Børn og nøgenhed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Shoppingmor skriver:

Bliver simpelthen nødt til at give mit besyv med i denne debat...

Jeg er chokeret over hvor mange af jer, som uden skrupler, lader jeres børn løbe nøgne rundt, både med og uden gæster i huset, samt ikke synes, at der er noget forkert i, at en 5årig dreng sidder og piller ved sin tissemand i sofaen, når der er gæster

Herhjemme har vi et klart princip om at man ikke render nøgen rundt, medmindre man lige har været i bad, og er ved at 'tørre'. Som minimum har man underbukser på. Naturligvis har både vi forældre og ungerne set hinanden nøgne masser af gange, men vi har altså ikke behov for at rende nøgne rundt. Vi synes det er vigtigt at lære vores børn, at man altså er påklædt når man er i selskab med andre mennesker. Nøgenhed er naturlig - ja - men børn bliver jo også ældre, og kan lige så godt lære tidligt at nøgenhed altså er noget privat.

Når vi er på stranden, lader vi heller ikke vores børn bade nøgne - det skyldes til gengæld at man ikke ved 'hvem som kigger med' fra strandkanten, der er simpelthen så mange syge mennesker i denne verden, som får tilfredsstillelse af at beglo stakkels, uskyldige børn, så hvorfor friste svage sjæle???

Hvad angår  'pilleri', så er det skam tilladt herhjemme - på værelset, eller hvis man er alene i bad, f.eks. Det skyldes at vi mener at pilleri  - som jo er forløberen for onani - er og bliver en privat ting, som andre (heller ikke søskende eller forældre) skal tvinges til at overvære, og derfor finder dette hjemme hos os kun sted når man er i enerum.

Min mand og jeg kunne jo heller ikke drømme om at pille ved os selv (eller hinanden for den sags skyld!) foran øjnene på børnene, og derfor skal vores børn naturligis heller ikke gøre det foran øjnene på os (heller ikke selvom at det stadigvæk er forholdsvist usyldigt pilleri i den alder).

Her på falderebet, vil jeg gerne minde alle jer 'frisindede' mødre om at vi altså desværre lever i en tid, hvor seksuelle overgreb m.m. på børn er blevet meget almindeligt, og derfor mener jeg at det er vores pligt som omsorgsydere at skærme vores børn mod den slags farer, og det mener jeg altså bedst man gør ved i en tidlig alder at lære sine børn passende adfærd og retningslinier ifht. nøgenhed/seksualitet osv.

BUM! Bare lige lidt at tænke over

Jeg er chokeret over hvor mange af jer, som uden skrupler, lader jeres børn løbe nøgne rundt, både med og uden gæster i huset, samt ikke synes, at der er noget forkert i, at en 5årig dreng sidder og piller ved sin tissemand i sofaen, når der er gæster

Herhjemme har vi et klart princip om at man ikke render nøgen rundt, medmindre man lige har været i bad, og er ved at 'tørre'. Som minimum har man underbukser på. Naturligvis har både vi forældre og ungerne set hinanden nøgne masser af gange, men vi har altså ikke behov for at rende nøgne rundt. Vi synes det er vigtigt at lære vores børn, at man altså er påklædt når man er i selskab med andre mennesker. Nøgenhed er naturlig - ja - men børn bliver jo også ældre, og kan lige så godt lære tidligt at nøgenhed altså er noget privat. Hvorfor har du så travlt med at frarøve dem deres uskyldighed? Blufærdigheden skal da nok komme helt af sig selv.

Når vi er på stranden, lader vi heller ikke vores børn bade nøgne - det skyldes til gengæld at man ikke ved 'hvem som kigger med' fra strandkanten, der er simpelthen så mange syge mennesker i denne verden, som får tilfredsstillelse af at beglo stakkels, uskyldige børn, så hvorfor friste svage sjæle??? Jeg tror nu at disse personer ville kigge selvom et barn har badetøj på. Og hvis du er så paranoid, hvorfor har du så billeder af dit barn på nettet? Der kan jo være en masse syge mennesker der kigger med.

Hvad angår  'pilleri', så er det skam tilladt herhjemme - på værelset, eller hvis man er alene i bad, f.eks. Det skyldes at vi mener at pilleri  - som jo er forløberen for onani - er og bliver en privat ting, som andre (heller ikke søskende eller forældre) skal tvinges til at overvære, og derfor finder dette hjemme hos os kun sted når man er i enerum. Det synes jeg sender et budskab om at barnet er ved at gøre noget skamfuldt.

Min mand og jeg kunne jo heller ikke drømme om at pille ved os selv (eller hinanden for den sags skyld!) foran øjnene på børnene, og derfor skal vores børn naturligis heller ikke gøre det foran øjnene på os (heller ikke selvom at det stadigvæk er forholdsvist usyldigt pilleri i den alder). Der er da noget galt med en person, hvis man seksualisere et uskyldigt barns nysgerrighed for kroppen. Og at sammenligne det med voksne - come on.

Her på falderebet, vil jeg gerne minde alle jer 'frisindede' mødre om at vi altså desværre lever i en tid, hvor seksuelle overgreb m.m. på børn er blevet meget almindeligt, og derfor mener jeg at det er vores pligt som omsorgsydere at skærme vores børn mod den slags farer, og det mener jeg altså bedst man gør ved i en tidlig alder at lære sine børn passende adfærd og retningslinier ifht. nøgenhed/seksualitet osv. Det har skam altid eksisteret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2012

Chris86

Kvinde2970 skriver:

Ja, jeg må altså høre jeres mening om dette

I går var jeg på besøg hos et vennepar der har en søn på 5 år. Da jeg kom sad drengen splitter nøgen i sofaen, og blev først efter lang tid bedt om at tage tøj på. Faren sad endda lige ved siden af drengen og sagde intet til ham. Og det fatter jeg bare ikke noget af! 

Personligt synes jeg det er enormt upassende at børn skal rende nøgne rundt, og ISÆR når der er gæster. Jeg har da ikke lyst til at se på deres nøgne unge! Synes det er noget mærligt noget at lære sine børn Mine egne børn har aldrig fået lov til at løbe rundt uden tøj på, for hvorfor skulle de dog det?? Desuden er det da mega uhygiejnisk at sidde nøgen i møblerne. Føj altså!

Er det bare mig der er sart? Lader i selv jeres børn rende rundt uden tøj på?

Kan tildels godt følge dig...
Drengen er 5 år, så synes måske at gutten godt ku ha tøj på...
I hvert fald når der er gæster... (om ik andet, så bare undertøj)...

Anmeld

28. juli 2012

Father

Shoppingmor skriver:

Herhjemme har vi et klart princip om at man ikke render nøgen rundt, medmindre man lige har været i bad, og er ved at 'tørre'. Som minimum har man underbukser på. Naturligvis har både vi forældre og ungerne set hinanden nøgne masser af gange, men vi har altså ikke behov for at rende nøgne rundt. Vi synes det er vigtigt at lære vores børn, at man altså er påklædt når man er i selskab med andre mennesker. Nøgenhed er naturlig - ja - men børn bliver jo også ældre, og kan lige så godt lære tidligt at nøgenhed altså er noget privat.

Når vi er på stranden, lader vi heller ikke vores børn bade nøgne - det skyldes til gengæld at man ikke ved 'hvem som kigger med' fra strandkanten, der er simpelthen så mange syge mennesker i denne verden, som får tilfredsstillelse af at beglo stakkels, uskyldige børn, så hvorfor friste svage sjæle???

Hvad angår  'pilleri', så er det skam tilladt herhjemme - på værelset, eller hvis man er alene i bad, f.eks. Det skyldes at vi mener at pilleri  - som jo er forløberen for onani - er og bliver en privat ting, som andre (heller ikke søskende eller forældre) skal tvinges til at overvære, og derfor finder dette hjemme hos os kun sted når man er i enerum.

Min mand og jeg kunne jo heller ikke drømme om at pille ved os selv (eller hinanden for den sags skyld!) foran øjnene på børnene, og derfor skal vores børn naturligis heller ikke gøre det foran øjnene på os (heller ikke selvom at det stadigvæk er forholdsvist usyldigt pilleri i den alder).

Her på falderebet, vil jeg gerne minde alle jer 'frisindede' mødre om at vi altså desværre lever i en tid, hvor seksuelle overgreb m.m. på børn er blevet meget almindeligt, og derfor mener jeg at det er vores pligt som omsorgsydere at skærme vores børn mod den slags farer, og det mener jeg altså bedst man gør ved i en tidlig alder at lære sine børn passende adfærd og retningslinier ifht. nøgenhed/seksualitet osv.

At pilleri er en privat ting for en, lad os sige 4-5 årig, er da fuldstændig misforstået. Børn kan faktisk have brug for at blive guidet og opmuntret i forhold til deres egen krop, også det som tilsyneladende er lidt tabu for visse.

At seksuelle overgreb skulle være "almindeligt", er forkert. Hvis du kan finde en undersøgelse eller statistik der påviser at 50%, eller deromkring, af alle børn bliver udsat for seksuelle overgreb, skal jeg nok æde mine ord igen.

Du siger nøgenhed er naturligt, men privat. Kan et barn på 4-5 år skelne mellem disse to meget svævende begreber, burde de være i stand til det?

Min søn må være lige så nøgen han vil, "indtil han selv sætter sin grænse".

Det er jo trods alt den måde børn udvikler sig, ved at sætte deres egne grænser.

Anmeld

28. juli 2012

Father

A&F skriver:

Jeg vil for alt i verden beskytte min datter mod fremmede øjne. Ja, hun kan indtil nu som baby/tumling løbe rundt nøgen i min mands og min tilstedeværelse. Men foran andre familie medlemmer eller venner skal hun have ble på. Børn er børn ja , men vi er voksne og bedre vidende. 

Bedrevidende hvordan?

Anmeld

28. juli 2012

Nadia&Daniel

Man må også tænke på ens gæster !!!

Selvom de er gæster i ens hjem, er det jo ikke sikkert de har det godt med tissemænd eller tissekoner i frit udsyn.

Jeg vil sige, der er forskel på om det er i haven eller inde med er nøgn. Hvorfor ikke lige have et bare boxershorts på (så varme er de heller ikke)

Laura er 21 mdr. og hun render rundt i ble - når hun er 5 år, må hun gerne være nøgn, men ingen grund til at være det inde, når man kan have trusser på, uden at svede.

Anmeld

28. juli 2012

Annette A

Hej

Må indrømme at jeg er helt enig i det du siger. Ja børn bør da ligesom voksne lære at man tildækker sine kønsdele, de kan jo lige så godt lære det. Der er jo ingen grund til at sidde i en sofa uden trussser/underbukser på.

Dernæst er det jo også helt korrekt at det er uhygiejnisk. I vores endetarm siver der konstant gasser og bakterier ud uanset om vi er nyvasket eller ej. Min kæreste der oprindeligt er uddannet bager lærte mig meget tidligt, at det er en dårlig ide at sidde på sit køkkenbord og det er selvom man har bukser på. Det siver ud igennem alligevel og selvom man ikke håndterer madvarer i sofaen, så er det da stadig et sted man gerne vil have en vis hygiejne omkring.

Vil bestemt heller ikke at mine børn bader nøgne, det skal de jo heller ikke som voksne og man kan jo ligesom købe badebukser og badedragter. Synes godt man kan lære dem at nogen dele af vores krop er noget privat vi skal værne om både som børn og voksne.

Men kan som dig kun sige, at det burde da være helt naturligt at lære børn at tage lidt tøj på i hvert fald hvad angår de helt private dele.

Anmeld

28. juli 2012

Laulund87

WonderMOM skriver:

Ved du hvad?? Jeg synes virkelig at det er noget upassende og irreterende at skrive til folk, bare fordi man ikke har samme mening så behøver man da ikke beskylde dem for noget!!! Plus kære.... tror at pilleri altid kan være forbundet med et nøgen barn, hvor i alt verden har du set nøgen barn sidde stille uden at udforske sig selv?? Eller hvad det nu bliver kaldt...

Kvinde2970

Jeg kunne ikke være mere enig med dig, dog er der tidspunkter hvor barn kan have lov til at løbe/rende nøgen rundt.. Men når der er fremmed tilstede, ikke tale om ude i haven!!?? Så skal det have noget tøj på.. Min mand fortalt mig en dag han var ude og træne med en ven at han så en lille pige på 4år render rundt bland nøgende mænd i omklædnings rummet, ej hvo fik jeg ont i hjertet da jg hørt det, hvad er det for noget at udsætte små børn, for ikke at nævn hvad for nogle slags mennsker med det sygeste tankegang der liver i den her verden.. Synes man kan lære sit barn at der er forskel på det man gør når man er alene med mor og far og når der er fremmed mennesker!! Niks pille eller være nøgen bland fremmed eller udenfor!!!!!!

Jeg skriver at jeg kan tage fejl så det behøver du slet ikke hidse dig sådan op over. Hvis du ikke kan lide mit svar til TS, kan du lade være med at kommentere det. Bum.

Anmeld

28. juli 2012

A&F

mor:) skriver:

Bedrevidende?

Seksualisere dine familiemedlemmer og venner et nøgent barn eller hvorfor skal du beskytte din datter mod dem?

Overhovedet ikke. Har jeg nævnt det.? Det er sjovt hvordan sådan et spørgsmål om nøgenhed kan skabe store øjne. Jeg bestemmer sku da over mit barn, og vil ikke at hendes nøgenhed skal åbenbares, heller ikke hvis det havde været en dreng. 

Anmeld

28. juli 2012

A&F

Father skriver:

Bedrevidende hvordan?

At først og fremmest passer vi på vores børn og offentliggøre ikke deres kønsdele. Vi beskytter dem. Med ble eller underbukser. Vil sku da ikke at mit barn skal glæde en pædofil , eller at nogen skal kigge forkert på hende. Forstå mig ret. Mindes at der for et par dage siden var en debat om facebook og billeder af nøgne børn, hvor man i det mindste kunne dække for kønnet som alle var enige i. Ved godt at det ikke helt kan sammenlignes, men hvad er forskellen? Det er vores holdning til det. Så længe hun er hjemme hos manden og jeg , må hun løbe rundt som hun vil. Får vi gæster, så er det på med en ble. 

Anmeld

28. juli 2012

A&F

Shoppingmor skriver:

Enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.