Børn og nøgenhed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2012

Lovely<3

Mor og meget mere skriver:

Når børn, meget naturligt, har det allerherligst med at rende rundt på stranden uden en trævl på kroppen - og man insisterer på, at de skal have tøj på - ja, så viser man dem da, at der er noget forkert ved deres nøgenhed.  

Nej, man viser dem at i den givne situation, altså på stranden, er det forkert at være nøgen, men ikke at nøgenhed generelt er forkert. Der er en forkel.

Og jeg tror nu børn har det mindst ligeså godt i badetøj

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2012

A&F

Jeg vil for alt i verden beskytte min datter mod fremmede øjne. Ja, hun kan indtil nu som baby/tumling løbe rundt nøgen i min mands og min tilstedeværelse. Men foran andre familie medlemmer eller venner skal hun have ble på. Børn er børn ja , men vi er voksne og bedre vidende. 

Anmeld

28. juli 2012

felicity

Mor og meget mere skriver:

Hvorfor er det, at små børn skal lære det i en alder, hvor det IKKE er relevant? Der er da en million ting, vi lader børn gøre netop mens de er børn, fordi den tid aldrig kommer tilbage. Vi kan dæleme da tids nok trække voksennormer ned over hovedet på dem. 

Jeg kender ingen, der ikke har fanget, at det er upassende at gå nøgen rundt, når man nærmer sig puberteten - blufærdigheden kommer helt af sig selv, og skulle det endelig knibe, kan man med god grund forklare sit halvstore barn, at det ikke er ok. Hvorfor ikke vente til da? 

Pædofilispøgelset er i mine øjne blæst helt ud af proportioner, når man ikke lader sit lille barn være nøgent på hjemmebane. Få mennesker med en syg tilbøjelighed skal da ikke have lov at ændre på, hvad der er uskyldigt og rent - man kunne også påbyde alle kvinder at bære burka, fordi en minoritet af mænd ikke kan styre sig, når de ser en kavalergang, men vi skal da ikke lade dem, der er forkert på den, begrænse vores frihed?? 

Mine børn fik lov at bade nøgne på stranden som små - jeg ville hellere risikere, at en enkelt, syg person så på dem med forkerte øjne, end jeg ville lære dem, at deres nøgne kroppe var noget forkert, der ikke tålte dagens lys. Og da vi i sagens natur altid har holdt øje med børnene på stranden, kunne intet ondt overgå dem. 

lige præcis !

Anmeld

28. juli 2012

WonderMOM

Laulund87 skriver:

Nu skriver du pludselig at han pillede, men det skriver du ikke noget om i starten?

Det virker som noget du lige fandt på fordi mange er ret forargede over din holdning og så skulle du lige gøre det værre end det egentlig var. Måske jeg tager fejl

Ved du hvad?? Jeg synes virkelig at det er noget upassende og irreterende at skrive til folk, bare fordi man ikke har samme mening så behøver man da ikke beskylde dem for noget!!! Plus kære.... tror at pilleri altid kan være forbundet med et nøgen barn, hvor i alt verden har du set nøgen barn sidde stille uden at udforske sig selv?? Eller hvad det nu bliver kaldt...

Kvinde2970

Jeg kunne ikke være mere enig med dig, dog er der tidspunkter hvor barn kan have lov til at løbe/rende nøgen rundt.. Men når der er fremmed tilstede, ikke tale om ude i haven!!?? Så skal det have noget tøj på.. Min mand fortalt mig en dag han var ude og træne med en ven at han så en lille pige på 4år render rundt bland nøgende mænd i omklædnings rummet, ej hvo fik jeg ont i hjertet da jg hørt det, hvad er det for noget at udsætte små børn, for ikke at nævn hvad for nogle slags mennsker med det sygeste tankegang der liver i den her verden.. Synes man kan lære sit barn at der er forskel på det man gør når man er alene med mor og far og når der er fremmed mennesker!! Niks pille eller være nøgen bland fremmed eller udenfor!!!!!!

Anmeld

28. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Kvinde2970 skriver:

Ja, men der må være en grænse.

Men denne dreng jeg omtaler begyndte altså på et tidspunkt at sidde og pille ved sig selv på en upassende måde, og det synes jeg godt nok er for meget når man er sammen med andre mennesker. Hans forældre sagde intet til ham!

Ja og i min verden er 5 år ikke grænsen.

Tja, jeg ville heller ikke blive stødt over pilleriet. Det er jo ikke fordi drengen onanerer. Jeg ville nok synes det var lidt skægt og mere var der ikke ved det.

Jeg kan ikke blive stødt over et nøgent barn eller hans pilleri, for jeg forbinder det ikke med noget som helst uppassende eller seksuelt og det gør drengen jo heller ikke. 

Anmeld

28. juli 2012

CaWi

WonderMOM skriver:

Ved du hvad?? Jeg synes virkelig at det er noget upassende og irreterende at skrive til folk, bare fordi man ikke har samme mening så behøver man da ikke beskylde dem for noget!!! Plus kære.... tror at pilleri altid kan være forbundet med et nøgen barn, hvor i alt verden har du set nøgen barn sidde stille uden at udforske sig selv?? Eller hvad det nu bliver kaldt...

Kvinde2970

Jeg kunne ikke være mere enig med dig, dog er der tidspunkter hvor barn kan have lov til at løbe/rende nøgen rundt.. Men når der er fremmed tilstede, ikke tale om ude i haven!!?? Så skal det have noget tøj på.. Min mand fortalt mig en dag han var ude og træne med en ven at han så en lille pige på 4år render rundt bland nøgende mænd i omklædnings rummet, ej hvo fik jeg ont i hjertet da jg hørt det, hvad er det for noget at udsætte små børn, for ikke at nævn hvad for nogle slags mennsker med det sygeste tankegang der liver i den her verden.. Synes man kan lære sit barn at der er forskel på det man gør når man er alene med mor og far og når der er fremmed mennesker!! Niks pille eller være nøgen bland fremmed eller udenfor!!!!!!

Ej hvad er der nu galt med fædre der tager deres døtre med i omklædningen?? Er det så også galt at mødre har deres små drenge med ind til damerne??
Skal fædre ikke kunne tage deres piger med i feks svømmehallen, uden der skal ses skævt til det?
Er en pige på 4-5 år stor nok til at stå blandt fremmede kvinder og klæde om? Hvad hvis barnet er genert? Skal barnet så aldrig i svømmehallen, fordi det kun kan lade sig gøre med farmand?
Jeg har altså ikke taget skade af at klæde om blandt mænd ind til jeg var stor nok til selv at være inde hos damerne.

Anmeld

28. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
A&F skriver:

Jeg vil for alt i verden beskytte min datter mod fremmede øjne. Ja, hun kan indtil nu som baby/tumling løbe rundt nøgen i min mands og min tilstedeværelse. Men foran andre familie medlemmer eller venner skal hun have ble på. Børn er børn ja , men vi er voksne og bedre vidende. 

Bedrevidende?

Seksualisere dine familiemedlemmer og venner et nøgent barn eller hvorfor skal du beskytte din datter mod dem?

Anmeld

28. juli 2012

chael

Bliver simpelthen nødt til at give mit besyv med i denne debat...

Jeg er chokeret over hvor mange af jer, som uden skrupler, lader jeres børn løbe nøgne rundt, både med og uden gæster i huset, samt ikke synes, at der er noget forkert i, at en 5årig dreng sidder og piller ved sin tissemand i sofaen, når der er gæster

Herhjemme har vi et klart princip om at man ikke render nøgen rundt, medmindre man lige har været i bad, og er ved at 'tørre'. Som minimum har man underbukser på. Naturligvis har både vi forældre og ungerne set hinanden nøgne masser af gange, men vi har altså ikke behov for at rende nøgne rundt. Vi synes det er vigtigt at lære vores børn, at man altså er påklædt når man er i selskab med andre mennesker. Nøgenhed er naturlig - ja - men børn bliver jo også ældre, og kan lige så godt lære tidligt at nøgenhed altså er noget privat.

Når vi er på stranden, lader vi heller ikke vores børn bade nøgne - det skyldes til gengæld at man ikke ved 'hvem som kigger med' fra strandkanten, der er simpelthen så mange syge mennesker i denne verden, som får tilfredsstillelse af at beglo stakkels, uskyldige børn, så hvorfor friste svage sjæle???

Hvad angår  'pilleri', så er det skam tilladt herhjemme - på værelset, eller hvis man er alene i bad, f.eks. Det skyldes at vi mener at pilleri  - som jo er forløberen for onani - er og bliver en privat ting, som andre (heller ikke søskende eller forældre) skal tvinges til at overvære, og derfor finder dette hjemme hos os kun sted når man er i enerum.

Min mand og jeg kunne jo heller ikke drømme om at pille ved os selv (eller hinanden for den sags skyld!) foran øjnene på børnene, og derfor skal vores børn naturligis heller ikke gøre det foran øjnene på os (heller ikke selvom at det stadigvæk er forholdsvist usyldigt pilleri i den alder).

Her på falderebet, vil jeg gerne minde alle jer 'frisindede' mødre om at vi altså desværre lever i en tid, hvor seksuelle overgreb m.m. på børn er blevet meget almindeligt, og derfor mener jeg at det er vores pligt som omsorgsydere at skærme vores børn mod den slags farer, og det mener jeg altså bedst man gør ved i en tidlig alder at lære sine børn passende adfærd og retningslinier ifht. nøgenhed/seksualitet osv.

BUM! Bare lige lidt at tænke over

På dit faldereb kan jeg sige, det intet har med nutiden at gøre!!

Det har desværre altid eksisteret, der er bare kommet mere massiv fokus på det nu!! Så vi kan komme de grusomheder til livs!!

BUM!!

Anmeld

28. juli 2012

SD

Kvinde2970 skriver:

Ja, jeg må altså høre jeres mening om dette

I går var jeg på besøg hos et vennepar der har en søn på 5 år. Da jeg kom sad drengen splitter nøgen i sofaen, og blev først efter lang tid bedt om at tage tøj på. Faren sad endda lige ved siden af drengen og sagde intet til ham. Og det fatter jeg bare ikke noget af! 

Personligt synes jeg det er enormt upassende at børn skal rende nøgne rundt, og ISÆR når der er gæster. Jeg har da ikke lyst til at se på deres nøgne unge! Synes det er noget mærligt noget at lære sine børn Mine egne børn har aldrig fået lov til at løbe rundt uden tøj på, for hvorfor skulle de dog det?? Desuden er det da mega uhygiejnisk at sidde nøgen i møblerne. Føj altså!

Er det bare mig der er sart? Lader i selv jeres børn rende rundt uden tøj på?

Hmmm..... Jeg er altså enig med de andre i at der INTET unormalt er i at et 5 årig barn render nøgen undt derhjemme, især på en varm dag.

Igår rendte min dreng på 5½ nøgen rundt det meste af dagen. Han gik til og fra badebassinet og NØD bare at være kølet af og hyggede sig simpelthen så meget. Var der kommet gæster så havde han da fået lov lidt endnu og så skulle han naturligvis på et tidspunkt have noget tøj på, når han var færdig med sit bade-hygge-nusse humør.

Jeg ser INTET forkert i nøgenhed hos børn. Det er da noget af det mest naturlige i verden og jeg blir da lidt skræmt hvis vi kommer derhen hvor nogen synes det er upassende. Lidt ala det med at amme offentligt. Kan seriøst ikke se problemet. Det er SÅ naturligt - hvorfor skal det forbydes?

Hmpf fra mig

Anmeld

28. juli 2012

Mother-love

Jeg synes det er at være lidt sart. Men nej isabella ville heller ikke få lov til det hun skulle ihverfald have ble eller trusser på. Ligesåvel som at jeg aldrig vil lade hende rende helt nøgen på en strand osv. Men det er mest fordi jeg ikke vil give støddere lov til at se hendes kønsdele. Men som sagt synes jeg alligevel det er lidt sart med det med numsen i sofaen. Og synes det virker lidt underligt at du bliver stødt over nøgenhed hos et barn. Det er jo det mest uskyldige der findes synes jeg.
Men det er bare min mening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.