Hvor længe må drenge komme med i kvindeomklædningsrummet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2012

LinLin

132319 skriver:

8 år eller når de selv føler sig klar til det

:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2012

piadas

Det kommer an på, om det er et omklædningsrum, h*n kender eller det er et fremmed sted. Min datter, som fyldte 8 år igår, kan sagtens klæde om selv i vores lokale svømmehal, for den kender hun jo.

For et par måneder siden var vi i Seawest ved Nymindegab - det var første gang, vi var der. Min mand og vores søn på 10 år gik selvfølgelig i herreomklædningen, mens jeg tog både vores store datter og vores lille datter på 14 mdr. med ind i dameomklædningen. Jeg gik op før de andre sammen med den lille, og vores store datter havde det ok med, at hun selv skulle klare omklædningen. Det resulterede dog i, at hun grædende gik rundt i omklædningsrummet og hverken kunne finde det ene eller det andet, så da fortrød jeg, at jeg ikke havde sendt hende med hendes far! Vi var heldige, at der var en hjælpsom dame, som hjalp hende med at finde farmand igen!

Hun var jo som sagt næsten 8 år på det tidspunkt, så jeg ville nødig skulle sende mit barn på 6 år alene ind i et fremmed omklædningsrum!

Jeg er nok også ret ligeglad med, om folk tager deres børn med ind i omklædningsrummet, for det gør jeg selv!

Selvfølgelig er det til en vis grænse, men det kommer meget an på barnets modenhed.

Anmeld

14. juli 2012

Bonderøvens kone

Min pige på 8 kan ikke lide tanken om selv at gå ind i omklædningsrummet - Super ærgeligt, da de i svømmehallen mener at hun selv kan kunne dette, hvis hun er i svømmehallen med sin far. 

Synes at det er helt vildt at nogle af jer mener at et barn der er startet i skole (5-6 års alderen) selv skal kunne klare dette, uden en forældre? Har I der mener dette, selv børn i denne alder?

Anmeld

14. juli 2012

Mutti2

DAs mor skriver:

Hvor gamle må de efter din mening være?

(selvfølgelig også 'piger med i Herreomklædning' )

Det findes der et kort svar til: Indtil deres forældre vurderer at de er klar til at klare sig selv inde i omklædningen

Det gør mig intet at de er med derinde, og synes klart at det er forældrene selv, der skal tage stilling til det

Knus

Anmeld

14. juli 2012

Mutti2

Chel1992 skriver:

Mener så snart de kan selv.. Og hvis de har begyndt at vise interesse for kønsdele og bryster så skal de lære ikke at stirre...

Ved det måske ikke er lige til osv men i hvert fald for mig selv så bliver jeg meget blufærdig hvis jeg ser drenge over 6 inde i kvinde omklædning mest af alt fordi de tit står og kigger på en.. Men selvfølgelig er man enlig så er det jo tit man ikke bare kan sige de skal ind i det anede omklædnings rum

Alle børn stirrer og det skal de da have lov til Det er den måde de lærer at se at kroppen er så ganske naturlig i alle dets fine former

Jeg kan ikke se noget forkert i at en 7 årig stirer. Så længe forældrene mener at de ikke er klar til at klare sig selv i et omklædningsrum.

De ser det jo ikke som noget seksuelt

Knus

Anmeld

14. juli 2012

mpr

Milla-Victoria's mor skriver:

Alle børn stirrer og det skal de da have lov til Det er den måde de lærer at se at kroppen er så ganske naturlig i alle dets fine former

Jeg kan ikke se noget forkert i at en 7 årig stirer. Så længe forældrene mener at de ikke er klar til at klare sig selv i et omklædningsrum.

De ser det jo ikke som noget seksuelt

Knus

Nej selvfølgelig men der må være en grænse Folk skal ikke føle de er nød til at dække sig til fordi nogen måske vil føle det ubehageligt at en på 7 står og stirre på en?

Selvfølgelig skal børn lære om kroppen men det gør de jo allerede i meget yngre alder nu.. Og jeg ser ingen grund til at en på 7 skal have lov til bare at stå og stirre, på det tidspunkt kender de allerede til det meste om kroppen. Og de er begyndt i skole på det her tidspunkt (går jeg meget ud fra) Og jeg er selv meget blufærdig overfor det andet køn om det er børn eller voksne. Og jeg ville nok også bede forældren om at få barnet til at holde op med at stirre hvis det er tilfældet
Er helt med på at børn skal lære om kroppen men syntes ikke det skal være på andres bekostning

Anmeld

14. juli 2012

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
DAs mor skriver:

Hvor gamle må de efter din mening være?

(selvfølgelig også 'piger med i Herreomklædning' )

Her i Aalborg i diverse svømmehaller, men jeg "grænsen" er omkring de 6-7 år..

Min søn er 5,5 år og han går da med mig ind..
Dog går han til svømning, hvor han selv er inde i drengeomklædningen, men ville være lidt utryg ved at sende ham alene ind i en offentlig svømmehal alene..

Men det min mening

Anmeld

14. juli 2012

Victoriasmor88

Jeg havde for ikke ret lang tid min bonusdatter med i svømmehal, hun var på det tidspunkt 8 år. Da vi står i badet kommer en jænnalderende dreng hun kender fra skolen, og er med sin mor i svømmehal. Han gloede og gloede. Hun blev så ulykkelig og det endte med at vi tog hjem. 

Det synes jeg er synd. og ærligt talt, så synes jeg ikke han hørte til i kvindernes omklædning, hvis man har børn i den alder der ikke kan klare sig selv, så må man finde en svømmehal hvor der er familiebadning, de findes i mange større byer  

Anmeld

14. juli 2012

Kay

Prinsesse2ben skriver:

Jeg havde for ikke ret lang tid min bonusdatter med i svømmehal, hun var på det tidspunkt 8 år. Da vi står i badet kommer en jænnalderende dreng hun kender fra skolen, og er med sin mor i svømmehal. Han gloede og gloede. Hun blev så ulykkelig og det endte med at vi tog hjem. 

Det synes jeg er synd. og ærligt talt, så synes jeg ikke han hørte til i kvindernes omklædning, hvis man har børn i den alder der ikke kan klare sig selv, så må man finde en svømmehal hvor der er familiebadning, de findes i mange større byer  

Anmeld

14. juli 2012

raca

Månsson skriver:

Jeg syntes 5-6år så kan de godt klare det selv.. Vi var faktisk selv i svømmmehallen i sidste weekend hvor der kommer en ret stor knægt ind han var min 8år og han gloede ret uhæmmet, så syntes jeg bare det er for meget

nu er vi så ikke særlig ofte svømmehals gæster.. min søn er 6

og han vil IKKE kunne klare sig selv.

jeg syntes det er meget at forlange af en 5 årge.

selv skulle tage tøj af.. det kan de.

selv pakke tøjet sammen og ligge det i skabet og huske hvad skab.. ikke alle børn i den alder kan genkende nr osv..

selv blive vasket ordenligt og komme i et par halvvåde badebukser/badedragt.

også bag efter hele mølle med vask og tørre sig osv.. helt uden voksen hjælp.. kun med måske 20 fremmede voksende..

nå men af samme grund har jeg fravalgt svømmehal som sommer aktivitet for mine børn. når vi nu er alene de næste 3 uger..

for jeg ved mange sidder grænsen ved 5-6 år som dig og det kan min søn ikke da han ikke er fortrolig med rotinen i en svømmehal da vi ikke kommer der ofte nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.