Kvinde2970 skriver:
Nu skal man altså passe på med at gøre børn mere hjælpeløse end de er
Vi skal altså passe på med at pakke børn ind i vat og bomuld og tro at de intet kan selv!
Og selvom der er en lærer til stede i skolen skal børnene jo alligevel kunne klare at tage tøj/på af og gå i bad selv. Læreren tager jo ikke hvert enkelt barn i hånden og giver det tøj på eller hjælper med at blive vasket ?!
Og jeg synes godt nok ikke en 8-årig har noget som helst at lave i kvindernes omklædningsrum.
Jeg giver dig og for sig ret, jeg tror bare man skal passe på med at generalisere.
Som jeg netop har skrevet, så var jeg alene med mine to børn i Lalandia i en uge, min søn er 6½ år, og jeg ville nødig slippe ham løs alene i herreomklædningen, med ansvaret for at låse sit tøj inde osv...
Jeg havde ham med i dameomklædningen, og jeg tvivler faktisk på at han som 7 årig (altså om ½ år), ville kunne klare så stort et nyt sted alene. Alternativt, kunne man jo så selvfølgelig sige, at vi ikke skal komme der, før han er stor nok til at kunne klare sig selv så stort et sted, men er det fair?
I vores lokale svømmehal, hvor vi har været et hav af gange, der kan han sagtens gå alene ind og klæde om.
Anmeld