Er mormor bedre end farmor?.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2012

Hjerterum

Hos os er det min svigermor som er den bedste og jeg elsker hende overalt på denne jord . Hun er den bedste farmor til vores børn, hvor min egen mor er ligeglad med dem.

Så skønne svigermødre findes altså, ved ikke hvad jeg skulle have gjort uden min

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

isabellasmor

TeamRocket skriver:

Her er mormor bare bedre- det er hende der står på spring for at hjælpe, altid, det er hende der går op i børnene, det er hende der kender os bedst, og det er hende børnene fortrækker. Farmor måtte såmænd gerne være med- men hun er så modbydelig mod min mand når hun er fuld, når hun endelig kommer på besøg- gider hun ikke snakke med børnene men kun om sig selv og sine drukrejser til bulgarien osv Jeg bryder mig ikke om hende men brokker mig heller ikke over hende, hun må selv om hvordan hun vil leve sit liv, hun må bare acceptere at vi ikke rigtig gider hører på alt det druk rod.

Sådan er det også her. Det er sq trist. Men så er det godt de har sådanne nogle fantastiske mormødre 

Anmeld

2. august 2012

AnneBJ

lisbeth jess skriver:

Til alle svigerdøtre vil jeg sige. Fortæl jeres svigermor hvad hun gør af gode ting, først, og bagefter så bed hende om at ændre det i gerne vil have ændret.Hun vil så gerne tror jeg.

Et dejligt råd! 

Anmeld

2. august 2012

Miin'Baby'Mus

kicha skriver:

Hvordan er det hos jer er mormor bedre end farmor?? Syns godt nok man læser mange tråde om de irriterende svigermødre men ikke så mange om ens egne mødre. Bærer man mere over med sin egen mor?? Syns faktisk ofte når jeg læser disse tråde at jeg faktisk ikke ser så meget andet end en farmor der er glad og stolt af sit barnebarn og en mor som nogen gange virker til bare gerne at ville brokke sig over svigermor??

Hos os er der ingen mormor og en skøn farmor som jeg ikke vil bytte væk

Hm, det kan da godt være.

Da jeg var lille ville jeg helst være hos mormor og var sådan set ikke specielt glad for farmor.

Men ellers så tror jeg stadig det er sådan, tror mere det er fordi at jeg ikke ville kunne få mig til at sige til svigermor at det hun gør er træls eller hvad det nu kunne være, hvorimod jeg sagtens ville kunne sige til min mor at hun skal lade være med at gøre sådan og sådan.

Tror det er den forskel der er. Jeg kan også se på min svigerinde at kærestens side af familien er nogle hun anstrenger sig for at være søde overfor når den lille er der, men jeg sidder selv og bliver irriteret på dem når jeg kan se hvad de laver - og det er endda selvom vi rigtig godt kan lide dem som person, de er rigtgig søde mennesker, men ligeså snart der er børn så har vi bare nogle ting de ikke skal, men vi kan ikke få os til at sige det da de ikke er "vores familie"

Gav det mening?

Anmeld

2. august 2012

lukaj

jeg har altid været mest knyttet til min farmor, jeg var altid på ferie hos farmor et par uger hver sommer, ofte med en veninde eller to

min mormor tror jeg kun jeg har haft overnatninger af en, maks 2 dage hos. det var også altid farmor der passede os når mine forældre skulle noget, også selvom min mormor faktisk boede tættere på os.

nu døde min mor da jeg var barn så mine børn kender kun til farmor men hun er bare den bedste i verden. jeg elsker min svigermor, og ville ikke undvære hende for noget

Anmeld

2. august 2012

modesty

Jeg så helt klart min mormor og morfar mest da jeg var barn. De boede tæt på og farmor boede langt væk. Og så har min mor aldrig haft et helt gnidningsløst forhold til min farmor.

Men i dag elsker jeg min mormor og farmor lige højt. 

Min dreng ser helt klart mormor og morfar mest af den simple grund at de bor lige rundt om hjørnet, og farmor bor næsten to timer væk. Mormor og morfar passer ham tit.

Men jeg har det rigtig fint med hans farmor, som er en rigtig dejlig bedstemor og god til børn. Så har ingen problemer overhovedet med at hun ser min søn - og hvis hun boede tættere på ville hun helt bestemt se mere til ham.

Anmeld

2. august 2012

Zafir

kicha skriver:

Nu er jeg nysgerrig og du behøver ikke svare hvis du ikke har lyst men selvom du måske har et dårligt forhold til din mor( hvis det er derfor de ikke vil se hende så meget) ville det så ikke være synd at dine børn ikke lærer hende at kende og omvendt?? 

Min mor er psykisk syg og har fravalgt at se os.

Anmeld

2. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Min søn har ingen farmor, men det betyder ikke, at mormor får flere friheder.
Mine forældre passer ikke nogen af mine børn, og selvom de meget gerne vil blande sig i mit og vores liv, får de ikke lov - mit liv, mine regler

Min datter har den mest fantastiske farmor. Hun er en super dejlig kvinde, og jeg håber, min datter vil få et godt forhold til hende og lære meget fra hende (de har kun set hinanden en gang, da de bor langt væk, men når hun bliver ældre, skal hun oftere derned sammen med sin far)

Anmeld

2. august 2012

Frk-Lotusblomst

kicha skriver:

Grundene du beskriver her ville ikke være nok til at jeg ville sende mit barn mere hjem til mormor end farmor men hvis det er det du ville gøre så syns jeg det er super at du også skriver at du ville gøre det omvendt hvis det var mormor der havde de meninger  Og selvfølgelig kan der ligge meget bag men som skrevet tidligere syns jeg bare ofte at farmor bliver gjort mere irriendternde end hun er

.. Det tror jeg ikke jeg har tænkt over før.. og tror det er meget individuelt. Men det kand a godt ske du har fat i noget.

Anmeld

2. august 2012

Jibbe

kicha skriver:

Syns faktisk det er ret skønt du selv kan sige det sådan ( det er ik dårligt ment om nogen bare dejligt at du bare syns farmor er skøn)

Jeg synes farmor er fantastisk og hun har da stadig sine fejl jeg er langt fra altid enig med hende men det ville dælme også være kedeligt hvis jeg var! Og hun kunne jo aldrig finde på at gøre noget i ond mening - hun gør hvad hun tror er bedst. Så kan man jo sige fra på en pæn måde - det fatter de altså godt! Alle har forskellige grænser men det er også svært at vide at man overtræder den hvis der aldrig bliver sagt fra.
I øvrigt er farfar mere fantastisk end farmor i Frejs øjne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.