Alkoholproblemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2012

Ciss

nielsen80 skriver:

Hvor er det egentlig skræmmende, at ud af 47 stemmer, så er der næsten 50%, som har alkoholproblemer i den nærmeste familie

Ja, det er meget mere, end jeg havde forventet....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

Ciss

isabellasmor skriver:

min kærestes mor er alkoholiker, og er rigtig tarvelig overfor ham når hun er fuld, og  også når hun ikke er fuld. der ligger en masse andet bag også, men mht vores datter så er det primært det drikkeri, der gør at de ikke har noget forhold, men også andre ting som fx. hun vil aldrig besøge os, hun spørg aldrig til isabella, hun giver sine to andre børnebørn gaver, men har så ikke penge til en gave til isabella.. takker nej til jul osv (nok fordi hun hellere vil sidde med sin døtre og drikke som de plejer).... ja jeg kunne blive ved... hun er skide sød og snakke med, men hun er SÅ ond overfor min kæreste. så på dét punkt kan jeg ikke fordrage hende  

men så er det dejligt at min familie har taget så godt imod min kæreste, og at min datter har en FANTASTISK mormor der kun vil hende det bedste og som altid er klar med hjælp / gode råd. hun sender da også en sms hver dag og spørg hvad Isabella laver og hvordan hun har det  (selvom vi rimelig tit er derhjemme og omvendt)  

Det er gør virkelig ondt, når det bliver på den måde.

Anmeld

2. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
nielsen80 skriver:

Hvor er det egentlig skræmmende, at ud af 47 stemmer, så er der næsten 50%, som har alkoholproblemer i den nærmeste familie

Ja, og dog.. Måske er der ikke så mange, der går ind og læser tråden/afgiver stemme, hvis de ikke har problematikken inde på livet. Men selvfølgelig er hver ja- stemme en for meget. 

Det positive i denne tråd er, at så mange af dem, der har alkoholisme i familien, har brudt mønsteret og ikke selv drikker for meget. 

Anmeld

2. august 2012

CaWi

Vi har mange i min familie der drikker. Ingen af dem bliver dog ondskabsfulde eller uansvarlige. Min far, farmor, morfar, mosters x-mand, deres søn en årgang.
De drikkrr sig ikke i hegnet (eller hvad man nu skal sige) men nå man hver dag har brug for at drikke - lige meget hvor lidt det er - ja då har man jo et problem.
Vi har i vores familie dog aldrig lidt af svigt pga alkohol. Jeg ville på ingen måde bytte min barndom for noget. Og min far SKAL være en del af min søns liv. Selvfølgelig ikke sagt at han skal for enhver pris, hvis han laver rag i den. Men han er den dejligste far og morfar

Anmeld

2. august 2012

Ciss

Mor og meget mere skriver:

Ja, og dog.. Måske er der ikke så mange, der går ind og læser tråden/afgiver stemme, hvis de ikke har problematikken inde på livet. Men selvfølgelig er hver ja- stemme en for meget. 

Det positive i denne tråd er, at så mange af dem, der har alkoholisme i familien, har brudt mønsteret og ikke selv drikker for meget. 

Ja, man skal nok ikke overfortolke resultatet. Jeg synes alligevel, at det er tankevækkende... For er er jo faktisk ganske mange, som svarer.

Anmeld

2. august 2012

Ciss

CAWI skriver:

Vi har mange i min familie der drikker. Ingen af dem bliver dog ondskabsfulde eller uansvarlige. Min far, farmor, morfar, mosters x-mand, deres søn en årgang.
De drikkrr sig ikke i hegnet (eller hvad man nu skal sige) men nå man hver dag har brug for at drikke - lige meget hvor lidt det er - ja då har man jo et problem.
Vi har i vores familie dog aldrig lidt af svigt pga alkohol. Jeg ville på ingen måde bytte min barndom for noget. Og min far SKAL være en del af min søns liv. Selvfølgelig ikke sagt at han skal for enhver pris, hvis han laver rag i den. Men han er den dejligste far og morfar

Ja, der er jo ikke alle som bliver voldelige eller på anden måde ubehagelige.

Min mand havde også i alle år et ok forhold til sin bedstefar - selvom han var voldelig alkoholiker og meget brutal over for sin kone og sine børn (før de flyttede hjemmefra). Den side oplevede min mand bare aldrig.

Jeg synes jo egentlig, at det er imponerende gjort af hans forældrer, at de har klaret at skærme drengen fra problemerne.

Anmeld

2. august 2012

Dinna88

Min kærestes far er alkoholiker og har i to år ikke haft kontakt til min kæreste, fordi han er som han er. Min kæreste er dog meget ked af det, så måske de kommer til at snakke igen.

Min far er alkoholiker - dog ikke sådan en sut der sidder på bænken eller værtshuset. Han er noget for sig. Så ja, vores børn kommer til at have alkoholiske bedsteforældre. Men INGEN af dem får lov til at se dem bare de er det mindste påvirket - nul tolerance. 

Men derudover tror jeg absolut ikke det blivet et problem.

Anmeld

2. august 2012

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Nej det gør mormor og morfar ikke..

Anmeld

2. august 2012

Ciss

Dinna88 skriver:

Min kærestes far er alkoholiker og har i to år ikke haft kontakt til min kæreste, fordi han er som han er. Min kæreste er dog meget ked af det, så måske de kommer til at snakke igen.

Min far er alkoholiker - dog ikke sådan en sut der sidder på bænken eller værtshuset. Han er noget for sig. Så ja, vores børn kommer til at have alkoholiske bedsteforældre. Men INGEN af dem får lov til at se dem bare de er det mindste påvirket - nul tolerance. 

Men derudover tror jeg absolut ikke det blivet et problem.

for at de får et bedre forhold efterhånden.

Jeg tror også på, at børnene har behov for at blive skærmet fra drikkingen, men samtidig er det også fint, om forholdene er sådan, at de kan have et normalt forhold til sine bedsteforældrer.

Anmeld

2. august 2012

Ciss

mailsirhc skriver:

Nej det gør mormor og morfar ikke..

Dejligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.