Børn og nøgenhed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23.777 visninger
165 svar
0 synes godt om
27. juli 2012

Lovely<3

Ja, jeg må altså høre jeres mening om dette

I går var jeg på besøg hos et vennepar der har en søn på 5 år. Da jeg kom sad drengen splitter nøgen i sofaen, og blev først efter lang tid bedt om at tage tøj på. Faren sad endda lige ved siden af drengen og sagde intet til ham. Og det fatter jeg bare ikke noget af! 

Personligt synes jeg det er enormt upassende at børn skal rende nøgne rundt, og ISÆR når der er gæster. Jeg har da ikke lyst til at se på deres nøgne unge! Synes det er noget mærligt noget at lære sine børn Mine egne børn har aldrig fået lov til at løbe rundt uden tøj på, for hvorfor skulle de dog det?? Desuden er det da mega uhygiejnisk at sidde nøgen i møblerne. Føj altså!

Er det bare mig der er sart? Lader i selv jeres børn rende rundt uden tøj på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2012

132319

En barnenumse uhygiejnisk? 

Til spørgsmålet, mine børn må løbe nøgne rundt så tosset de vil og min søn på 4 1/2 gør det ofte i weekenderne.

Efter min mening har man et eller andet kompleks hvis man bliver stødt af et nøgent BARN?! 

Anmeld

27. juli 2012

Frøken J.

Kvinde2970 skriver:

Ja, jeg må altså høre jeres mening om dette

I går var jeg på besøg hos et vennepar der har en søn på 5 år. Da jeg kom sad drengen splitter nøgen i sofaen, og blev først efter lang tid bedt om at tage tøj på. Faren sad endda lige ved siden af drengen og sagde intet til ham. Og det fatter jeg bare ikke noget af! 

Personligt synes jeg det er enormt upassende at børn skal rende nøgne rundt, og ISÆR når der er gæster. Jeg har da ikke lyst til at se på deres nøgne unge! Synes det er noget mærligt noget at lære sine børn Mine egne børn har aldrig fået lov til at løbe rundt uden tøj på, for hvorfor skulle de dog det?? Desuden er det da mega uhygiejnisk at sidde nøgen i møblerne. Føj altså!

Er det bare mig der er sart? Lader i selv jeres børn rende rundt uden tøj på?

Hold da op, det synes jeg godt nok er enormt sart, især det med møblerne! Jeg kan sku godt finde ud på at sidde med røven bar i sofaen. Det er jo MIN sofa, ikke? Jeg vasker mig og er ren, og går da ud fra det samme gælder for drengen. Og især i disse varme dage er nøgenhed da rart! Hvad med da dine børn var helt små? Har de aldrig fået lov at rende med numsen bar i haven eller noget?

Vi havde da Rose med hos min far her i weekenden, hun rendte nøgen rundt i haven og NØD det. Jeg synes tvært i mod det er dig, der lærer dine børn nogle forkerte signaler, hvis du synes nøgenhed generelt er forkert og skammeligt. Skal dine børn skamme sig over deres krop?

Selvfølgelig er der en grænse, men total at bandlyse nøgenhed tager jeg MEGET stor afstand overfor.

Anmeld

27. juli 2012

Frøken J.

132319 skriver:

Til spørgsmålet, mine børn må løbe nøgne rundt så tosset de vil og min søn på 4 1/2 gør det ofte i weekenderne.

Efter min mening har man et eller andet kompleks hvis man bliver stødt af et nøgent BARN?! 

Åh så enig!!

Anmeld

27. juli 2012

MLT

Når vi er alene hjemme, så kan jeg da godt give Emma lov til at rende rundt uden tøj på.. Det sker da også, at hvis vi har nogen nære venner på besøg, at Emma og jeg smutter i bad sammen, og så får far lov til at give hende tøj på, og det er sket et par gange ..

Hvis mine forældre/nær familie er på besøg, så har hun også fået lov til at rende rundt uden tøj på i haven !

Hvis det er nogen vi ikke rigtig snakker så meget med, og hun ikke har 'nogen grund' til ikke at have tøj på, så nej. Så kan jeg ikke se nogen grund til, at hun skulle rende nøgen rundt..

Anmeld

27. juli 2012

MLT

MLT skriver:

Når vi er alene hjemme, så kan jeg da godt give Emma lov til at rende rundt uden tøj på.. Det sker da også, at hvis vi har nogen nære venner på besøg, at Emma og jeg smutter i bad sammen, og så får far lov til at give hende tøj på, og det er sket et par gange ..

Hvis mine forældre/nær familie er på besøg, så har hun også fået lov til at rende rundt uden tøj på i haven !

Hvis det er nogen vi ikke rigtig snakker så meget med, og hun ikke har 'nogen grund' til ikke at have tøj på, så nej. Så kan jeg ikke se nogen grund til, at hun skulle rende nøgen rundt..

Får dine børn så heller ikke lov til at rende rundt nøgen og bade f.eks ved en sø eller stranden?  

Anmeld

27. juli 2012

KarinaA

jeg kan ikke se et problem i det  

så længe vi snakker små børn er der vel ikke noget galt i det overhoved  

sidder du aldrig nøgen i nogen af dine møbler ?? 

Anmeld

27. juli 2012

dorismusse

132319 skriver:

Er så enig

Anmeld

27. juli 2012

DLM

det ville jeg ikke blive så forarvet over

Anmeld

27. juli 2012

MorEllen

Mit barn er godt nok kun 1,5 år gammelt, men hun løber nøgen rundt hver eneste aften efter at hun har badet, også hvis vi er ude hos andre. Hun elsker det! Hvorfor skal et barn gå glip af den glæde? Jeg synes på ingen måde det er uhygienisk. Jeg synes nu heller ikke det er støtende med andres nøgene børn.. Det findes da ikke noget mer naturlig..

Jeg forestiller mig at det vil være naturlig for os at vores børn kan gå så meget nøgen de vil til de selv ikke synes det er naturlig lengre.. måske når de begynder i skole..? Svært at sige på nuværende tidspunkt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.