Børn og nøgenhed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2012

ano14316

Jeg må sige jeg synes du har et lidt sært forhold til at være nøgen.

Jeg synes børn skal have lov at være lige så meget nøgne som de overhovedet har lyst til, og ja, så længe de har lyst.

Og som så mange andre også på peger, så er det jo i drengens hjem.

Men hensyn til at han piller ved sin tissemand, så er det jo bare fordi den er spændende, og måske det føles sjovt. Børn piller ved sig selv og ved hinanden, det må man ikke fratage dem, det er en hel naturlig del af udviklingen.

når ens børn altid skal have tøj på, lærer man dem jo at kroppen er noget ulækkert/grimt, som skal gemmes væk under tøj. Det er i hvertfald min tanke omkring det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2012

Muhmi

Kvinde2970 skriver:

Ej, det er jo fordi jeg stiller mig og glor på ham i timevis! Jeg kunne ikke undgå at se det, da han spurgte mig om noget mens han sad med hånden mellem benene.

Den slags skal da finde sted mens man er alene på værelset, og da ikke foran gæsterne! Han blev ikke engang bedt om at vaske hænder da vi skulle spise! Og det synes jeg er decideret ulækkert.

Tjaaa, hvis det er uskyldigt pilleri, måske fordi han skulle tisse eller, ja fordi den er der... Så behøver det da ikke foregå på værelset?

Hvad nu hvis han havde haft et par shorts på og han så sad og pillede i hans bukser, ville det være mere i orden? Fordi drenge i den alder (I alle aldre faktisk ) kan jo ikke lade den værre, ligesom jeg skriver det her rettede min mand på hans, fordi sådan gør de bare

Men ja, synes nu også at drengen idet mindste burde have vasket sine fingre inden aftensmad

Anmeld

27. juli 2012

Lovely<3

Muhmi skriver:

Fordi det virkelig ikke burde støde nogle som helst i hele verdenen at et 5 årigt barn render rundt med røven bar i HANS eget hjem!

Der er vi nok bare forskellige. 

Jeg ville aldrig lade min 5-årige rende nøgen rundt mens jeg havde gæster. Uanset hvor varmt det var. Men det er jo nok bare mig der er mærkelig.

Anmeld

27. juli 2012

RilahFalco

Jeg forsøger selv at gøre det bedste for begge parter. Hvis jeg har gæster som jeg ikke kender helt vildt godt, så spørger jeg altid om det genere dem hvis min datter render nøgen rundt. Hun  render pt. ikke nøgen på stranden, men det er kun fordi jeg ikke vil ricikere at hun laver en flyder xD

Isabel er knap 2 år gammel, og det er altså en fryd at se hende tonse rundt med måsen bar. Jeg er heller ikke selv generet af at se nøgne børn.

Som pædagog, har jeg set min andel. Og jeg synes nu det er skønt at børn kan få lov til at være 'fri' en gang i mellem.

Jeg har til mål ikke at gøre kroppen til et tabu, men samtidig at opbygge et vis portion pli ifht. sine omgivelser. Hun skal have lov til at nyde det nu imens hun kan.

Hvilken alder er det så egetlig generelt uacceptabelt for børn at rende nøgen rundt derhjemme? 8 år? 12 år? 15 år?

Tænker at der må ske en form for naturlig udvikling af blufærdighed i det øjeblik forældrene selv holder op med at lade deres børn se dem nøgne?

Anmeld

27. juli 2012

KakaoDrik

Vi hver især har et forskelligt syn på nøgenhed så derfor kan man ikke sætte ts i bås som jeg syntes flertallet gør. Inden jeg fik en søn kunne en dreng på 5 der studerede sin tissemand på en varm sommerdag også undre mig. Men nu er jeg mor til et par stykker og mit syn har har ændret sig siden dengang. Det kan være ts,kvinde2970 vil erfarre det samme. Det vil tiden jo vise. Der skal være plads til forskellighed 

Anmeld

27. juli 2012

Lovely<3

Muhmi skriver:

Tjaaa, hvis det er uskyldigt pilleri, måske fordi han skulle tisse eller, ja fordi den er der... Så behøver det da ikke foregå på værelset?

Hvad nu hvis han havde haft et par shorts på og han så sad og pillede i hans bukser, ville det være mere i orden? Fordi drenge i den alder (I alle aldre faktisk ) kan jo ikke lade den værre, ligesom jeg skriver det her rettede min mand på hans, fordi sådan gør de bare

Men ja, synes nu også at drengen idet mindste burde have vasket sine fingre inden aftensmad

Efter min mening skal det skal ihvertfald ikke foregå mens der gæster tilstede

Shorts eller ej, jeg synes stadig ikke man skal sidde og pille på den måde. Hvis det havde været min søn, havde jeg da bare bedt ham stoppe.

Anmeld

27. juli 2012

Muhmi

Kvinde2970 skriver:

Der er vi nok bare forskellige. 

Jeg ville aldrig lade min 5-årige rende nøgen rundt mens jeg havde gæster. Uanset hvor varmt det var. Men det er jo nok bare mig der er mærkelig.

Men ville du overhovedet lade ham gøre det? For det lyder jo til at dine børn hverken må løbe nøgen når der er gæster (veninder, familie) eller når i er alene... Det er ikke fordi du er mærkelig, men jeg tror du har misforstået noget ved det med kroppen.. Når man er barn tænker man ikke i upassende baner... De gør ting fordi de synes det er sjovt, fordi det er spændende/lærerigt og fordi de ikke har den magiske stopklods som vi "desværre" udvikler med tiden og jo mere voksne vi bliver...

At løbe nøgen rundt er en af de friheder jeg savner allermest og jeg kan huske at jeg blev så ked af det den dag min mor fortalte mig at jeg skulle tage badedragt på hver gang jeg skulle bade i vores have, fordi jeg var begyndt at få bryster... Jeg havde jo ikke nogen tanker omkring de bryster jeg fik, men de blev jo ikke accepteret af omverdenen, fordi nu begyndte jeg jo at ligne lidt en voksen, hvilket jeg overhovedet ikke var i mit hovede, for jeg var 9 år gammel...

Kan du ikke selv huske det?

Anmeld

27. juli 2012

Maja_4000

Nu har jeg ikke læst hele tråden , men jeg kan se at der er ret mange som ikke er enige med dig

Caroline er 19 måneder og hun render nøgen rundt herhjemme (når vi ikke har gæster) eller i haven når vi er i sommerhus .. Ellers har hun altid mindst ble på .. 

Det er mest fordi jeg ikke vil have at hun skal tisse osv. midt på stranden f.eks. Men også fordi jeg ikke vil "støde" andre .. Jeg synes nøgenhed er noget der hører til derhjemme

Anmeld

27. juli 2012

Muhmi

Efter min mening skal det skal ihvertfald ikke foregå mens der gæster tilstede

Shorts eller ej, jeg synes stadig ikke man skal sidde og pille på den måde. Hvis det havde været min søn, havde jeg da bare bedt ham stoppe.

Jeg kunne sikkert også selv have bedt min søn om lige at stoppe... Men jeg kan også læse folk ret godt når jeg ser dem personligt og derfor havde jeg nok lagt mærke til dit ansigtsudtryk når du kiggede lidt misfornøjet på mit barn... Jamen så havde jeg bedt ham om at tage shorts på og lege videre ude i haven, for synes klart at man skal respektere at ikke alle ens gæster har det samme forhold til nøgenhed man selv har... Men havde du direkte spurgt mig om jeg ikke kunne bede min søn om at tage tøj på eller lade være med at pille ved hans tissemand, så ville jeg højst sansynligt blive trodsig og sige at det er vores hjem og kunne du ikke lide lugten så måtte du finde et andet bageri 

Anmeld

27. juli 2012

Lovely<3

Muhmi skriver:

Men ville du overhovedet lade ham gøre det? For det lyder jo til at dine børn hverken må løbe nøgen når der er gæster (veninder, familie) eller når i er alene... Det er ikke fordi du er mærkelig, men jeg tror du har misforstået noget ved det med kroppen.. Når man er barn tænker man ikke i upassende baner... De gør ting fordi de synes det er sjovt, fordi det er spændende/lærerigt og fordi de ikke har den magiske stopklods som vi "desværre" udvikler med tiden og jo mere voksne vi bliver...

At løbe nøgen rundt er en af de friheder jeg savner allermest og jeg kan huske at jeg blev så ked af det den dag min mor fortalte mig at jeg skulle tage badedragt på hver gang jeg skulle bade i vores have, fordi jeg var begyndt at få bryster... Jeg havde jo ikke nogen tanker omkring de bryster jeg fik, men de blev jo ikke accepteret af omverdenen, fordi nu begyndte jeg jo at ligne lidt en voksen, hvilket jeg overhovedet ikke var i mit hovede, for jeg var 9 år gammel...

Kan du ikke selv huske det?

Jeg er udemærket klar over at børn ikke tænker i de baner. Jeg synes også det er okay at udforske sin krop, bare det foregår på værelset

Hvis jeg har løbet rundt nøgen er det foregået i mine aller første leveår, for jeg kan ikke selv huske det. Desuden synes jeg også at man som 9-årig er for stor til at bade uden tøj. Uanset om man har bryster eller ej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.