Er mormor bedre end farmor?.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2012

nielsen80

LBK skriver:

Hvor er det et dejligt indlæg du har.. Men bliver virkelig "KEd af " at høre dig og generelt andre mennesker sige at mormor har en fordel.. Det samme gav min svigermor udtryk for da vores datter var nyfødt.. Mellem linjerne sagde hun at det var "snyd" at mormor tilbragte mere tid sammen med barnet.. Og jeg kan da godt forstå hvad hun mener, men jeg tror tit at svigermødre glemmer at den nybagte mor kan have behov for at være sammen med sin egen mor for at få afdækket sine behov. At mormor så er i samme rum som barnet det er jo selvfølgelig rigtigt.. 

Tror måske du har citeret en forkert. Ved i hvert fald ikke lige, hvor du ser jeg skriver mormor har en fordel.

Hos os har farmor faktisk en fordel i kraft mere tid...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2012

Giraffen

kicha skriver:

Hvordan er det hos jer er mormor bedre end farmor?? Syns godt nok man læser mange tråde om de irriterende svigermødre men ikke så mange om ens egne mødre. Bærer man mere over med sin egen mor?? Syns faktisk ofte når jeg læser disse tråde at jeg faktisk ikke ser så meget andet end en farmor der er glad og stolt af sit barnebarn og en mor som nogen gange virker til bare gerne at ville brokke sig over svigermor??

Hos os er der ingen mormor og en skøn farmor som jeg ikke vil bytte væk

Min egen farmor er verdens bedste menneske i hele verden og vores datter er opkaldt efter hende...

Og jeg er tosset med min svigermor så er sikker på at vores datter nok skal få et dejligt forhold til både hendes farmor og mormor

Men jeg tror på, at hvis forholdet mellem mor+farmor er betændt fra starten så er det et svært forhold når der kommer børn ind...

Anmeld

3. august 2012

Happiness

kicha skriver:

Du får altså lige denne  - syns det er rigtig skønt at du er så bevist om ikke at gøre forskel

Synes det er rigtig vigtigt! Min mor er også farmor til min brors børn. Og hun har ikke haft et ben til jorden der! Hver gang hun har spurgt om hun måtte besøge ungerne,har deres mormor stået der 5 minutter senere.... Og så hang børnene op af mormor. 

Det gjorde at min mor ikke så børnene i lang tid, da hun følte sig ligegyldig, og sat til side. Nu har de et bedre forhold,men det er stadig lidt mærket af "fortiden".

Så hun er ogs MEGET obs på at lade farmor komme til, når de begge er her. Det er super skønt, at hun bruger sin oplevelse "at det at være farmor", til at gøre det bedre for Lukas' farmor.

Min egen mormor har aldrig været der for mig, og min farmor døde før jeg overhovede var i tankerne, så har "kun" haft min oldemor, som så var "mormor" for mig. Min morfar har jeg aldri kendt, og min farfar døde da jeg var 5år.

Så jeg NYDER at Lukas både har mormor, morfar (min mors mand), Farmor, "grandad"(farmors kæreste), farfar, 2 oldemødre og 1 oldefar  

Han er en meget heldig dreng! Og det skal bevares sålænge det er muligt! Og her mener jeg til den dag de går bort.

Anmeld

3. august 2012

Sujan

Her er det klart farmor der er bedst. Trods jeg ikke er sammen med hendes søn mere..
Mig og min mor er så forskellige og har alt for forskellige meninger..

Men farmor er der altid for mig og den lille og er så god ved hende

Anmeld

3. august 2012

L&V

kicha skriver:

Hvordan er det hos jer er mormor bedre end farmor?? Syns godt nok man læser mange tråde om de irriterende svigermødre men ikke så mange om ens egne mødre. Bærer man mere over med sin egen mor?? Syns faktisk ofte når jeg læser disse tråde at jeg faktisk ikke ser så meget andet end en farmor der er glad og stolt af sit barnebarn og en mor som nogen gange virker til bare gerne at ville brokke sig over svigermor??

Jeg ved ikke om mormor er bedre men hun er nok nemmere at sige tingene til da jeg jo ligesom kender hende ud og ind, hun ved hvad jeg vil ha og hun har jo trods alt givet mig en opvækst jeg husker tilbage på med glæde Så indtil videre er det mormor der passer Laura når der er brug for det...

Da jeg selv var barn var det min farmor og det er os hende jeg har det bedste forhold til dag. Ser stortset ikke min mormor .

Anmeld

3. august 2012

Musen5

kicha skriver:

Hos os er der kun mormor.... Vi mistede min svigermor i februar.

Men jeg har/havde nok hang til det modsatte af hvad du beskriver.

Jeg har en tendens til at være rigtig meget efter min mor. Hun er skøn og ungerne elsker hende, men hun har desværre en slem vane til at forfordele min piger frem for mine drenge. Dette kan jeg bare ikke ha og sys ikk det er i orden.

Derfor har vi haft nogle kampe. Det skal dertil siges at min mor er vokset op i en familie hvor hendes storebror blev forfordelt så tror desværre det ligge lidt i underbevistheden hos hende at hun skal gøre det omvendt.

Men udover et par ture hvor hun har fåået min ærlige mening om hvad hun gør og hvor hun har taget det til efterretning så er hun skøn.

Min dvigermor var mindst lige så skøn og kunne se at min mor forfordelte pigerne og valgte derfor at koncentrere sig om drengene. Dette gjorde desværre oxo tabtet af hende extra hårdt for den ældste af drengene der forgudede hende.

/Mette

Anmeld

3. august 2012

LBK

nielsen80 skriver:

Tror måske du har citeret en forkert. Ved i hvert fald ikke lige, hvor du ser jeg skriver mormor har en fordel.

Hos os har farmor faktisk en fordel i kraft mere tid...

Hov ja. Undskyld.. Det var ikke til dig

Anmeld

3. august 2012

Maja_4000

Caroline farmor er desværre død - Jeg har aldrig mødt hende

Carolines farfar har en kæreste men vi ser dem ikke særlig tit , så ja .. Her er mormor bedre end "farmor" .. Mormor ser vi som regel mindst en gang om ugen

Anmeld

3. august 2012

nielsen80

LBK skriver:

Hov ja. Undskyld.. Det var ikke til dig

Tænkte jeg nok

Anmeld

3. august 2012

Ina33

kicha skriver:

Her hjemme er farmor desværre død. Og mormor har vi ingen kontakt til. 

Da jeg selv var barn var farmor og mormor lige gode, men jeg var også uønsket af min mor, så hun har nok ingen holdning haft til det.... 

Jeg ser dog ofte denne tendens du skriver om hos mine veninder, og jeg synes det er ret ærgerligt at det er sådan. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.