Hvor længe må drenge komme med i kvindeomklædningsrummet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2012

raca

DAs mor skriver:

Nej - og det kan jeg heller ikke 'altid' !- det var også ironisk ;-) men det er jo også ærgerligt. Men han skal sgu ikke ind i set omklædningsrum alene før vibegge er trygge ved det og hvis det så er efter det er tilladt, må vi jo undvære
...

lige der er vi også... dvs jeg ikke kan tage i svømmehallen alene.. forde min søn er 6.5 og i mangse øjne ligger lige på grænsen..

det er så træls at man ikke længre selv har lov til at bedømme hvornår ens børn er klar.. men at nogle damer udefra skal bestemme det..

jeg er glad for jeg IKKE har en eks 7 årig let handicappet søn, der var stor af sin alder... for så ville det jo være udelukket i lang tid frem.. måske 2-3 år..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2012

betina23

Chel1992 skriver:

Nej selvfølgelig men der må være en grænse Folk skal ikke føle de er nød til at dække sig til fordi nogen måske vil føle det ubehageligt at en på 7 står og stirre på en?

Selvfølgelig skal børn lære om kroppen men det gør de jo allerede i meget yngre alder nu.. Og jeg ser ingen grund til at en på 7 skal have lov til bare at stå og stirre, på det tidspunkt kender de allerede til det meste om kroppen. Og de er begyndt i skole på det her tidspunkt (går jeg meget ud fra) Og jeg er selv meget blufærdig overfor det andet køn om det er børn eller voksne. Og jeg ville nok også bede forældren om at få barnet til at holde op med at stirre hvis det er tilfældet
Er helt med på at børn skal lære om kroppen men syntes ikke det skal være på andres bekostning

Anmeld

14. juli 2012

Savannah

Jeg ved ikke hvornår svømmehallerne frabeder sig det.
Men mandens datter kommer med ham ind til hun og han (vi) er trygge ved at hun går selv. Selvfølgelig ikke når jeg er med.
Det vigtigeste er at barnet er trygt! Så vil jeg sgu!!! hellere stires på at et lidt stort barn end at barnet har en dårlig oplevelse fordi det ikke er klar.

Anmeld

14. juli 2012

betina23

Prinsesse2ben skriver:

Jeg havde for ikke ret lang tid min bonusdatter med i svømmehal, hun var på det tidspunkt 8 år. Da vi står i badet kommer en jænnalderende dreng hun kender fra skolen, og er med sin mor i svømmehal. Han gloede og gloede. Hun blev så ulykkelig og det endte med at vi tog hjem. 

Det synes jeg er synd. og ærligt talt, så synes jeg ikke han hørte til i kvindernes omklædning, hvis man har børn i den alder der ikke kan klare sig selv, så må man finde en svømmehal hvor der er familiebadning, de findes i mange større byer  

Kan ikk blive mere enig!

Anmeld

15. juli 2012

raca

wamse skriver:

Ok, så ville jeg bare ikke benytte mig af svømmehallen, hvis jeg ikke mente at mit barn kunne klare sig selv.

Nu har jeg en datter på 6 år, og hun skal jo uanset hvad jo i samme omklædning som mig, men hvis hun fx skulle have været i svømmehal med hendes far, så ville hun ikke kunne gøre det selv

men hvis man ikke kan benytte svømmehallen fra de af andres skønnes forstore til og være med det modsatte køn også til de kan klare det selv..

hvordan skal de så kunne lære og klare det selv?  jeg mener hvis de havde muglighed for jævnligt at blive øvet i det intil forældrene fandt dem mode nok.. og slap dem løs ville det gå hurtigere.

end hvis man som enlig mor bliver nødt til at stoppe med at gå i svømmehalen i 2 år forde ens barn ikke kan klare sig selv.. og forde man bliver set skævt til af damer der tror de kender ens barn bedre end de gør og derfor sidder rammerne for hvad de skal kunne på bestemte tidspunkter.

som mor vil jeg gerne havde lov til selv og vudre  mit barns kunne.

Anmeld

15. juli 2012

VNB

DAs mor skriver:

Hvor gamle må de efter din mening være?

(selvfølgelig også 'piger med i Herreomklædning' )

Det er nemlig bare et rigtig rigtig godt spørgsmål! 

Jeg har selv tænkt på det tit! 

Jeg har en søn, og nr 2 søn er på vej... Så derfor kan jeg jo godt regne ud at der kommer et tidspunkt hvor mine drenge ikke kan komme med mig ind i damernes omklædning mere. 

Og hvornår er det så lige de ikke må komme med mig mere? Det er jo for det meste mig som tager med i svømmehallen, da det ikke rigtig passer med min kærestes arbejdstider. 

Jeg har personlig tænkt, at de ikke skal med mig ind mere når de når starter i BH-klasse. Dvs. når de er ca 6 år. Egentlig synes jeg at måske at dette er lidt for tidligt at sende dem ind i en herreomklædning helt alene men jeg kan fornemme på mange folk (som jeg har snakket med dette emne omkring) at det er omkring den alder folk begynder at finde det "unormalt" at være i det modsatte køns omklædning...  

men JEG synes bare stadig drenge er små når de er 6 år.. og jeg tvivler på at de har alt for store tanker om det modsatte køn endnu der... de vil da kiggge - jA! for det gør børn... selv små piger kigger jo på de voksne damer.. sådan er børn jo. 

PÅ den anden side, ville jeg nok ikke være særlig vild med, hvis det nu var piger jeg havde, at de så som 6 årige skulle stå inde i herreomklædningen... 

jeg synes lidt det er noget andet med kvindeomklædningen... hvis du kan følge mig? 

Men jeg tror ikke at der findes nogen officielt regl. Det er jo op til hver enkel forældre at bedømme om deres barn er modent nok til at klare omklædningen alene.

Mon de stadig lærer selv at klæde om til gymnastik i folkeskolen? det gjorde vi da dengang. vi skulle selv klæde om, gå i bad osv osv... og der var vi 6 år. Dog havde vi så omklædning med drengene indtil vi kom i 3 klasse  kan stadig tydeligt huske hvor akkavet det var til sidst... især fordi lærene skulle bade sammen med os 

Anmeld

15. juli 2012

Maja_4000

DAs mor skriver:

Nej men du mente de kunne før skolealderen og så medregnede jeg bare at piger ofte er mere modne end denne ;-)

Ville nu også stadig have mine betænkeligheder hvis David selv mente han kunne nu, når det er et fremmed sted vi skal hen

Det kan jeg godt forstå .. Jeg synes heller ikke de skal alene afsted , hvis de ikke er klar til det

Anmeld

15. juli 2012

ønskebørn74

DAs mor skriver:

Hvor gamle må de efter din mening være?

(selvfølgelig også 'piger med i Herreomklædning' )

indtil de glor.. og ikke over 7-8år..

Anmeld

15. juli 2012

wamse

raca skriver:

men hvis man ikke kan benytte svømmehallen fra de af andres skønnes forstore til og være med det modsatte køn også til de kan klare det selv..

hvordan skal de så kunne lære og klare det selv?  jeg mener hvis de havde muglighed for jævnligt at blive øvet i det intil forældrene fandt dem mode nok.. og slap dem løs ville det gå hurtigere.

end hvis man som enlig mor bliver nødt til at stoppe med at gå i svømmehalen i 2 år forde ens barn ikke kan klare sig selv.. og forde man bliver set skævt til af damer der tror de kender ens barn bedre end de gør og derfor sidder rammerne for hvad de skal kunne på bestemte tidspunkter.

som mor vil jeg gerne havde lov til selv og vudre  mit barns kunne.

Hvis der fra svømmehallens side af, er en regel der siger 6 år fx, så ville jeg lade være med at komme der, hvis jeg ikke mente, at mit barn var klar til at kunne gøre det selv.

På den måde vurderer jeg så også om mit barn erklar, og jeg kan jo øve mit barn hjemme så

Anmeld

15. juli 2012

Lovely<3

Jeg vil sige ved 6 år Der er de fleste børn startet i skole og skal alligevel klare det selv til gymnastik.

Min egen søn fylder 5 i næste måned og kommer med mig ind endnu, men det regner jeg med slutter når han fylder 6. Han ved allerede nu hvordan man vasker sig, tager tøj af og ligger i skab osv. Det handler jo bare om at øve det, og svært er det jo ikke.

Forstår faktisk ikke hvorfor et barn der er over 6 år ikke skulle kunne klare den slags selv Så må man da som forældre gøre sit for at lære barnet det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.