Børn og nøgenhed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2012

Lovely<3

mor:) skriver:

Ja og i min verden er 5 år ikke grænsen.

Tja, jeg ville heller ikke blive stødt over pilleriet. Det er jo ikke fordi drengen onanerer. Jeg ville nok synes det var lidt skægt og mere var der ikke ved det.

Jeg kan ikke blive stødt over et nøgent barn eller hans pilleri, for jeg forbinder det ikke med noget som helst uppassende eller seksuelt og det gør drengen jo heller ikke. 

Efter min mening er den skags pilleri bare noget privat og ikke noget der skal foregå blandt andre mennesker. Synes faktisk det er synd for drengen, at han skal udstilles på den måde. Han ved jo ikke bedre, for hans forældre har åbenbart ikke lært ham hvordan man omgåes andre mennesker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2012

A&F

Father skriver:

Undskyld, men er du bange for pædofili i din omgangskreds?

For det er reelt det du skriver.

Hvor læser du det henne? Hehe ej. Tror du jeg vil lukke en pædofil ind i vores hjem.? Nu gør du det til, at hvis hun skal have ble på,  så er min familie og venner nu pædofile?. Jamen tak . Fred være med det. Vil ikke diskutere med dig, hvis du fortsætter med at skrive på den måde. 

Anmeld

28. juli 2012

A&F

mor:) skriver:

Ja du bestemmer over dit barn, men hvorfor vil du ikke at et barns nøgenhed skal åbenbares?

Jeg forstår det ganske enkelt ikke. De fleste børn synes da det er skide skægt og sikkert også befirende at rende rundt med numsen bar.

Har du ikke læst at så længe det er foran hendes far og jeg, er det okay at hun er uden sin ble. Foran andre er det upassende synes vi. Derfor skal hun have ble på.

Anmeld

28. juli 2012

FrkZier

Kvinde2970 skriver:

Jeg bliver ikke stødt, jeg synes bare det er upassende.

Når man er 5 år er man da for stor til den slags. Men det er jo bare min mening.

for stor som 5årig? - altså jeg er 21 og render stadig nøgen rundt så ofte som jeg kan ( selvfølgelig kun i hjemmet når jeg er alene eller med min kæreste)

må være ærlig og sige at jeg synes det er lidt sippet ikke at ville se et 5årigt barn være nøgen, ku forstå hvis det var faren der sad og var nøgen - men det er et lille barn

Anmeld

28. juli 2012

FruStolpe

Kvinde2970 skriver:

Ja, jeg må altså høre jeres mening om dette

I går var jeg på besøg hos et vennepar der har en søn på 5 år. Da jeg kom sad drengen splitter nøgen i sofaen, og blev først efter lang tid bedt om at tage tøj på. Faren sad endda lige ved siden af drengen og sagde intet til ham. Og det fatter jeg bare ikke noget af! 

Personligt synes jeg det er enormt upassende at børn skal rende nøgne rundt, og ISÆR når der er gæster. Jeg har da ikke lyst til at se på deres nøgne unge! Synes det er noget mærligt noget at lære sine børn Mine egne børn har aldrig fået lov til at løbe rundt uden tøj på, for hvorfor skulle de dog det?? Desuden er det da mega uhygiejnisk at sidde nøgen i møblerne. Føj altså!

Er det bare mig der er sart? Lader i selv jeres børn rende rundt uden tøj på?

Jeg har IKKE læst et eneste svar, for er du gal du får mig op i det røde felt !!!!!

Hvis ikke du som gæst kan tåle at se på en nøgen 5 årig, så kan du *bib* tage dine ting og smutte.

Hold da helt op hvor er du snerpet altså

Anmeld

28. juli 2012

Lovely<3

Mor og meget mere skriver:

Der er da ikke nogen frisindethed, der har fået en renæssance - i hvilket tidsrum inden for de sidste 40 år mener du, at nøgne børn i hjemmet, haven og på stranden har været upassende? Det nye er den i mine øjne misforståede seksualisering af småbørns nøgenhed - tendensen til at gøre det uskyldige og naturlige til noget potentielt farligt, formentlig pga. pædofiliforskrækkelsen. 

Stranden har været de bare barnenumsers sted i hele min levetid - det er først de sidste ti års tid, at enkelte børn har skullet iføres badetøj og skifte i skjul for andres blikke. For ikke så længe siden blev det pludselig også et problem, at børn gik med forældrene af det modsatte køn i omklædningsrummet i svømmehallen - nogle svømmehaller måtte for første gang til at lave regler om dette. 

Da jeg gik i de små klasser, badede vi piger og drenge sammen efter idræt - også det er blevet problematisk. 

Vi skal mange år tilbage i tiden for at finde de normer og det forhold til den nøgne barnekrop, som rører på sig nu. 

Efter min mening virker nogle folks svar i denne tråd meget frisindede ala "børn skal da bare være nøgne når de har lyst og pilleri skal da foregå mens hele verden kigger med", og ja, det giver mig sku associationer til den frisindede tankegang der herskede i 60'erne.  

Men ja, jeg er da udemærket klar over at vi genrelt er blevet meget mere beskyttende over for vores børn og deres nøgenhed - og gudskelov for det!

Anmeld

28. juli 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kvinde2970 skriver:

Efter min mening er den skags pilleri bare noget privat og ikke noget der skal foregå blandt andre mennesker. Synes faktisk det er synd for drengen, at han skal udstilles på den måde. Han ved jo ikke bedre, for hans forældre har åbenbart ikke lært ham hvordan man omgåes andre mennesker.

I dit første indlæg spørger du, om du er sart, og vil gerne høre andres mening. Nu fastslår du, at det er et spørgsmål om, at forældrene ikke har lært barnet at omgås andre mennesker! 

Hvorfor skrev du ikke bare i dit første indlæg, at sådan ER verden - at alle, der opfatter tingene anderledes, har fejlet i deres opdragelse? 

Jeg undrer mig over den måde at debattere på - først spørger man, om andre ser på et emne på samme måde eller ej, og pludselig fyrer man så en bredside af, der afslører, at man hele tiden har VIDST - ikke overvejet eller spekuleret på - at de andre gør noget indiskutabelt forkert. 

Anmeld

28. juli 2012

minimig

Frøken J. skriver:

Hold da op, det synes jeg godt nok er enormt sart, især det med møblerne! Jeg kan sku godt finde ud på at sidde med røven bar i sofaen. Det er jo MIN sofa, ikke? Jeg vasker mig og er ren, og går da ud fra det samme gælder for drengen. Og især i disse varme dage er nøgenhed da rart! Hvad med da dine børn var helt små? Har de aldrig fået lov at rende med numsen bar i haven eller noget?

Vi havde da Rose med hos min far her i weekenden, hun rendte nøgen rundt i haven og NØD det. Jeg synes tvært i mod det er dig, der lærer dine børn nogle forkerte signaler, hvis du synes nøgenhed generelt er forkert og skammeligt. Skal dine børn skamme sig over deres krop?

Selvfølgelig er der en grænse, men total at bandlyse nøgenhed tager jeg MEGET stor afstand overfor.

Meget, meget enig!

Anmeld

28. juli 2012

anynom

Mor og meget mere skriver:

Der er da ikke nogen frisindethed, der har fået en renæssance - i hvilket tidsrum inden for de sidste 40 år mener du, at nøgne børn i hjemmet, haven og på stranden har været upassende? Det nye er den i mine øjne misforståede seksualisering af småbørns nøgenhed - tendensen til at gøre det uskyldige og naturlige til noget potentielt farligt, formentlig pga. pædofiliforskrækkelsen. 

Stranden har været de bare barnenumsers sted i hele min levetid - det er først de sidste ti års tid, at enkelte børn har skullet iføres badetøj og skifte i skjul for andres blikke. For ikke så længe siden blev det pludselig også et problem, at børn gik med forældrene af det modsatte køn i omklædningsrummet i svømmehallen - nogle svømmehaller måtte for første gang til at lave regler om dette. 

Da jeg gik i de små klasser, badede vi piger og drenge sammen efter idræt - også det er blevet problematisk. 

Vi skal mange år tilbage i tiden for at finde de normer og det forhold til den nøgne barnekrop, som rører på sig nu. 

Helt enig!
Der eksisterer billeder fra da jeg var fire og i børnehave - alle unger var splitter hans jørgen FORAN pædagogerne og blandet i kønnene. Og hold fast hvor ser vi ud til at hygge os! Men allerede fem år senere, da det var min lillebrors tur er alle ungerne i badetøj. For midt vedkommende var det start 90'erne, ikke 60'erne.

Anmeld

28. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
A&F skriver:

Med alt min respekt, jeg tillader at blande mig. Synes du vender hendes ord om.  Kan vi som mennesker ikke handle som vi mener er det bedste for vores børn. Når jeg udtrykker min holdning så er det fordi jeg personligt selv har haft en mor der har beskyttet os og det har jeg været hende meget taknemmelig for. Jeg har da udviklet mig helt normalt,ligeledes mine søskende og andre der ikke har rendt rundt og været nøgne. Fred være med at vi er SÅ forskellige og gør hvad vi finder bedst for vores børn uden at skulle påvirkes af andres "negative" meninger, undersøgelser osv. Ingen har ret og ingen har uret . Stol på din mavefornemmelse for hvad du finder bedst. Det gør jeg

synes ikke jeg vender noget om. Sådan læser jeg indlægget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.