kicha skriver:
Nu har jeg en dreng og jeg tænker åh så bliver jeg farmor og farmor er bare aldrig så god som mormor (det er i hvert fald jeg jeg ofte syns jeg læser) så om 20 år jeg jeg måske en af de irriterende farmødre der bliver skrevet om
Tænker bare at det godt kan være at man måske bare syns det virker som om farmor er mere kontrollerede osv men mormor er måske lige så slemt men man ligger bare ikke mærke til det fordi man bærer mere over med sin egen mor?? (siger ikke det er sådan med dig mener bare generelt)
Ofte læser man også at mor som regel helst vil ha det er mormor der passer fremformarmor
Tænker bare at det godt kan være at man måske bare syns det virker som om farmor er mere kontrollerede osv men mormor er måske lige så slemt men man ligger bare ikke mærke til det fordi man bærer mere over med sin egen mor?? (siger ikke det er sådan med dig mener bare generelt)
Altså min svigermor er meget kontrollerende, hun forventer af min kæreste skriver og ringer til hende HELE tiden fordi hun ikke har andre at sludre med. Det skal lige siges min kæreste ikke har tid til at snakke 45 min af gangen og uanset hvor mange gange han siger det forstår hun det ikke.
Hun ringer tit når hun er fuld og fortæller at nu har hende og min kærestes far været oppe og skændes igen og bla bla bla. Min kæreste gider igen ikke indblandes.
Hun bagtaler tit min mor og synes det er sjovt at være nedladende overfor min familie. Især min mor og hendes forlovede.
Hun blander sig i vores økonomi og hvad vi skal og ikke skal med hensyn til penge, job, og andre ting. Hun presser hele tiden på med ting vi skal gøre.
Hun vil rigtig gerne have kontrol og da vi boede hos dem i en måned stod hun bevidst udenfor døren fordi jeg snakkede privat med min far om skat. Som hun så derefter også blandede sig i.
Ja, kan blive ved.
Elsker min svigermor og det er overhovedet ikke for at gøre min mor bedre. For min mor er også dårlig til andre ting. Hun lovede os nogle borde fra IKEA i julegave som vi ville få når vi flyttede i noget større, nu er vi flyttet og sagde vi gerne bare ville have det ene bord, jamen så kunne vi da bare få deres, og uanset hvor meget jeg presser på, får vi det bare aldrig.
Men jeg er ikke i tvivl om de vil være ligeså gode som både mormor og farmor på hver deres måde.