Saped90 skriver:
Jeg tror at det er meget naturligt at vi som førstegangsfødende er lidt mere bekymrede end man måske er næste gang.. Vi aner jo ikke hvordan det skal føles osv.. 
Nej, jeg går ikke til scanninger mere.. Da vi var til MD scanning snakkede vi med en læge bagefter som sagde at nu var det så mange uger siden jeg havde haft lussingesyge og når jeg ikke har smittet ham endnu, så kommer det ikke til at ske! Fantastisk nyhed! 
Uhh, det er så hyggeligt at gå og købe ting til sin lille bebs.. Men må indrømme at jeg ikke er så god til brugte ting.. Tror jeg er lidt sippet, måske?
Men vi har købt alt fra nyt - har dog fået en ammepude (som aldrig er blevet brugt), bæresele og en bumbo-stol af min søster som fik en lille dreng sidste år.. Kan godt arve fra folk jeg kender, men har det lidt skidt med ikke at vide hvem der har brugt diverse ting 
Men som du selv siger, så kan man jo virkelig spare mange penge nu hvor der er udsalg..
Og så har vi været så heldige at min mor og stedfar har betalt barnevogn + alt tilbehør og min kærestes mor vil betalt for tremmeseng + alt tilbehør.. - Så der sparer vi VIRKELIG også mange penge.. Skønt med bedsteforældre 
Hvad med jer andre?
Tror du har helt ret i at vi alle er mindre nervøse i vores næste graviditet! Syntes dog heldigvis jeg er blevet lidt bedre end i starten til bare at tænker "ej det er nok helt normalt" og ik bekymre mig helt lige så meget. Se hvor langt vi allesammen er nået nu, nu er jeg sikker på vi klare den allesammen!!!
Ja du har ret i det med brugte ting at man ikke helt ved det ene og det andet. Det er heller ik hvad som helst jeg ville have brugt. Men heldigvis har vi lånt en fed puslekommode af en af min mors veninder. Og så får vi barnevogn af min svigerfar, og seng af mine forældre. Så ja jeg er helt enige i at bedsteforældre er fantastiske! Men neeej hvor er det altså dyrt med alt det tøj der skal købes når de kun kan passe det i 1 måned, og 2 måneder det første lange stykke tid. Selvom der er tilbud og vi har købt en del, så koster det jo det samme som det gør til os "voksne"!!! Så vi har altså købt en sæk med brugt tøj på QXL hvor der var billeder af alt tøjet, og der stod det var fra ikkeryger hjem, uden dyr, uden pletter og uden huller. Man kan købe rigtig meget tøj og andre ting, men jeg er altså også meget sippet. Men lige nøjagtigt derfra hvor vi købte det så rigtig godt ud. Og jeg tænkte at en baby ikke kan have slidt eller brugt tøjet ret meget i den størrelse fordi de nemlig vosker så hurtigt. Men det var meget billigere og vi fik rigtig meget pænt. Så har vi selvfølgeligt sorteret lidt i det, men det kan altså godt betale sig. Jeg ville ik købe brugt tøj til mig selv, men når de kun kan bruge det 1-2 mdr kan de jo slet ikke nå at slide det op, så jeg tænkte pyt da det så så fint ud. Og det gør det heldigvis!!!
Heldigt du ik kan smitte din lille prins og at alt ser så godt ud. Synd din mor stod og græd på sidelinjen!! Men hun er vel glad igen??
Anmeld