DAs mor skriver:
Hvor gamle må de efter din mening være?
(selvfølgelig også 'piger med i Herreomklædning' )
Det er nemlig bare et rigtig rigtig godt spørgsmål! 
Jeg har selv tænkt på det tit!
Jeg har en søn, og nr 2 søn er på vej... Så derfor kan jeg jo godt regne ud at der kommer et tidspunkt hvor mine drenge ikke kan komme med mig ind i damernes omklædning mere.
Og hvornår er det så lige de ikke må komme med mig mere? Det er jo for det meste mig som tager med i svømmehallen, da det ikke rigtig passer med min kærestes arbejdstider.
Jeg har personlig tænkt, at de ikke skal med mig ind mere når de når starter i BH-klasse. Dvs. når de er ca 6 år. Egentlig synes jeg at måske at dette er lidt for tidligt at sende dem ind i en herreomklædning helt alene
men jeg kan fornemme på mange folk (som jeg har snakket med dette emne omkring) at det er omkring den alder folk begynder at finde det "unormalt" at være i det modsatte køns omklædning...
men JEG synes bare stadig drenge er små når de er 6 år.. og jeg tvivler på at de har alt for store tanker om det modsatte køn endnu der... de vil da kiggge - jA! for det gør børn... selv små piger kigger jo på de voksne damer.. sådan er børn jo.
PÅ den anden side, ville jeg nok ikke være særlig vild med, hvis det nu var piger jeg havde, at de så som 6 årige skulle stå inde i herreomklædningen... 
jeg synes lidt det er noget andet med kvindeomklædningen... hvis du kan følge mig?
Men jeg tror ikke at der findes nogen officielt regl. Det er jo op til hver enkel forældre at bedømme om deres barn er modent nok til at klare omklædningen alene.
Mon de stadig lærer selv at klæde om til gymnastik i folkeskolen? det gjorde vi da dengang. vi skulle selv klæde om, gå i bad osv osv... og der var vi 6 år. Dog havde vi så omklædning med drengene indtil vi kom i 3 klasse
kan stadig tydeligt huske hvor akkavet det var til sidst... især fordi lærene skulle bade sammen med os 

Anmeld