Hvor længe må drenge komme med i kvindeomklædningsrummet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2012

FruK

Min søn har først som 7-8 årig været klar til at ordne det selv. Han har ikke overhovedet ænset at der var afklædte damer i omklædningsrummet og har været så distræt og langsom, at han aldrig var kommet ud igen, hvis jeg havde sendt ham ind selv. 

De har gjort det selv til gymnastik, men der er trods alt en lærer til at "skynde" på dem, og en flok klassekammerater, som de skal være færdige nogenlunde samtidig med - der er man ikke helt alene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2012

LLN

FruK skriver:

Min søn har først som 7-8 årig været klar til at ordne det selv. Han har ikke overhovedet ænset at der var afklædte damer i omklædningsrummet og har været så distræt og langsom, at han aldrig var kommet ud igen, hvis jeg havde sendt ham ind selv. 

De har gjort det selv til gymnastik, men der er trods alt en lærer til at "skynde" på dem, og en flok klassekammerater, som de skal være færdige nogenlunde samtidig med - der er man ikke helt alene.

Jeg tror ikke så meget det er de afklædte damer der er problemet, men mere deres store/halvstore døtre. Min datter har som 8 årig mødt jævnaldrende drenge som var med deres mor i omklædningen og synes at det var rigtig ubehageligt. Det endte med at hun ventede i omklædingen til drengen var gået inden hun gik i bad.

Anmeld

15. juli 2012

LinLin

VNB skriver:

Det er nemlig bare et rigtig rigtig godt spørgsmål! 

Jeg har selv tænkt på det tit! 

Jeg har en søn, og nr 2 søn er på vej... Så derfor kan jeg jo godt regne ud at der kommer et tidspunkt hvor mine drenge ikke kan komme med mig ind i damernes omklædning mere. 

Og hvornår er det så lige de ikke må komme med mig mere? Det er jo for det meste mig som tager med i svømmehallen, da det ikke rigtig passer med min kærestes arbejdstider. 

Jeg har personlig tænkt, at de ikke skal med mig ind mere når de når starter i BH-klasse. Dvs. når de er ca 6 år. Egentlig synes jeg at måske at dette er lidt for tidligt at sende dem ind i en herreomklædning helt alene men jeg kan fornemme på mange folk (som jeg har snakket med dette emne omkring) at det er omkring den alder folk begynder at finde det "unormalt" at være i det modsatte køns omklædning...  

men JEG synes bare stadig drenge er små når de er 6 år.. og jeg tvivler på at de har alt for store tanker om det modsatte køn endnu der... de vil da kiggge - jA! for det gør børn... selv små piger kigger jo på de voksne damer.. sådan er børn jo. 

PÅ den anden side, ville jeg nok ikke være særlig vild med, hvis det nu var piger jeg havde, at de så som 6 årige skulle stå inde i herreomklædningen... 

jeg synes lidt det er noget andet med kvindeomklædningen... hvis du kan følge mig? 

Men jeg tror ikke at der findes nogen officielt regl. Det er jo op til hver enkel forældre at bedømme om deres barn er modent nok til at klare omklædningen alene.

Mon de stadig lærer selv at klæde om til gymnastik i folkeskolen? det gjorde vi da dengang. vi skulle selv klæde om, gå i bad osv osv... og der var vi 6 år. Dog havde vi så omklædning med drengene indtil vi kom i 3 klasse  kan stadig tydeligt huske hvor akkavet det var til sidst... især fordi lærene skulle bade sammen med os 

Altså han kunne nok godt finde ud af at tage tøj af og gå i bad. Det gør han jo herhjemme... Men hvor tøjet ville ende ved jeg ikke ;-)

Må indrømme det også mest er det der med at min lille dreng skal være alene med en masse fremmede mænd

Åh det er svært. Men jeg har tilsyneladende lidt tid at løver på

Anmeld

15. juli 2012

KarinaA

Jeg bliver faktisk lidt forarget når folk tager deres børn med ind i pmklædningen når de er over 7 år.. mest pga. de jævnaldrende piger i omklædningen som bestem ikek synes at det er behageligt på nogen måde.. 

en dreng på 11 er nok det ældste jeg har set, men det synes jeg så bestemt heller ikke er iorden.. 

men 7 er en fin grænse for både drenge og piger efter min mening  

Anmeld

15. juli 2012

LinLin

KarinaA skriver:

Jeg bliver faktisk lidt forarget når folk tager deres børn med ind i pmklædningen når de er over 7 år.. mest pga. de jævnaldrende piger i omklædningen som bestem ikek synes at det er behageligt på nogen måde.. 

en dreng på 11 er nok det ældste jeg har set, men det synes jeg så bestemt heller ikke er iorden.. 

men 7 er en fin grænse for både drenge og piger efter min mening  

Ved du han var 11?! Nogle børn er jo meget store af deres alder.... Men jeg er enig i at det er alt for gammelt ;-)

Anmeld

15. juli 2012

raca

Kvinde2970 skriver:

Jeg vil sige ved 6 år Der er de fleste børn startet i skole og skal alligevel klare det selv til gymnastik.

Min egen søn fylder 5 i næste måned og kommer med mig ind endnu, men det regner jeg med slutter når han fylder 6. Han ved allerede nu hvordan man vasker sig, tager tøj af og ligger i skab osv. Det handler jo bare om at øve det, og svært er det jo ikke.

Forstår faktisk ikke hvorfor et barn der er over 6 år ikke skulle kunne klare den slags selv Så må man da som forældre gøre sit for at lære barnet det...

har du drengre på 6år

min kan selv tage tøj på og nogen lunde selv gå i bad( er du intrasset i mere klor i badevandet? for det bliver nok resultatet hvis 6 årige skulle klare hygieinen selv.. )

og nej de skal ikke selv kunne i bh.. de har en lære der kan hjælpe.

det er først i slutningen af bh starten af 1 de skal skal kunne nogen lunde selv.. men det er med kendte børn og kendte omgivelser.

i svømmehallen er de alene.. som i mutters alene blandt fremmede og de kan ikke opsøge hjælp..

svømmehallen kunne i mit skræksenarie i ydertimerne let blive et eldorado for pædofile..

og jeg vil faktisk heldre studres lidt af en 8 årig dreng end jeg ville recikere at der skete noget der ikke burde ske på den anden side af væggen..

Anmeld

15. juli 2012

KarinaA

DAs mor skriver:

Ved du han var 11?! Nogle børn er jo meget store af deres alder.... Men jeg er enig i at det er alt for gammelt ;-)

Det er jeg ja, jeg havde min kusine med på 9, hun begyndte at græde og ville ikke smide håndklædet og gå i bad fordi der var to drenge der bare stirrede på hende, det tog jeg en snak med deres mor om, hun mente ikke at hendes 11 årige søn og hendes 8 årige søn var gamle nok til at klare det selv. 

så gjorde jeg hende opmærksom på aldersgrænsen på 7, men det var hun da ligeglad med, endte med at vi måtte tage hjem fordi at min kusine var bange for at de var der igen når vi var færdige med at svømme... 

det er efter min mening mangel på respekt for de små piger at man tager drenge over 7 med i omklædningen.. de skal kunne føle sig trygge.

har man så et barn der ikke kan klare det selv, jamen så må de jo lade være med at komme i den svømmehal, og finde en med fam. omklædning .. 

alt andet er mangel på respekt, selvf. skal en lille dreng på 5 ikke alene ind i herre omklædning.. men altså, når de er 7 er de fleste børn altså udviklet nok til at være i stand til det -

Anmeld

15. juli 2012

raca

FruK skriver:

ligenøjaktig sådan er det også her...

Anmeld

15. juli 2012

LinLin

raca skriver:

har du drengre på 6år

min kan selv tage tøj på og nogen lunde selv gå i bad( er du intrasset i mere klor i badevandet? for det bliver nok resultatet hvis 6 årige skulle klare hygieinen selv.. )

og nej de skal ikke selv kunne i bh.. de har en lære der kan hjælpe.

det er først i slutningen af bh starten af 1 de skal skal kunne nogen lunde selv.. men det er med kendte børn og kendte omgivelser.

i svømmehallen er de alene.. som i mutters alene blandt fremmede og de kan ikke opsøge hjælp..

svømmehallen kunne i mit skræksenarie i ydertimerne let blive et eldorado for pædofile..

og jeg vil faktisk heldre studres lidt af en 8 årig dreng end jeg ville recikere at der skete noget der ikke burde ske på den anden side af væggen..

Enig!

Anmeld

15. juli 2012

chael

Synes den er list svær, men det må vel være omkring 7 års alderen?!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.