Er mormor bedre end farmor?.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2012

SaNiNa

Da vi var børn min søster og jeg var det altid mormor og morfar men nok mest fordi de boede lidt længere væk end vores farmor og farfar dem så vi jo tit. (ikke at vi ikke holder af farmor og farfar for det gør vi utrolig meget)

Nu hvor jeg selv har fået børn er både farmor farfar og mormor morfar guld være der er ingen bedre end den anden part.

De elsker den allesammen farmor og farfar bor jo lige neden under så dem ser børnen tit og mormor og morfar bor 30 min væk så det ser vi også ofte.

Men det er på forskellig måde de elsker/hold af dem da de jo ikke se mormor og morfar hver dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

isabellasmor

Her er mormor den bedste. Simpelthen fordi, min svigermor er dranker. Hun har altid forskels behandlet hendes 3 børn, min kæreste får altid afvide han ikke er god nok, han kan ikke finde ud af noget osv. Men hun opgav ham også da han var 7 og sendte ham på opholdssted . Så kunne han blive der til han var 17 uden at måtte komme på weekend særlig tit... Stakkels dreng 

Men nu er han voksen, har succes, har fået en datter (og mig) , og har KÆMPET for at nå hertil med både psykologer, min familie og mig. Men han er stadig ikke god nok....

Det er vores datter heller ikke. Det er aldrig blevet sagt direkte, men hun spørg aldrig til hende, hun giver sine andre børnebørn gaver, men har så ikke penge til at give Isabella, hun gider aldrig komme på besøg  osv osv..... 

Men min mor og familie har været der HELE TIDEN. Fra jeg blev gravid (ja og før jeg blev gravid også) til nu. Og grundet alt det  og meget andet er mormor klart at foretrække. Både for os voksne, og vores datter. 

Anmeld

2. august 2012

CaWi

Personligt har jeg altid været mest knyttet til min farmor. Tror det er fordi vi boede hos farmor og farfar et års tid da jeg var mindre, og vi besøgte oftere dem end mormor. Men mormor var selvfølgelig også en vigtig del i min opvækst.
Mht mit eget barn (som kun er tre mdr) så bliver han nok mest knyttet til sin farmor og farfar. Kun af den grund at de bor 5 min væk og mormor og morfar bor halvanden time væk.
Jeg er rigtig ked af at de bor så langt væk, og at de ikke får set lillemanden så tit som farmor og farfar. Men vil selvfølgelig gøre mit til at de stadig bliver knyttet til hinanden.
Mht hvordan farmor er, så kan vi (synes jeg selv) snakke om alt og kalde hinanden hvad man vil. Har feks kaldt hende en sladretante og sagt jeg synes hun er hysterisk ang rengøring.
Selvom vi har det godt sammen, så så jeg hellere det var min mor der passe den lille mest. Af den simple grund at hun er mere afslappet omkring det at være mormor og jeg får tingen som jeg gerne vil.
Det er min svigermors første barnebarn, og hun opføre sig virkelig som om hun er på stoffer. Altså hun bliver helt høj af at passe og holde ham. Og så e hun pædagog, og tror nogen gange hun ved bedst. Og hun vil også gerne være den bedste.MEN jeg bærer over med hende og håber det bliver bedre ved den næste.

Anmeld

2. august 2012

KarinaA

kicha skriver:

Hvordan er det hos jer er mormor bedre end farmor?? Syns godt nok man læser mange tråde om de irriterende svigermødre men ikke så mange om ens egne mødre. Bærer man mere over med sin egen mor?? Syns faktisk ofte når jeg læser disse tråde at jeg faktisk ikke ser så meget andet end en farmor der er glad og stolt af sit barnebarn og en mor som nogen gange virker til bare gerne at ville brokke sig over svigermor??

Hos os er der ingen mormor og en skøn farmor som jeg ikke vil bytte væk

her er der desværre ikke en farmor  

hverken biologisk, eller sted... 

jeg savner da at have en svigermor, så det gør lidt ondt når folk brokker sig så meget over dem ..  

Anmeld

2. august 2012

TeamRocket

Her er mormor bare bedre- det er hende der står på spring for at hjælpe, altid, det er hende der går op i børnene, det er hende der kender os bedst, og det er hende børnene fortrækker. Farmor måtte såmænd gerne være med- men hun er så modbydelig mod min mand når hun er fuld, når hun endelig kommer på besøg- gider hun ikke snakke med børnene men kun om sig selv og sine drukrejser til bulgarien osv Jeg bryder mig ikke om hende men brokker mig heller ikke over hende, hun må selv om hvordan hun vil leve sit liv, hun må bare acceptere at vi ikke rigtig gider hører på alt det druk rod.

Anmeld

2. august 2012

fairlady

kicha skriver:

Hvordan er det hos jer er mormor bedre end farmor?? Syns godt nok man læser mange tråde om de irriterende svigermødre men ikke så mange om ens egne mødre. Bærer man mere over med sin egen mor?? Syns faktisk ofte når jeg læser disse tråde at jeg faktisk ikke ser så meget andet end en farmor der er glad og stolt af sit barnebarn og en mor som nogen gange virker til bare gerne at ville brokke sig over svigermor??

hos os er der ingen farmor eller farfar. Der er mine forældre punktum. Så er da glad for den familie vi har.

Anmeld

2. august 2012

Muffinmus

her er der ingen forskel, mormor er lige så god som bedstemor(farmor):-)

Anmeld

2. august 2012

AnneBJ

Jeg har ikke læst hele tråden.. 

Min søn har 3 hold bedsteforældre; min mor + mand, min far +kone og mine svigerforældre.

Min mor bor 2 km fra os, min far bor en times kørsel herfra og mine svigerforældre ca. 1 kvarters kørsel væk.

Vi ser dem ikke lige meget, men de er alle gode og kærlige bedsteforældre, som både Felix og hans forældre elsker (altså også i deres bedsteforældrerolle)

Der er ikke ting som min mor må, som min kæreste mor ikke må. Men der er "kampe" jeg ikke tager med min svigermor, fordi jeg gerne vil være en god svigerdatter, og ved at vi ser ret forskelligt på børneopdragelse. Hvis hun røg min søn lige oop i hovedet ville jeg gøre noget, men fordi hun er af en anden overbevisning end mig hvad angår soverytme kan jeg ikke hidse mig op over.

Derimod kunne jeg finde på at "levere" flere instrukser hvis min mor skal passe Felix. Af den simple grund ejg ved hun følger dem, og hvis ikke har hun en grund. Det er ikke tilfældig børnepasning, men derimod kvalificeret pasning, hvor der bliver tænkt over, at sukker fx ikke er nødvendigt endnu - fred være med, hvis han får sukker, men jeg synes det er fint at tænke over, om det absolut er nødvendigt; drengen er 16 mdr., og spiser stort set alt, også uden sukker!

Jeg har (indtil videre ) "kun" udsigt til at blive farmor. Jeg kan godt forstå hvis min kommende svigerdatter har ting hun gerne kun vil dele med sin mor og ikke mig, men jeg vil gøre hvad jeg kan for at være en god svigermor; én man har lyst til at være sammen med, en som ikke blander sig i alt og så vil jeg tale med mine børn og deres kærester om, hvad vi gerne "vil" med hinanden. Det skal være ok at sige: "hvor er det træls du altid vil give ham sukker, kan du ikke prøve med.... i stedet?"

Sikke en smøre! Grundlæggende er jeg sikker på (sådan er det herhjemme) at mormor ikek er bedre end farmor, men mor er (ofte) bedre end svigermor...  (vi har trods alt også være på det der job "mor" i ret mange år når vores børn får børn, det ville være træls hvis deres svigermor så kunne "rangere" ligeså højt som os rigth away!)

Anmeld

2. august 2012

annec

kicha skriver:

Min søns farmor er fantastisk, hans mormor er alkoholiker. Så hende er der ikke så meget at prale af

Anmeld

2. august 2012

AnneBJ

Happiness skriver:

Her er farmor lige så god som mormor Ja vi er langt fra enige i alt ting, men det skal ikke påvirke min søns forhold til sin farmor! Jeg bider det i mig når min søn er til stede, og for den skyld hans far Så må mine veninder høre på mit brok

Og så er jeg da også langt fra enig i alt ting med min mor Men igen, det skal min søn da slet ikke blandes ind i!

Vi gør meget ud af at de er lige værd! For det er de da! Han er også lige meget hos dem. Og de er også gode til at "deles" om ham når de begge er til stede

Sådan (forsøger!) vi også at gøre!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.