Børn og nøgenhed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2012

MorAnna.

tanja. skriver:

Kunne ikke være mere enig!

Ts. Her i ferien render min datter på 27 mdr render rundt sådan ca nøgen rundt 24-7, hun er så tæt på at være blefri om dagenså derfor er det nemt for hende at smutte på toilet og hun elsker bare at have bar mås kan mine gæster ikke lide det, jamen så kan de gå, mine børn SKAL være der og mine gæster MÅ være der!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min dreng fylder 5 år til oktober og han må rende lige så nøgen rundt som han har lyst - inde og ude i haven. Han er absolut ikke for stor og han elsker det. Dejligt med luft til numsen - som han siger.

Hvis han løber over til naboen skal han dog have underbukser på, ikke fordi, at de ikke må se ham nøgen, men fordi det er ude på vejen.

Min datter på 3 år og 4 mdr. gør helt det samme som ham og kan heller ikke se noget galt i det.

De har begge et helt naturligt forhold til, at være nøgen og ser da også os nøgne til og fra badet.

Anmeld

27. juli 2012

Lovely<3

CAWI skriver:

Kan da ik se der er noget forkert i det. Jeg har da selv som lille rendt nøgen rundt i haven hos mine forældre, bedste forældre, familien og mine forældres nærmeste venner.
Er det hans alder du er stødt over?? For det er måske der man begynder at i hvert fald give dem trusser på.
Hvad angår at sidde nøgen i sofaen, så sidder jeg da lige nu i trusser og bh fordi jeg ikke kan holde varmen ud.
Og hvem har ikke også haft sex i deres sofa??
Synes du er lidt sippet...

Ja, jeg er sippet Det indrømmer jeg.

Men ja, jeg synes det er yderst upassende for en 5-årig dreng at rende rundt nøgen. Specielt når der er gæster til stede.

Anmeld

27. juli 2012

TeamRocket

Mine to børn på 4 år og på knap to år er ofte nøgne, specielt ham på knap 2 år, han er simpelthen ikke til tøj her i varmen, og fred være med det- det er altså deres hjem så hvis venner/familie bliver stødt af det må de da virkelig gå hjem igen.

Anmeld

27. juli 2012

Muhmi

Gigl skriver:

Ja jeg er i hvert fald heller ikke synderen hahah.

Anmeld

27. juli 2012

Frøken J.

Kvinde2970 skriver:

Nej mine børn har aldrig rendt nøgne rundt nogen steder. Hverken på stranden eller i haven. Jeg kan virkelig ikke se, hvad det skulle gøre godt for?

Og nej, selvfølgelig skal mine børn ikke skamme sig over deres kroppe, hvilket de heller ikke gør!

Hold da op, jeg er total målløs!!

Fordi det er sundt for søren! Og den lille blemås skal da så sandelig have jævnlig luft, gerne hver dag. Ville du synes det var fedt at rende rundt med et stort bind på 24/7 i flere år?

Anmeld

27. juli 2012

Missq4

jeg har heller ikke noget i mod at de rander rundt uden tøj i denne her varme men jeg ville nok be mine om at tag et par underbukser på hvis der kommer gæster

Anmeld

27. juli 2012

Lovely<3

mor:) skriver:

Men det er jo stadig et lille barn? Hvordan kan det være upassende?

Ja, men der må være en grænse.

Men denne dreng jeg omtaler begyndte altså på et tidspunkt at sidde og pille ved sig selv på en upassende måde, og det synes jeg godt nok er for meget når man er sammen med andre mennesker. Hans forældre sagde intet til ham!

Anmeld

27. juli 2012

Muhmi

Kvinde2970 skriver:

Jeg bliver ikke stødt, jeg synes bare det er upassende.

Når man er 5 år er man da for stor til den slags. Men det er jo bare min mening.

Hvorfor er 5 år for stort til at rende nøgen rundt når man har det varmt?

Han forbinder jo intet seksuelt ved det, for han er bare nøgen og fri og leger... Jeg kan ikke forstå på hvilken måde du finder det upassende?

Anmeld

27. juli 2012

MortilElias2010

Ja, jeg må altså høre jeres mening om dette

I går var jeg på besøg hos et vennepar der har en søn på 5 år. Da jeg kom sad drengen splitter nøgen i sofaen, og blev først efter lang tid bedt om at tage tøj på. Faren sad endda lige ved siden af drengen og sagde intet til ham. Og det fatter jeg bare ikke noget af! 

Personligt synes jeg det er enormt upassende at børn skal rende nøgne rundt, og ISÆR når der er gæster. Jeg har da ikke lyst til at se på deres nøgne unge! Synes det er noget mærligt noget at lære sine børn Mine egne børn har aldrig fået lov til at løbe rundt uden tøj på, for hvorfor skulle de dog det?? Desuden er det da mega uhygiejnisk at sidde nøgen i møblerne. Føj altså!

Er det bare mig der er sart? Lader i selv jeres børn rende rundt uden tøj på?

Elias får lov til at rende rundt lige så splitterfornøjet som han ønsker det, vi bor langt ude på landet og har albuerum og frirum til at være frie som fuglen. Han skal da selvfølgelig være tryg ved sin egen krop og skal da også mærke hvordan det er når tappen sidder fast når han skal ned fra trampolinen, som at den dingler... det er da det mest naturlige i verden.

Dog ville jeg ikke med stor sandsynlighed lade ham rende nøgen hvis der kom borgere fra min mands arbejde (socialpsykiatri) eller "fremmede" gæster ifh. til min søn. Men bedsterne, mine søskende, Franks søskende (dem vi omgåes) og deres børn så er det lige fedt. OG især når vi er herhjemme, det er vores frirum.

Jeg er ikke selv af en familie, der rendte nøgne rundt eller i undertøj hjemme. Men er vokset op til at have den holdning at det skal være så naturligt så muligt.

Vi blev heller ikke født med tøj på  men nogen grundnormer følger man og tænker ikke jeg ville handle ind med ham nøgen eller spadsere ned af gaden i sin egen ædelhed. Men herhjemme hvor vi bor og færdes, der er det det bedste. Og det er ikke engang altid han syntes han skal være bar og så får han tøj, sko etc. på. Vi følger hans initiativer som forældre på mange områder, så vi får et trygt barn der trives

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.