Er mormor bedre end farmor?.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2012

LinLin

Her har min Mors forældre altid været det for mig, det har min farmor ikke! Så det er grunden til forskellen her....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

_-Kathrine-_

Da jeg var barn var jeg lige meget hos både farmor og farfar som hos mormor og morfar.... Og hvad jeg kan forstå på mine forældre(mest min mor), så har der aldrig været den der "åååhhh svigermor"-ting
Herhjemme er det mest mine forældre han ser og blir passet hos, til trods for at mine svigerforældre bor 10 min. Herfra og mine forældre bor 45 min. Herfra...

Anmeld

2. august 2012

Nadia&Daniel

Tja, må indrømme at nogle gange er det hårdt med svigermor (OG svigerfar - han kan være værste)

F.eks.

- Det gjorde vi altså med Daniel, og han er da ikke død af det

- Det gjorde vi altså ikke med Daniel, og han er da ikke død af det

- Vi spiste aldrig før kl. 18.30

- Man skal ikke rette sig ind efter barnet (f.eks. sengetid), barnet må rette sig ind efter mor og far

Ang. min egen mor (og far) - så bor de i Jylland, så ser dem ikke så ofte, så har ikke haft nogen sammenstød eller noget med dem.

Anmeld

2. august 2012

Kamilla-m

kicha skriver:

Endnu en skøn farmor

det må man sige

Anmeld

2. august 2012

Loa

Her er der milevidt forskel på farmor og mormor. Og det er ikke kun fordi det er min mor, men mormor hitter meget bedre end farmor...

Min mor er sød, kærlig og kunne aldrig finde på at opdrage på vores datter eller rette vores opdragelse hvor imod min mands mor næsten ikke gør andet. Hun mener hendes opdragelse er bedst åbenbart, i hvert fald skal hun hele tiden rette på det vi gør... Hele tiden kommentere at hun vel snart skal smide sutten og vel snart skal pottetrænes osv.

Og det gider jeg bare ikke. Så JEG kan klart bedst lide mormor her, MEN jeg kan ikke svare på hvordan Isabella har det. Jeg går ud fra hun kan lide dem begge to, men om hun vil blive tættere med hendes mormor fordi vi besøger hende mest, det kan jeg ikke udelukke....

Anmeld

2. august 2012

Loa

Nårh ja tilføjelse, hos farmor tager hun aldrig hensyn til Isabella mht aftensmads tiden, der kan vi spise alt fra 17.30-19.30!! Selvom Isabella er ved at dejse om af træthed og bliver sur fordi hun er sulten, så laver de nogen gange mad til 19.30, fuldstændigt hovedløst....

Min mor laver altid mad til senest kl.18, fordi hun ved små børn skal spise tidligt.....

Anmeld

2. august 2012

Mother-love

Her er isabella mere glad for sin farmor end sin mormor, men min mor har heller ikke været der før hun var ca.9-10 mdr gammel. Men selvom vi besøger min mor tit, så knytter hun sig ikke til hende som hun har gjort med farmor. Og jeg ville godt nok heller ikke bytte hendes farmor. Hun er simpelthen så god ved isabella.

Hvad mig selv angår.døde min farmor da jeg ikke var ret gammel. Og minmormor har jeg aldrig brudt mig om sådan rigtig. Sidst jeg så hende var til min konfirmation, hvor hun kom og var der i 2 timer og så gik hunigen. Hun døde for ca 4 år siden.

Anmeld

2. august 2012

Jibbe

Her er det farmor der er fantastisk og mormor der er frygtelig. Selvfølgelig er det noget andet når det er er ens egen mor som man kan sige meget til og der er jo to forskellige forhold man har til forhold til der aldrig bliver ens.
Men farmor her er skøn og passer tit Frej. De har faktisk været totalt uundværlige i vores liv.

Anmeld

2. august 2012

PernilleogLouis

_-Kathrine-_ skriver:

Da jeg var barn var jeg lige meget hos både farmor og farfar som hos mormor og morfar.... Og hvad jeg kan forstå på mine forældre(mest min mor), så har der aldrig været den der "åååhhh svigermor"-ting
Herhjemme er det mest mine forældre han ser og blir passet hos, til trods for at mine svigerforældre bor 10 min. Herfra og mine forældre bor 45 min. Herfra...

Du behøver ikke uddbybe hvis du ikke vil men er der nogen særlig grund til det er mormor når farmor er tættest på eller er det bare for di det er mormor

Anmeld

2. august 2012

PernilleogLouis

Nadia&Daniel skriver:

Tja, må indrømme at nogle gange er det hårdt med svigermor (OG svigerfar - han kan være værste)

F.eks.

- Det gjorde vi altså med Daniel, og han er da ikke død af det

- Det gjorde vi altså ikke med Daniel, og han er da ikke død af det

- Vi spiste aldrig før kl. 18.30

- Man skal ikke rette sig ind efter barnet (f.eks. sengetid), barnet må rette sig ind efter mor og far

Ang. min egen mor (og far) - så bor de i Jylland, så ser dem ikke så ofte, så har ikke haft nogen sammenstød eller noget med dem.

NysgerrigNysgerrige nysgerrig men ville disse ting være grunde til at farmor ik vil få lov at passe eller at du ik har det godt m at få passet ham der?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.