Er mormor bedre end farmor?.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2012

_-Kathrine-_

kicha skriver:

Du behøver ikke uddbybe hvis du ikke vil men er der nogen særlig grund til det er mormor når farmor er tættest på eller er det bare for di det er mormor

De interesserer sig desværre ikke så meget for os, som vi kunne ønske os!
Min mand er opdraget med "intet nyt, er godt nyt" så hører aldrig fra dem.
Har selv prøvet at tage initiativ mange gange til at få skabt noget kontakt, især for min søns skyld, men det er som om det ikke rigtig virker!
Og kan også mærke det på ham at han liiiige skal se dem an når vi ser dem, hvorimod mine forældre kaster han sig i armene på når de kommer...
Så det er ikke fordi vi ikke selv gør noget for det - det er skide ærgeligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

Holbæktrunten

kicha skriver:

Hvordan er det hos jer er mormor bedre end farmor?? Syns godt nok man læser mange tråde om de irriterende svigermødre men ikke så mange om ens egne mødre. Bærer man mere over med sin egen mor?? Syns faktisk ofte når jeg læser disse tråde at jeg faktisk ikke ser så meget andet end en farmor der er glad og stolt af sit barnebarn og en mor som nogen gange virker til bare gerne at ville brokke sig over svigermor??

Hos os er der ingen mormor og en skøn farmor som jeg ikke vil bytte væk

Farmor er klart den bedste her.... Bedstefædrene står vist på lige fod

Anmeld

2. august 2012

samantha1986

kicha skriver:

Hvordan er det hos jer er mormor bedre end farmor?? Syns godt nok man læser mange tråde om de irriterende svigermødre men ikke så mange om ens egne mødre. Bærer man mere over med sin egen mor?? Syns faktisk ofte når jeg læser disse tråde at jeg faktisk ikke ser så meget andet end en farmor der er glad og stolt af sit barnebarn og en mor som nogen gange virker til bare gerne at ville brokke sig over svigermor??

Jeg vil ikke nødvendigvis sige at mormor er bedre end farmor, men både min søster og jeg vælger vores mor når vores børn skal passes. Jeg snakkede med min mor om det en dag. Og ddt er jo ikke fordi man ikke kan lide kærestens mor. Men for mit vedkommende så føler jeg mig tryg ved min mor. Og jeg kan sige til hende hvordan tingene skal være og hvordan de ikke skal være. Hvor jeg ved kærestens mor ikke bryder mig om at skulle sige det hvis hun nu synes jeg er underlig. 

Plus kærestens mor er helt oppe og ringe når hun ser den lille og det bliver for meget for vores barn som bliver meget utryg.Min kæreste har ikke noget imod at mormor tager hende pg han kan se hun er glad for hende og husker hende. 

Anmeld

2. august 2012

DLM

Da jeg var lille var jeg mere hos farmor end mormor, men de var skønne kvinder begge 2

Min egen søn derimod har kun mormor da hans farmor er død men han har heldigvis stadig en farfar som han er rigtig glad for.

Anmeld

2. august 2012

Kay

min mormor har altid været den bedste

fordi hun gav sig tid til os, og altid var der... hvilket min farmor ikke havde tid til...

i kærestens familie er det farmor (hun hedder så bedste) der er den bedste i verden...

tror bare man gennerelt har en favorit... og sådan er det...

Anmeld

2. august 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Altså nu har jeg jo ingen svigermor  Men Idas farmor kunne ikke være bedre. Hun er skøn  Og det er min mor også.

Anmeld

2. august 2012

chael

Både og

Mine unger er mere samme med deres mormor end farmor. Og sådan vil det nok altid være for vores vedkommende.

Holder af min svigermor. Men det vil mok altid være sådan, at kvinderne i mændenes liv, altid vil strides lidt. Tror det er en natur lov

Anmeld

2. august 2012

Stéphanie

kicha skriver:

Her er farmor og mormor lige gode, men på hver deres måde.

Jeg er en af de heldige der bare har verdens bedste svigermor, og jeg forguder hende. Overtræder hun mine/vores grænser herhjemme for hun det at vide, det samme gør min mor.

Nu får ungerne så lidt mere med deres farmor at gøre end mormor, da mormor bor lidt over en times kørsel væk fra os, hvorimod farmor bor under en km væk.

Min svigermor kan også godt blandes sig i en masse ting som ikke kommer hende ved og der bliver hun bedt om at blande sig udenom!!! Og det gør hun også, i et stykke tid i hvert fald

Anmeld

2. august 2012

MortilElias2010

Den er svær at svare på

Vi har både mormor og farmor. Mormor er karrieremenneske, så vi ser hende ikke så tit - ligeså med morfar. Men når de er her eller vi besøger dem, så nyder vi alle det. De er sammen med Elias på den måde, de er, når de kan.

Men farmor arbejder ikke, men farfar gør, så hun har været meget på banen fra han var helt lille og de har uden tvivl et stærkere bånd mellem sig. Og det værdsætter jeg meget meget højt. Min farmor (svigermor) har været en velsignelse i vores liv. Så her kommer på ingen måde sure miner på den bekostning.

Det er oftere der er kurre på tråden mellem min mor og jeg. Men når det endelig er, så elsker jeg at være sammen med alle bedsterne!  og Elias får masser ud af det, på hver deres forskellige måde.

De hjælper også til på hver deres måde, farmor og farfar går til hånde, mens mine forældre oftest bidrager økonomisk.

Anmeld

2. august 2012

Eliza

Ja jer er mormor bedst.Farmor ligger oppe på kirkegården. Mallen og jeg nåede desværre aldrig at møde hende. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.