfungerende mand. Og i disse perioder vil jeg ikke tøve med at lade ham se mine kommende børn, og min søsters tøver da heller ikke med at lade ham se min niece. Han kommer aldrig til at passe mine børn, men at "en alkoholiker IKKE skal være i et barns liv" er skide synd at skrive. Fordi sådan er det ikke altid. 

Og jeg synes heller ikke at man ofrer sine børn ved at lade dem se sine bedsteforældre, der har deres EGNE problemer at døje med. Min fars problemer skal ikke være mine børns problemer. Eller min nieces problem (lidt mere aktuelt, da vi ikke har børn endnu). Jeg skriver ikke at man altid skal give en alkoholiker en chance. Min far er IKKE en værtshusmus eller en der sidder på bænken med de andre sutter...... Og derfor tøver jeg ikke med at lade ham være en del af vores liv - heller ikke når der komemr børn

Anmeld

2. august 2012

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Ciss skriver:

Dejligt!

Meg. Ellers havde det også været total nul tolerance! ;-)

Anmeld

2. august 2012

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Ciss skriver:

Dejligt!

Mega.. Ellers havde det også været total nul tolerance! ;-)

Anmeld

2. august 2012

Clisolka

Lidt skræmmende at der er så mange. Her er der ingen alkoholproblemer 

Anmeld

2. august 2012

Lauras mor

Ciss skriver:

Inspireret af tråden, om forholdet til mormor og farmor, så begyndte jeg at lægge mærke til, at mange af dem, som havde problemer med den ene eller den anden angiver, at alkoholproblemer ligger bag.

Egentlig virker det, som om der er rigtig mange, som har vanskelige forhold til en eller flere af sine børns bedsteforældrer pga at disse har alkoholproblemer.

Jeg begyndte at spekulere på, hvor udbredt dette egentlig er?

Min mands farfar var voldelig alkoholiker og familien er stadig til en vis grad præget af det.

Derfor denne afstemning. Jeg kan desværre ikke oprette den, så folk kan være anonyme i eventuelle svar.

Har stemt nej, for min far er stoppet! Han har været ædru i snart halvandet år  Er en meget stolt datter

Anmeld

2. august 2012

jydeinden

Ciss skriver:

Det synes jeg faktisk, at der står respekt af!

bestemt, synes også det er flot, men desværre er han på ingen måder i stand til at hjælpe andre den dag idag. men han drikker stadig ikke, hverken til fester, privat eller til særlige anledninger.

men som hans søn ( min kæreste) også siger det, ham og min kærestes mor har vist taget deres tørn på dén front hvad alkohol angår.

Anmeld

2. august 2012

isabellasmor

Ciss skriver:

Det er gør virkelig ondt, når det bliver på den måde.

Ja det er sq sørgeligt 

Anmeld

2. august 2012

Ciss

Babymor2010 skriver:

Lidt skræmmende at der er så mange. Her er der ingen alkoholproblemer 

!

Og ja, jeg synes også, at det er skræmmende! En højere andel end jeg havde regnet med....

Anmeld

2. august 2012

Ciss

LouiseBP skriver:

Har stemt nej, for min far er stoppet! Han har været ædru i snart halvandet år  Er en meget stolt datter

Det står der altså respekt af!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.