Alkoholproblemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2012

Ciss

FrkRaarup skriver:

Der er 1 der bestemt drikker for vildt på min kærestes side og 1 på min der ikke kan styre det..

Det er bestemt noget der påvirker hele familien. Han må ikke passe min kærestes barn og kommer hellere ikke til at passe mit! Han kan blive SÅ modbydelig når han er fuld, og det går ofte ud over mig! Ja, og ellers alle andre omkring ham. Der er ingen der går fri fra en sviner!

Personen på min side bliver utrolig træls når hun er fuld. Og alkohollen har taget 2 skilsmisser med sig og et lidt dårligt forhold til mig.

Håber dog det ændre sig, når baby kommer!

Det kan virkelig sætte sine spor i familien, når der er nogen med alkoholproblemer!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

FrkRaarup

Ciss skriver:

Det kan virkelig sætte sine spor i familien, når der er nogen med alkoholproblemer!

Ja! Det ødelægger bare så meget!

Anmeld

2. august 2012

jydeinden

Ciss skriver:

Inspireret af tråden, om forholdet til mormor og farmor, så begyndte jeg at lægge mærke til, at mange af dem, som havde problemer med den ene eller den anden angiver, at alkoholproblemer ligger bag.

Egentlig virker det, som om der er rigtig mange, som har vanskelige forhold til en eller flere af sine børns bedsteforældrer pga at disse har alkoholproblemer.

Jeg begyndte at spekulere på, hvor udbredt dette egentlig er?

Min mands farfar var voldelig alkoholiker og familien er stadig til en vis grad præget af det.

Derfor denne afstemning. Jeg kan desværre ikke oprette den, så folk kan være anonyme i eventuelle svar.

ja og nej til dit spørgsmål.. mine svigerforældre er alkoholikere i den forstand at man aldrig nogensinde når man først er blevet det, ikke er det igen, men de kalder sig begge tidligere alkoholikere da de slet ikke drikker mere, og min svigerfar en gang har været det der hedder alkohol konsulent og hjulpet andre som havde det skidt .

Anmeld

2. august 2012

Camulla

Ciss skriver:

Inspireret af tråden, om forholdet til mormor og farmor, så begyndte jeg at lægge mærke til, at mange af dem, som havde problemer med den ene eller den anden angiver, at alkoholproblemer ligger bag.

Egentlig virker det, som om der er rigtig mange, som har vanskelige forhold til en eller flere af sine børns bedsteforældrer pga at disse har alkoholproblemer.

Min mands farfar var voldelig alkoholiker og familien er stadig til en vis grad præget af det.

Derfor denne afstemning. Jeg kan desværre ikke oprette den, så folk kan være anonyme i eventuelle svar.

Min mor var alkoholiker og døde af druk i 2005, min far er alkoholiker og min mands mor drikker også. Så her er det kun farfar som ikke gør... 

Anmeld

2. august 2012

MorDk

Ja desværre... (på hans fars side)

Anmeld

2. august 2012

nielsen80

Hvor er det egentlig skræmmende, at ud af 47 stemmer, så er der næsten 50%, som har alkoholproblemer i den nærmeste familie

Anmeld

2. august 2012

isabellasmor

Ciss skriver:

min kærestes mor er alkoholiker, og er rigtig tarvelig overfor ham når hun er fuld, og  også når hun ikke er fuld. der ligger en masse andet bag også, men mht vores datter så er det primært det drikkeri, der gør at de ikke har noget forhold, men også andre ting som fx. hun vil aldrig besøge os, hun spørg aldrig til isabella, hun giver sine to andre børnebørn gaver, men har så ikke penge til en gave til isabella.. takker nej til jul osv (nok fordi hun hellere vil sidde med sin døtre og drikke som de plejer).... ja jeg kunne blive ved... hun er skide sød og snakke med, men hun er SÅ ond overfor min kæreste. så på dét punkt kan jeg ikke fordrage hende  

men så er det dejligt at min familie har taget så godt imod min kæreste, og at min datter har en FANTASTISK mormor der kun vil hende det bedste og som altid er klar med hjælp / gode råd. hun sender da også en sms hver dag og spørg hvad Isabella laver og hvordan hun har det  (selvom vi rimelig tit er derhjemme og omvendt)  

Anmeld

2. august 2012

Ciss

jydeinden skriver:

ja og nej til dit spørgsmål.. mine svigerforældre er alkoholikere i den forstand at man aldrig nogensinde når man først er blevet det, ikke er det igen, men de kalder sig begge tidligere alkoholikere da de slet ikke drikker mere, og min svigerfar en gang har været det der hedder alkohol konsulent og hjulpet andre som havde det skidt .

Det synes jeg faktisk, at der står respekt af!

Anmeld

2. august 2012

Ciss

Camulla skriver:

Min mor var alkoholiker og døde af druk i 2005, min far er alkoholiker og min mands mor drikker også. Så her er det kun farfar som ikke gør... 

Hvor er det trist.....

Anmeld

2. august 2012

Ciss

MorDk skriver:

Ja desværre... (på hans fars side)

Lidt skræmmende, at der er så mange, som har det sådan.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.