Er mormor bedre end farmor?.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2012

Ina33

kicha skriver:

Hvordan er det hos jer er mormor bedre end farmor?? Syns godt nok man læser mange tråde om de irriterende svigermødre men ikke så mange om ens egne mødre. Bærer man mere over med sin egen mor?? Syns faktisk ofte når jeg læser disse tråde at jeg faktisk ikke ser så meget andet end en farmor der er glad og stolt af sit barnebarn og en mor som nogen gange virker til bare gerne at ville brokke sig over svigermor??

Hos os er der ingen mormor og en skøn farmor som jeg ikke vil bytte væk

Her hjemme er farmor desværre død. Og mormor har vi ingen kontakt til. 

Da jeg selv var barn var farmor og mormor lige gode, men jeg var også uønsket af min mor, så hun har nok ingen holdning haft til det.... 

Jeg ser dog ofte denne tendens du skriver om hos mine veninder, og jeg synes det er ret ærgerligt at det er sådan. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2012

Solstrålebørn

kicha skriver:

Hvordan er det hos jer er mormor bedre end farmor?? Syns godt nok man læser mange tråde om de irriterende svigermødre men ikke så mange om ens egne mødre. Bærer man mere over med sin egen mor?? Syns faktisk ofte når jeg læser disse tråde at jeg faktisk ikke ser så meget andet end en farmor der er glad og stolt af sit barnebarn og en mor som nogen gange virker til bare gerne at ville brokke sig over svigermor??

Hos os er der ingen mormor og en skøn farmor som jeg ikke vil bytte væk

Ingen af delene her... Jeg har ikke kontakt med min mor.. Farmor er heller ikke så tit.. 

Anmeld

3. august 2012

samantha1986

kicha skriver:

men er det ikke lidt syndt for farmor at hun ikke får lov at prøve fordi du ikke tør sige hvordan du vil ha det?? Det kan jo meget vel være at hun acceptere det uden problemer.)

Jo måske men jeg er mere tryg ved min mor. Hun har i et år passet min niece når min søster har brug for det så hun har haft med små børn at gøre. Mn det har min svigermor ikke. Og min datter bliver meget urolig omkring min svigermor fordi hun er helt oppe pg køre når vi ser dem. Ved det er fordi hun bare er glad for hende men det gavner ikke nogen. 

Anmeld

3. august 2012

Carina:-)

Her dur mormor ikke -

Af flere årsager er hun ikke inde i vores liv.

Jeg er så heller ikke vild med svigermor,...

Hun har 4 sønner ,som hun gør stor forskel på.

Jeg har selv 4 drenge (og 3 piger) Og er selv svigermor

Og hun og jeg har et rigtigt godt forhold.

Jeg passer så også på ikke at blive et svigermonster,men det vil jeg også gøre når det engang er en af tøserne der kommer i fast fohold-

Jeg kunne aldrig drømme om ,at "udnytte" at jeg måske har en fordel som mormor .

Men vi er så også en stor fam. hvor der altid er plads til en mere,og derfor tror jeg at drengenes kærester altid har følt sig velkomne og så bliver ens forhold jo også derefter

Anmeld

3. august 2012

Carina:-)

Ina33 skriver:

Her hjemme er farmor desværre død. Og mormor har vi ingen kontakt til. 

Da jeg selv var barn var farmor og mormor lige gode, men jeg var også uønsket af min mor, så hun har nok ingen holdning haft til det.... 

Jeg ser dog ofte denne tendens du skriver om hos mine veninder, og jeg synes det er ret ærgerligt at det er sådan. 

Det er nemlig ærgeligt.

Ser det også tit,og tænker tit at de kommer jo til at mærke det selv når deres sønner får børn

For deres drenge vil jo føre tendensen videre.....Man gør jo som man har set hjemme

Anmeld

3. august 2012

Kløver

Vi har fantastiske bedsteforældre på begge sider, mit gæt på det ofte kan give problemer på sviger fronten, er at man nok er mere enig med sine egne forældre eller man bedre forstår kommunikationen, det er nok størstedelen som går galt her. Samtidig kan det godt være svært hvis der ikke bliver givet plads eller de går ind og tager over, synes det Er sværere at sige fra overfor svigermor da jeg ikke vil såre hende, så kan være vanskeligt

Samtidig har vi af flere årsager valgt min biologiske far og hans kæreste, fra så er ikke kun svigermor og svigerfar som kan give udfordringer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.