Børn og nøgenhed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2012

Aprilmor11

Kvinde2970 skriver:

Ja, jeg må altså høre jeres mening om dette

I går var jeg på besøg hos et vennepar der har en søn på 5 år. Da jeg kom sad drengen splitter nøgen i sofaen, og blev først efter lang tid bedt om at tage tøj på. Faren sad endda lige ved siden af drengen og sagde intet til ham. Og det fatter jeg bare ikke noget af! 

Personligt synes jeg det er enormt upassende at børn skal rende nøgne rundt, og ISÆR når der er gæster. Jeg har da ikke lyst til at se på deres nøgne unge! Synes det er noget mærligt noget at lære sine børn Mine egne børn har aldrig fået lov til at løbe rundt uden tøj på, for hvorfor skulle de dog det?? Desuden er det da mega uhygiejnisk at sidde nøgen i møblerne. Føj altså!

Er det bare mig der er sart? Lader i selv jeres børn rende rundt uden tøj på?

Min søn på 14 måneder løber også nøgen rundt i sommervarmen. Men kun indenfor. Udenfor har han en ble på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2012

Annette A

Mor og meget mere skriver:

Ved du hvad - den indstilling forstår jeg 100 procent - altså det vanskelige ved at have andre grænser end flertallet. Jeg tænker, at det kan sammenlignes med, da jeg var teenager, og ALLE var topløse på stranden - men jeg havde virkelig grimme bryster og store komplekser over dem, og så kunne jeg vælge mellem at blive opfattet som snerpet, hvad jeg absolut ikke var, og at vise hæslighederne frem og frygte andres tanker og blikke. 

Det er slet ikke det, jeg mangler forståelse for, heller ikke, at du har haft det grumt med dine "friske" idrætslærere. Kender typen! Der, hvor filmen knækker for mig, er når de blufærdige ikke alene træffer valget om anti-nøgenhed på deres egne børns vegne, men også stempler andre som "overfrisindede" og gør det rene og uskyldige til noget, der skal dækkes til - og gør det suspekt, at små børn får lov at rende splitternøgne rundt. Jeg synes virkelig, det er synd og skam, hvis den nøgne barnekrop skal være et nyt tabu. 

Ingen ville lade frygten for voldtægtsmænd afgøre, at kvinder ikke måtte/burde gå i bikini på stranden - men hvis argumentet for, at de bare barnenumser på stranden og i haven skal være en saga blot, er en mindre befolkningsgruppe med sygelige tendenser, så lader vi de få afsporede sætte dagsordenen for anstændigt og uanstændigt - og det er da en forvrængning og et knæfald for det forkerte. 

Jamen der er jeg helt enig med dig.

Man skal ikke ligge under for sådanne ting, såsom piger ikke bør gå i udfordrende tøj, for så er de selv skyld i det hvis de bliver voldtaget. Det er jo helt forkert og det har du 100% ret i også hvad angår små børn og pædofili.

Netop derfor er det helt essentielt at man gør tingene som man selv har det bedst, som du også beskriver det med dig selv på stranden som teenager.

Man skal ikke ligge sine egne holdninger ned over andre, men glæde sig over, at vi lever i et land hvor der er plads til forskellighed.

Anmeld

28. juli 2012

4xGreve

132319 skriver:

En barnenumse uhygiejnisk? 

Til spørgsmålet, mine børn må løbe nøgne rundt så tosset de vil og min søn på 4 1/2 gør det ofte i weekenderne.

Efter min mening har man et eller andet kompleks hvis man bliver stødt af et nøgent BARN?! 

Enig...

Min unger må også løbe nøgen rundt alt det de vil og når vi ikke passer hund får bettemand ( knap 6 måneder) nøgen tid hver dag og han elsker det og vores store pige på 4 år elsker at slippe for alt det tøj nogen gange!!! 

Anmeld

28. juli 2012

Mum33

Kvinde2970 skriver:

Ja, jeg må altså høre jeres mening om dette

I går var jeg på besøg hos et vennepar der har en søn på 5 år. Da jeg kom sad drengen splitter nøgen i sofaen, og blev først efter lang tid bedt om at tage tøj på. Faren sad endda lige ved siden af drengen og sagde intet til ham. Og det fatter jeg bare ikke noget af! 

Personligt synes jeg det er enormt upassende at børn skal rende nøgne rundt, og ISÆR når der er gæster. Jeg har da ikke lyst til at se på deres nøgne unge! Synes det er noget mærligt noget at lære sine børn Mine egne børn har aldrig fået lov til at løbe rundt uden tøj på, for hvorfor skulle de dog det?? Desuden er det da mega uhygiejnisk at sidde nøgen i møblerne. Føj altså!

Er det bare mig der er sart? Lader i selv jeres børn rende rundt uden tøj på?

Min søn løber også nøgen rundt i denne varme. Gæster eller ikke gæster. Han er 3½. Jeg vil give dig ret i, at der kommer et tidspunkt hvor de er for store til at være nøgen "in public", men jeg tror for langt de fleste børn, at det kommer helt naturligt for dem.  

Anmeld

28. juli 2012

A&F

mor:) skriver:

Dømmer ingen

Men hvis du har venner eller familie på besøg så er det vel folk du stoler på og hvorfor skal dit barn så have ble på?

Hvorfor skal hun ikke have ble på, kan jeg så spørge? Det falder os bare naturligt, at det er sådan det skal være.

Anmeld

28. juli 2012

A&F

Father skriver:

Jeg tror skam ikke, at du omgås med pædofile, men det er det du skriver.

DU skriver, at grunden til dit barn skal have ble på, er at pædofile ikke skal glo på dit barn. Derefter skriver du, at når du får besøg af famiiien får dit barn ble på..... Kan det tolkes på andre måder?

Nå, uanset. Børn er børn, og at påtvinge dem voksne idealer og normer er en skam, dem er der nok af senere i livet.

Hmm jeg tror du læser hvad du vil høre. Jeg ved hvem jeg lukker ind i mit hjem, no doubt. Men, det er nu sådan vi gør i min familie , vi har haft en uforglemmelig dejlig barndom, og vi er alle sunde og raske og har udviklet os på lige fod med andre. Med eller uden ble, lad os forældre gøre, hvad vi nu finder bedst for vores børn.

Anmeld

29. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
A&F skriver:

Hvorfor skal hun ikke have ble på, kan jeg så spørge? Det falder os bare naturligt, at det er sådan det skal være.

lad os lade den ligge her. For tror vi skriver forbi hinanden

Anmeld

29. juli 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Det kan jeg virkelig ikke se noget problem i! Min egen skal også have lov til at rende med måsen bar, hvis det er det hun har lyst til!

Dog ville jeg aldrig lade min datter bade nøgen på stranden, i frygt for hvem der kigger på hende.

Anmeld

29. juli 2012

A&F

mor:) skriver:

lad os lade den ligge her. For tror vi skriver forbi hinanden

Anmeld

29. juli 2012

Kamulla

132319 skriver:

En barnenumse uhygiejnisk? 

Til spørgsmålet, mine børn må løbe nøgne rundt så tosset de vil og min søn på 4 1/2 gør det ofte i weekenderne.

Efter min mening har man et eller andet kompleks hvis man bliver stødt af et nøgent BARN?! 

Enig her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.