Er mormor bedre end farmor?.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2012

PernilleogLouis

Stéphanie skriver:

Her er farmor og mormor lige gode, men på hver deres måde.

Jeg er en af de heldige der bare har verdens bedste svigermor, og jeg forguder hende. Overtræder hun mine/vores grænser herhjemme for hun det at vide, det samme gør min mor.

Nu får ungerne så lidt mere med deres farmor at gøre end mormor, da mormor bor lidt over en times kørsel væk fra os, hvorimod farmor bor under en km væk.

Min svigermor kan også godt blandes sig i en masse ting som ikke kommer hende ved og der bliver hun bedt om at blande sig udenom!!! Og det gør hun også, i et stykke tid i hvert fald

Syns det er super fint at du faktisk siger det til hende hvordan skulle hun ellers lære det (også selvom hun kun lærer det for kort tid )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

Lene32

Her har børnene ingen farmor,da hun døde for mange år siden.
Mormor er højt elsket af dem begge og i og med at vi flyttede tættere på hende for 9 mdr siden har hendes forhold til vores søn på 3,virkelig forbedret sig.Han ser mormor meget oftere nu og de er så tætte.Her i weekenden skal han for 1.gang nogensinde overnatte hos hende alene,det blir spændende hvordan det går men er nu ikke bekymret,de kommer til at råhygge til den store guldmedalje uden tvivl
Vores datter på 2 mdr elsker også mormor,hun er så tryg ved hende og smiler stort hver gang hun ser hende
Børnene har også en bedstemor,det er min stedmor.David elsker hende højt,han har et virkelig stærk bånd med hende.Amanda er også tryg ved hende og gir hende smil på smil
Faktisk vil jeg ikke sige at den ene er bedre end den anden hos os.

Anmeld

2. august 2012

PernilleogLouis

Jibbe skriver:

Jeg synes farmor er fantastisk og hun har da stadig sine fejl jeg er langt fra altid enig med hende men det ville dælme også være kedeligt hvis jeg var! Og hun kunne jo aldrig finde på at gøre noget i ond mening - hun gør hvad hun tror er bedst. Så kan man jo sige fra på en pæn måde - det fatter de altså godt! Alle har forskellige grænser men det er også svært at vide at man overtræder den hvis der aldrig bliver sagt fra.
I øvrigt er farfar mere fantastisk end farmor i Frejs øjne

Anmeld

2. august 2012

Stéphanie

kicha skriver:

Syns det er super fint at du faktisk siger det til hende hvordan skulle hun ellers lære det (også selvom hun kun lærer det for kort tid )

Nu er jeg bare generalt en meget åbenmundet person, og har virkelig den mening at hvis ikke man åbner munden og siger tingene til folk, så kommer de aldrig til at tænke over det, eller ændre eller hvad det nu end måtte være.

Det er jo også af respekt for hende at jeg faktisk siger det, så jeg ikke bare ender med at brænde inde og ikke vil være i nærheden af hende. Og ved at hun har det på præcis sammen måde

Anmeld

2. august 2012

PernilleogLouis

LBK skriver:

Da jeg var lille var den KUN farmor der duede... Det var alene fordi jeg altid følte at min mormor ikke havde tid til mig når jeg var på besøg hos hende, og hos farmor fik jeg ALL den opmærksomhed jeg ville have.. Hun døde desværre da jeg var 6 år gammel og det er i dag stadig et stort tab..

Hvad min egen datter angår er farmor og mormor lige gode. INKL. farfar og morfar..

De elsker min datter alle sammen og hvad angår pasning og hyggestunder bliver der ikke gjort forskel. Vi skifter mellem mormor og farmor så vidt der er muligt.  At jeg selv engang imellem føler jeg får grå hår af svigerfamilien skyldes simpelthen at vi er så forskellige, men det ser jeg stort bort fra når min datter er til stede og så kan jeg altid brokke mig lidt til manden

Jeg elsker min egen familie og min svigerfamilie

dejligt indlæg for selvom man er ved at få grå hår i hovedet over sviger så er det rigtig syns hvis det går udover børnene

Anmeld

2. august 2012

PernilleogLouis

lotchen skriver:

Dejligt at læse fra en farmor selv

Må indrømme, at jeg nogle gange tænker over, hvordan det skal gå når Oliver engang bliver voksen og får sin egen familie, når jeg kan læse herinde, hvordan nogle svigermødre bliver skyet som pesten bare fordi de gerne vil holde den lille ny eller tillader sig at tage barnet op uden forudgående tilladelse fra moren Kan også være det er svært for mig at tænke på, at jeg til den tid ikke vil være den vigtigste kvinde i hans liv (forhåbentlig da) hvis hans kæreste så ikke er en man svinger så godt med.

Må jo bare opdrage ham til at finde søde kærester

det er absolut også den plan jeg har med min dreng

Anmeld

2. august 2012

PernilleogLouis

Stéphanie skriver:

Nu er jeg bare generalt en meget åbenmundet person, og har virkelig den mening at hvis ikke man åbner munden og siger tingene til folk, så kommer de aldrig til at tænke over det, eller ændre eller hvad det nu end måtte være.

Det er jo også af respekt for hende at jeg faktisk siger det, så jeg ikke bare ender med at brænde inde og ikke vil være i nærheden af hende. Og ved at hun har det på præcis sammen måde

iigen rigtig god holdning du har - tror nemlig lige præcist det sker for mange at de brænder inde med for mange ting istedet for at komme ud med det også selvom det er negativt

Anmeld

2. august 2012

klmf

kicha skriver:

det er absolut også den plan jeg har med min dreng

Man må jo gøre sit til at præge dem til at omgive sig med gode mennesker

Anmeld

2. august 2012

Stéphanie

kicha skriver:

iigen rigtig god holdning du har - tror nemlig lige præcist det sker for mange at de brænder inde med for mange ting istedet for at komme ud med det også selvom det er negativt

Lige præcis, vi har kun et liv, og det er altså for kort til at rende rundt og være sur og bære nag

Anmeld

2. august 2012

LBK

nielsen80 skriver:

Sikke et skønt indlæg,og du lyder simpelthen som drømme farmor og svigermor.

Til ts

Nu er barnet ikke kommet endnu, men regner med, at det klart bliver farmor som hitter her. Hun har et kæmpe overskud, og elsker børn. Min mor arbejder endnu, og har slet ikke samme overskud eller lyst til børn. Jeg har et godt forhold til begge, men tror helt sikkert farmor kommer til at spille en større rolle i mit barns liv.
( hun har desuden opdraget verdens dejligste mand, så helt tosset kan hendes metoder ikke være:)

Hvor er det et dejligt indlæg du har.. Men bliver virkelig "KEd af " at høre dig og generelt andre mennesker sige at mormor har en fordel.. Det samme gav min svigermor udtryk for da vores datter var nyfødt.. Mellem linjerne sagde hun at det var "snyd" at mormor tilbragte mere tid sammen med barnet.. Og jeg kan da godt forstå hvad hun mener, men jeg tror tit at svigermødre glemmer at den nybagte mor kan have behov for at være sammen med sin egen mor for at få afdækket sine behov. At mormor så er i samme rum som barnet det er jo selvfølgelig rigtigt.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.