Shoppingmor skriver:
Bliver simpelthen nødt til at give mit besyv med i denne debat...
Jeg er chokeret over hvor mange af jer, som uden skrupler, lader jeres børn løbe nøgne rundt, både med og uden gæster i huset, samt ikke synes, at der er noget forkert i, at en 5årig dreng sidder og piller ved sin tissemand i sofaen, når der er gæster 
Herhjemme har vi et klart princip om at man ikke render nøgen rundt, medmindre man lige har været i bad, og er ved at 'tørre'. Som minimum har man underbukser på. Naturligvis har både vi forældre og ungerne set hinanden nøgne masser af gange, men vi har altså ikke behov for at rende nøgne rundt. Vi synes det er vigtigt at lære vores børn, at man altså er påklædt når man er i selskab med andre mennesker. Nøgenhed er naturlig - ja - men børn bliver jo også ældre, og kan lige så godt lære tidligt at nøgenhed altså er noget privat.
Når vi er på stranden, lader vi heller ikke vores børn bade nøgne - det skyldes til gengæld at man ikke ved 'hvem som kigger med' fra strandkanten, der er simpelthen så mange syge mennesker i denne verden, som får tilfredsstillelse af at beglo stakkels, uskyldige børn, så hvorfor friste svage sjæle???
Hvad angår 'pilleri', så er det skam tilladt herhjemme - på værelset, eller hvis man er alene i bad, f.eks. Det skyldes at vi mener at pilleri - som jo er forløberen for onani - er og bliver en privat ting, som andre (heller ikke søskende eller forældre) skal tvinges til at overvære, og derfor finder dette hjemme hos os kun sted når man er i enerum.
Min mand og jeg kunne jo heller ikke drømme om at pille ved os selv (eller hinanden for den sags skyld!) foran øjnene på børnene, og derfor skal vores børn naturligis heller ikke gøre det foran øjnene på os (heller ikke selvom at det stadigvæk er forholdsvist usyldigt pilleri i den alder).
Her på falderebet, vil jeg gerne minde alle jer 'frisindede' mødre om at vi altså desværre lever i en tid, hvor seksuelle overgreb m.m. på børn er blevet meget almindeligt, og derfor mener jeg at det er vores pligt som omsorgsydere at skærme vores børn mod den slags farer, og det mener jeg altså bedst man gør ved i en tidlig alder at lære sine børn passende adfærd og retningslinier ifht. nøgenhed/seksualitet osv.
BUM! Bare lige lidt at tænke over 
Bliver simpelthen nødt til at give mit besyv med i denne debat...
Jeg er chokeret over hvor mange af jer, som uden skrupler, lader jeres børn løbe nøgne rundt, både med og uden gæster i huset, samt ikke synes, at der er noget forkert i, at en 5årig dreng sidder og piller ved sin tissemand i sofaen, når der er gæster 
Herhjemme har vi et klart princip om at man ikke render nøgen rundt, medmindre man lige har været i bad, og er ved at 'tørre'. Som minimum har man underbukser på. Naturligvis har både vi forældre og ungerne set hinanden nøgne masser af gange, men vi har altså ikke behov for at rende nøgne rundt. Vi synes det er vigtigt at lære vores børn, at man altså er påklædt når man er i selskab med andre mennesker. Nøgenhed er naturlig - ja - men børn bliver jo også ældre, og kan lige så godt lære tidligt at nøgenhed altså er noget privat. Hvorfor har du så travlt med at frarøve dem deres uskyldighed? Blufærdigheden skal da nok komme helt af sig selv.
Når vi er på stranden, lader vi heller ikke vores børn bade nøgne - det skyldes til gengæld at man ikke ved 'hvem som kigger med' fra strandkanten, der er simpelthen så mange syge mennesker i denne verden, som får tilfredsstillelse af at beglo stakkels, uskyldige børn, så hvorfor friste svage sjæle??? Jeg tror nu at disse personer ville kigge selvom et barn har badetøj på. Og hvis du er så paranoid, hvorfor har du så billeder af dit barn på nettet? Der kan jo være en masse syge mennesker der kigger med.
Hvad angår 'pilleri', så er det skam tilladt herhjemme - på værelset, eller hvis man er alene i bad, f.eks. Det skyldes at vi mener at pilleri - som jo er forløberen for onani - er og bliver en privat ting, som andre (heller ikke søskende eller forældre) skal tvinges til at overvære, og derfor finder dette hjemme hos os kun sted når man er i enerum. Det synes jeg sender et budskab om at barnet er ved at gøre noget skamfuldt.
Min mand og jeg kunne jo heller ikke drømme om at pille ved os selv (eller hinanden for den sags skyld!) foran øjnene på børnene, og derfor skal vores børn naturligis heller ikke gøre det foran øjnene på os (heller ikke selvom at det stadigvæk er forholdsvist usyldigt pilleri i den alder). Der er da noget galt med en person, hvis man seksualisere et uskyldigt barns nysgerrighed for kroppen. Og at sammenligne det med voksne - come on.
Her på falderebet, vil jeg gerne minde alle jer 'frisindede' mødre om at vi altså desværre lever i en tid, hvor seksuelle overgreb m.m. på børn er blevet meget almindeligt, og derfor mener jeg at det er vores pligt som omsorgsydere at skærme vores børn mod den slags farer, og det mener jeg altså bedst man gør ved i en tidlig alder at lære sine børn passende adfærd og retningslinier ifht. nøgenhed/seksualitet osv. Det har skam altid eksisteret.
BUM! Bare lige lidt at tænke over