Alkoholproblemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2012

Ciss

jydeinden skriver:

bestemt, synes også det er flot, men desværre er han på ingen måder i stand til at hjælpe andre den dag idag. men han drikker stadig ikke, hverken til fester, privat eller til særlige anledninger.

men som hans søn ( min kæreste) også siger det, ham og min kærestes mor har vist taget deres tørn på dén front hvad alkohol angår.

Jeg står heldigvis ikke selv med sådan et problem, men jeg har indtryk af, at livet kan være ganske vanskeligt at håndtere som eks-alkoholiker. Hatten af for dem, som klarer at ændre sit liv permanent til noget positivt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

B&J

min far var alkoholiker han er død og har aldrig set daniel..

min svigerfar har også været alkoholiker men kan stadig godt lig de våde var men men men de ser ikke daniel

Anmeld

2. august 2012

jydeinden

Jeg står heldigvis ikke selv med sådan et problem, men jeg har indtryk af, at livet kan være ganske vanskeligt at håndtere som eks-alkoholiker. Hatten af for dem, som klarer at ændre sit liv permanent til noget positivt.

jeg tror bestemt man skal have en massiv styrke og en massiv tro på at det er til ens eget bedste. og så skal man nok minde sig selv om HVER gang hvorfor man gør det man nu vælger.

for nogen lykkeds det ikke, for andre gør det, men nemt tror jeg aldrig det bliver.

mine svigerforældre har mange ting som JEG ikke kan lide ved, men lige på punktet alkohol har jeg stor respekt for dem, netop fordi de selv har taget valget og sagt stop.

men under visse omstændigheder kunne jeg bestemt godt være bekymret for især min svigermor.

Anmeld

2. august 2012

M&N

Min sviger drikker ret ofte, da vi boede derhjemme kunne der godt forsvinde 8 øl på en dag. 

Anmeld

2. august 2012

Lone Jakobsen

mine børn har familie medlemmer med alkohol problemer. her er det dog ikke bedsteforældrene der er det største problem.

Anmeld

2. august 2012

morethanperfect

Ciss skriver:

Inspireret af tråden, om forholdet til mormor og farmor, så begyndte jeg at lægge mærke til, at mange af dem, som havde problemer med den ene eller den anden angiver, at alkoholproblemer ligger bag.

Egentlig virker det, som om der er rigtig mange, som har vanskelige forhold til en eller flere af sine børns bedsteforældrer pga at disse har alkoholproblemer.

Jeg begyndte at spekulere på, hvor udbredt dette egentlig er?

Min mands farfar var voldelig alkoholiker og familien er stadig til en vis grad præget af det.

Derfor denne afstemning. Jeg kan desværre ikke oprette den, så folk kan være anonyme i eventuelle svar.

Min far er kvartalsdranker , eller hvad man kalder det .. Nogle gange drikker han helt vildt , andre gange drikker han slet ikke .. 
Men han er også lige kommet på førtidspension fordi han har dårlige knæ .. Hvis han arbejdede ved jeg også , at han ikke ville drikke så meget ..  

Min svigermor drikker også igennem når hun drikker , men hun har arbejde osv. så det er slet ikke et problem for hende ..

Anmeld

2. august 2012

Mathilde

Tja altså Celinas bedstefar (min far) havde store problemer med alkohol og vi mistede ham af samme årsag for 1 år siden  hun nåede ikke rigtig at have et forhold til ham. Han var tit meget dårlig eller lå i leverkoma den sidste til af sit liv.

Anmeld

2. august 2012

Ciss

B&J skriver:

min far var alkoholiker han er død og har aldrig set daniel..

min svigerfar har også været alkoholiker men kan stadig godt lig de våde var men men men de ser ikke daniel

Den slags er så tragisk.....

Anmeld

2. august 2012

Ciss

jydeinden skriver:

jeg tror bestemt man skal have en massiv styrke og en massiv tro på at det er til ens eget bedste. og så skal man nok minde sig selv om HVER gang hvorfor man gør det man nu vælger.

for nogen lykkeds det ikke, for andre gør det, men nemt tror jeg aldrig det bliver.

mine svigerforældre har mange ting som JEG ikke kan lide ved, men lige på punktet alkohol har jeg stor respekt for dem, netop fordi de selv har taget valget og sagt stop.

men under visse omstændigheder kunne jeg bestemt godt være bekymret for især min svigermor.

for at de klarer at holde fast ved sit valg.

- men det betyder selvfølgelig ikke, at alle uenigheder og gnidninger og irritationer forsvinder.

Anmeld

2. august 2012

Ciss

BabyWish2012 <3 skriver:

Min sviger drikker ret ofte, da vi boede derhjemme kunne der godt forsvinde 8 øl på en dag. 

Det lyder af ret meget, hvis det er noget, som sker ofte...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.